Trektocht met eigen paarden, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:41

safina schreef:
ikke schreef:

Nee. Op de Veluwe zitten er veel minder.

Maar wel die hele nare. Die paardenluisvlieg.

Dat heet de hertenluisvlieg en die zit overal en niet uitzonderlijk veel op de Veluwe.
Het is wel een vervelend beest wat gelukkig erg slecht tegen veerust kan.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:27

Wij hebben ook 2x over de Veluwe getrokken met onze paarden, niet over de Veluwe Trail, maar gewoon met de site ruiterenenmennen.nl routes gemaakt en deze in een GPS navigatie gezet en zo de routes gereden. We zijn over prachtige paden gekomen waar al tijden geen ruiter was geweest.

Overnachtingen waren geen probleem, als we €35,- per nacht moesten af tikken was dat al heel erg duur, meestal lukte het voor €10,-/€15,- per nacht incl. paard :D . Wij proberen zo veel mogelijk bij SVR campings te overnachten en slapen dan bijvoorbeeld in het stro in een schuur en we hebben zelfs al een keer bij de melkkoeien op stal geslapen in het hooi. Heel erg leuk, maar wel een beetje creatief denken en durven door te vragen. De paarden hebben elke nacht lekker op het land gestaan en niet in een stal, dat willen we absoluut niet tijdens de trektocht.

Wij hadden dus ook geen tent bij ons, wel slaapspullen en een kooksetje. Wij gaven dan ook altijd aan dat we alleen maar droog hoefden te liggen en waar dat was maakte ons dan niet uit. Zo kun je op heel veel plekken heel erg goedkoop overnachten. 10 dagen trektocht kost ons ergens tussen de €400,- en €500,- p.p. en dat is dan inclusief boodschappen doen en af en toe uit eten en overnachtingen van paard en ruiter. Voer voor de paarden namen we zelf mee (brok) en als ze op het land staan hebben ze geen hooi nodig. En als je echt alle dagen zelf kookt kan het allemaal nog goedkoper, maar wij willen dan ook wel een beetje vakantiegevoel houden, dus af en toe uit eten is dan ook wel erg fijn.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:29

Ik zeg achterhoek! Prachtig landschap om in rond te trekken :D
Mocht het de achterhoek worden dan wil ik je graag helpen met mooie routes en overnachtingen! Pb me dan maar.
Maar wel supergaaf zeg, zou zelf ook graag nog een keer een trektocht doen. Toch eens werk er van maken aangeien ik kriebels krijg van je topic haha

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:38

Bernoe schreef:
Ik zeg achterhoek! Prachtig landschap om in rond te trekken :D
Mocht het de achterhoek worden dan wil ik je graag helpen met mooie routes en overnachtingen! Pb me dan maar.
Maar wel supergaaf zeg, zou zelf ook graag nog een keer een trektocht doen. Toch eens werk er van maken aangeien ik kriebels krijg van je topic haha

Ja, daar willen wij in princiepe dit jaar een weekje rondtrekken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 15:14

Even de tussenstand opmaken...

Vriendlief vind de Veluwe ook wel leuk, ook iets beter aan te rijden dan de achterhoek. Ik probeer bovendien ikke te kapen om tot persoonlijke gids te dienen. }>

Ook ben ik helemaal waus van de eifel, wat lijkt me dat gaaf!

Het enigste is dat ik niet weet of de paarden daar op tijd fit voor zullen zijn, die heuvels zien er pittig uit. :o