). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
Gelukkig zit ik wel dicht bij de grens, alleen Luxemburg is een beetje verder ...
Naja, een routekaart (voor de show), een pakje zakdoeken, een hoevenkrabber, een bende musketons en wat eten/drinken, dat wel. Maar heb er verder nog niet over nagedacht wat je op grotere tochten zou kunnen nodig hebben. Iets EHBO (zowel voor mezelf als paard) en een zakmes en misschien wat strotouwtjes lijkt mij bv. wel handig, misschien een kleine hoefvijl ed? Ga eens zien of er ergens lijstjes te vinden zijn, zo uit het hoofd vind ik dat toch wel moeilijk.
). Ik heb ergens een soort van allergische reactie denk ik, sta vandaag VOL met een soort van muggenbeten, en ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Heb al een paar weken regelmatig een nieuwe, maar zoals nu is het wel heel extreem. Heb ook een heel rare, rode reactie op mijn handen, aan de plooi van mijn duim. Maar allergisch aan dat touw lijkt me heel raar, niet?
). Gaf hetzelfde beeld (en gevoel) als muggenbeten, alleen stonden er letterlijk 100en op mijn benen. Dit leek dan nog het meest op oogstmijten (via bokt gevonden) en dat kon op zich wel kloppen want ik liep toen bij de paarden altijd met een gewone broek rond en het zat vooral op mijn benen.

Jullie kennen die dingen toch wel? Indien niet: http://agrofotografie.be/wp-content/upl ... van-11.jpg
) waarop ik zei dat het een ruiterroute was maar weet niet of hij dat verstond. Toen gebaarde hij dat ik maar langs rechts moest passeren, waar het gras nog meer dan een meter hoog stond en vol brandnetels. Dacht ik even niet. Toen ik gebaarde dat er links ruimte was, waarbij ik eigenlijk bedoelde dat hij een stukje naar links kon opschuiven zodat ik rechts over het pad kon, deed hij heel demonstratief de grasmaaierarm omhoog en gebaarde boos dat ik maar moest gaan. Waarschijnlijk denkende dat ik eieren voor mijn geld zou kiezen en zou omdraaien om het hele stuk terug te lopen. Met dat ding dan achter ons aan zeker, dacht het niet.. Dus ik keek eens naar [***], zei "komop joh" en daar gingen we. Op 1 meter ruimte, met links het kanaal en rechts dat mega-ding, onder die arm door.
(of indien die zich bedenkt ga ik de dag op voorhand de bagage brengen). Dus het is puur voor onderweg en in nood. En een paar borstels want die krijg ik anders niet daar omdat ik ze 's morgens nog nodig heb, maar die passen erin, heb ik vandaag getest, hahaha.
knap van cobe en jou dat jullie er goed langs zijn gekomen.
De insecten waren een beetje vervelend maar gelukkig wel plaatselijk en niet constant. Verder was het heel fijn en wil ik nog, maarja, af en toe moet er ook gewerkt worden.
Iets met veel werken, toevallig een appartementje tegenkomen wat je eigenlijk wel graag wil kopen en een lichaam dat het een beetje moeilijk met alles heeft, even de balans kwijt...
).
Intussen ook een weekje op vakantie geweest dus dat hebben we ook weer gehad. Wilde dan in week 2 er weer invliegen, maar toen besloot het 30°C+ te zijn dus dacht ik "dat doen we ponielief niet aan". Of mezelf, dat is ook een optie

Maar ach, nu heb je eens zoveel van de omgeving gezien
Gewoon doen en problemen aanpakken als ze zich voordoen is het beste, maar makkelijker in theorie dan in de praktijk...