Ongewenst gedrag door asociale weggebruiker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joske91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:30

Enige wat ik kan zeggen is inderdaad melding van maken bij de politie. Aangifte doen heeft weinig nut omdat hier toch niks mee gedaan wordt ivm drukte, politie heeft meer te doen en dit valt niet onder prioriteit helaas.
Hopelijk kom je er uit met deze vrouw en dit "misverstand"

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:33

Die was er bij mij niet zo makkelijk vanaf gekomen! Wat een achterlijk mens, wat denkt ze wel niet!

Zeker melding/aangifte doen. Asociaal rijgedrag, opwachten op priveterrein (huisvredebreuk) / en aan je paard plus teugels zitten...

Kwam ze bij mij niet mee weg. Succes, hoop dat dat wijf eens goed aangpakt wordt!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:43

Evel_Knievel schreef:
frankiej schreef:
Keer opwachten met een groepje van de stal. Of thuis even op gaan zoeken.

Mag toch hopen dat dit geen serieuze reactie is? Wat denk je met zo’n actie te bereiken? Dat er voor die vrouw ineens een wereld open gaat van begrip voor jullie?

Zou er wel een melding van maken. Hopelijk kan er uiteindelijk wat mee gedaan worden als er genoeg meldingen over dezelfde persoon gemaakt worden.

Denk jij dan dat de politie er langs gaat??

Sweet Vanille is het volgens mij een heel eind met mij eens:

SweetVanille schreef:
Die was er bij mij niet zo makkelijk vanaf gekomen! Wat een achterlijk mens, wat denkt ze wel niet!

Zeker melding/aangifte doen. Asociaal rijgedrag, opwachten op priveterrein (huisvredebreuk) / en aan je paard plus teugels zitten...

Kwam ze bij mij niet mee weg. Succes, hoop dat dat wijf eens goed aangpakt wordt!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 17:29

tja , das dus stukje maatschappij die we met zijn allen aan het maken zijn....

Men kan niets meer tegen elkaar zeggen of men gaat compleet direct door het lint als door een wesp gestoken.
Ook al is of doet diegene volkomen verkeerd , men verdraagt geen enkel vorm van correctie meer.
Ikke , ikke , ikke.

Maar zou zeggen, leef je es :j :') uit: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D09E572

Zet een flesje goede wijn ertussen dat deze egoistische bitch in bmw-looser of audioot rijd. :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 17:43

Zo zeg. Die zou je toch een paar tikken willen geven met iets anders dan alleen een zweep. Woont ze in de buurt dat ze weet waar jullie staan? Zou me er totaal niet fijn bij voelen dat ze ongevraagd het erf (privéterrein nota bene) op komt. Ik zou er ook zeker een melding van maken, al is het maar om een dossier op te bouwen, mocht je die later nodig blijken te hebben.

Peetstap schreef:
Zet een flesje goede wijn ertussen dat deze egoistische bitch in bmw-looser of audioot rijd. :D
Klagen over de maatschappij en zelf iedere bestuurder over één kam scheren :')

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:04

Jeetje TS wat een raar mens. Ik hoop dat je behalve het adres ook nog iets van gegevens hebt over de auto, kenteken, merk, kleur, sta je misschien net iets sterker in je schoenen.. Dit had natuurlijk ook heel anders kunnen aflopen.. Het is gewoon belachelijk dat er geen respect meer is voor de mede mens/ bestuurders/ dieren..

Als ik in jouw schoenen stond zou ik de politie bellen, zeggen dat er vanmorgen iets gebeurt is waar je nogal mee in je maag zit. En dat je in ieder geval er een melding van wilt maken en misschien wel een aangifte wilt doen. 9 van de 10 keer zegt de dienstdoende agent wel als hij/ zij het verhaal gehoord heeft of het een aangifte kan worden.

Verhaal goed en duidelijk uitleggen en zeggen dat jullie je zo bedreigd voelde, mede doordat deze mevrouw jullie paarden bijna aanreed, de paarden vastpakte, de paarden prikte c.q. "sloeg". Na herhaaldelijke verzoeken van jullie kant om de paarden los te laten en van de paarden af moest blijven dat jullie de situatie zo dreigend vonden worden (handtastelijk) dat jullie uit pure wanhoop en angst (zelfverdediging voor jullie en jullie paarden) haar een "corrigerende tik" hebben gegeven om weg te kunnen komen.

Toen jullie uiteindelijk jullie rit konden vervolgen, en bij jullie stalling aankwamen zagen jullie, dat mevrouw, jullie bij jullie stalling op stond te wachten. En daar jullie nog een keertje bedreigde en de paarden lastig viel, en dat jullie uiteindelijk jullie excuus hebben aangeboden om haar maar weg te krijgen..

Gini

Re: Ongewenst gedrag door asociale weggebruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:32

Ik zou het laten gaan.

Totaal niet ok wat de vrouw deed, maar laat de boosheid en negativiteit niet verder in je borrelen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:08

Het is goed om te weten wat je moet doen als iemand ongewenst je teugels grijpt. Er is een video die laat zien dat je dan juist je paard tegen die persoon aan moet duwen. Dus niet wegtrekken maar juist ernaartoe. Persoon kan dan niet anders dan loslaten. En een niet paarddeskundig iemand Ziet volgens mij niet dat je dat doet. Beetje panieken 'laat los, kijk uit' en dan hup duwen. Beter dan met een zweepje slaan. Voor de volgende keer :) .

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:20

stefje schreef:
Het is goed om te weten wat je moet doen als iemand ongewenst je teugels grijpt. Er is een video die laat zien dat je dan juist je paard tegen die persoon aan moet duwen. Dus niet wegtrekken maar juist ernaartoe. Persoon kan dan niet anders dan loslaten. En een niet paarddeskundig iemand Ziet volgens mij niet dat je dat doet. Beetje panieken 'laat los, kijk uit' en dan hup duwen. Beter dan met een zweepje slaan. Voor de volgende keer :) .

Deze zocht ik ook al idd
Misschien heb je hier wat aan, al hoop ik dat jullie dit niet ooit nog een keer meemaken natuurlijk

https://youtu.be/4OMYidq3glo

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:40

Gini schreef:
Ik zou het laten gaan.

Totaal niet ok wat de vrouw deed, maar laat de boosheid en negativiteit niet verder in je borrelen.

En dat soort achterlijken gewoon lekker hun gang laten gaan....?
Nou nee.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:47

Gewoon even melding maken, nu die vrouw weet waar je woont zou ik mij er persoonlijk niet fijn bijvoelen als ik niet iets aangeef en er evt later iets gebeurt nav die voorval.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:00

Zo hee die had me van mij toch een roei met de zweep gekregen!
In nederland zeggen ze toch enkel foei mag je niet meer doen, wie met zijn tengels aan mijn pony zit gaat echt zes stappen te ver.
En dan nog op stal opwachten ook? Wat denkt ze wel niet?
Ik zou hier gewoon mee naar de politie stappen, laat hen maar bepalen of dit aangifte waardig is, daar zijn ze voor.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:36

Gini schreef:
Ik zou het laten gaan.

Ik zou dit gedrag absoluut niet negeren. Wat doet ze een volgende keer?? Paarden aanrijden? Of wat als daar wat kinderen fietsen? Even overhoop rijden omdat ze er langs moet? Zo'n randdebiel mag wel even ter verantwoording geroepen worden door de politie.. Al is het maar voor een gesprek of om een waarschuwing te krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:51

Wat je moet doen nu vind ik lastig.

Maar voor iedereen die ook in zo'n situatie komt, denk ik dat er twee dingen zijn die misschien mogelijk zijn: als het tijdens het rijden nog eens gebeurt, dan meteen filmen en/of politie bellen, daar, ter plekke. ("Een vrouw die ons bijna aanreed blokkeert nu de weg en houdt onze paarden vast zodat wij niet weg kunnen, kunnen jullie aub nu iemand sturen?") Bel 112 daarvoor: het heeft spoed. Als het uit de hand loopt, als het paard er niet tegen kan, als ze de paarden gaat pesten heb je een levensgevaarlijke situatie. (Zeg wel dat de politie niet met sirenes aan moet komen rijden omdat dat ook een gevaarlijke situatie geeft.)

En op het eigen terrein: zeg 'ik begrijp je punt en vind het jammer dat je het zo ervaren hebt maar ik stel voor dat we het hierbij laten.' En als dat niet genoeg is 'ik verzoek u nu van het terrein af te gaan, of ik bel de politie' en dat dan ook doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:30

SweetVanille schreef:
Gini schreef:
Ik zou het laten gaan.

En dat soort achterlijken gewoon lekker hun gang laten gaan....?
Nou nee.

Wat ga je doen? Je hebt niks bewijs, er zijn geen gewonden, er is geen schade. Het is haar woord tegen het jouwe. Wat zou je doen? Twee dagen later naar de politie bellen dat een vrouw je paard bij de teugel genomen heeft? Vrouw zegt dat die dat niet gedaan heeft en dat ze wel klappen van de zweep gehad heeft. Wie weet is ze wel naar de dokter geweest om de "verwondingen" te laten vaststellen en draait ze de zaken om. "Ik wilde de ruiters vriendelijk te woord staan, maar ze drukten hun paard tegen me aan, waardoor ik uit reflex de teugel greep. En toen begonnen ze op me te slaan, meneer de politieagent, niet normaal."

Ach nee joh, lekker laten zitten dit. Dat is wat ik zou doen. Als fietser/wandelaar/automobilist word je toch ook regelmatig net niet overhoop gereden, dan hol je toch ook niet iedere keer naar de politie? Je vloekt wat, zit te tieren in je auto, steekt misschien wel je middelvinger op, maar dan laat je het ook gaan.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:13

Als ze zo berucht is in de omgeving is filmen en/of de politie bellen ook een idee. Ooit moet zo'n gek mens er mee stoppen, toch?

Joske91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:30

Ik denk nog steeds over dit onderwerp..

Ik weet ook niet wat men handeling zou zijn mocht dit bij mij gebeuren.

Tevens zou ik toch gaan filmen met telefoon of helmetcam...

De situatie had gewoon anders af kunnen lopen.

DHIV14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:31

Melden kan nooit geen kwaad, zeker als zij ook aangifte doet is de situatie al bekend. Maar of de politie er iets mee doet... Dan moet het vaak veel meer uit de hand lopen.

En op het vast pakken van de teugels na, heeft mw niet persee jullie bedreigd e.d. Ik denk zelf dat het slaan met de zweep juist voor jullie weer negatief is.

teddybearr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:01

Pff, wat gaat er dan in het hoofd van die mensen om |o