Moerdijkbrug over met je paard?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5128
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:03

Moerdijkbrug
Afbeelding

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:31

Ik zou met mijn shetlander van 32 aan de hand er nog niet eens aan denken. Levensgevaarlijk!

mvdbijl

Berichten: 3688
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:48

xxVon schreef:
Ligt geheel aan je paard, ik vond het zelf ook spannend. maar paard was zo braaf dat ik mijn telefoon erbij durfde te pakken om het vast te leggen.
[ [url=m/MEUIlD.jpg]Afbeelding[/url] ]
(niet de Moerdijkbrug, maar soorgelijke situatie; rijbanen met direct daarnaast fietspad, A2 bij Vinkeveen)


Deze reling is veel hoger dan de moerdijk..

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:55

Oei. Dat is jezelf en je paard in gevaar brengen.. maar al helemaal de nietsvermoedende mede weggebruikers..

Dit zou nieteens in mij op durven komen in mijn wildste dromen!

Alsjeblieft wees verstandig en zoek een alternatief of pak de trailer..!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:56

Nikass schreef:
Ik zou het nooit durven. Maar zelfs als je zelf totaal niet bang bent en je paard is hartstikke braaf: waarom zou je het risico nemen?
Kun je iets uitleggen waarom je dit zo zou willen doen?

Nou precies. Het zou mij eigenlijk verbazen als het mag. Onverantwoord.

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:58

Nooit.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:00

Moerdijk is een enorm lage reling. Ik zou me er niet aan wagen.
Parallel via de Haringvliet is een betere optie (hogere reling en breder wegdek omdat er auto's elkaar moeten kunnen passeren), dan moet je alleen ook door de Kiltunnel. Wat wel een stuk rustiger is qua verkeer en alleen daarom al veiliger. Als je vervolgens meteen links richting Strijensas/Strijen/Numansdorp rijdt, heb je ook een enorm mooi stuk polder om te rijden en vanuit Numansdorp kun je parallel de Haringvlietbrug over. Je komt dan bij Ooltgensplaat uit.

Parallelbaan Haringvliet
Afbeelding

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:13

imaudy schreef:
Moerdijkbrug
[ Afbeelding ]


wow hell no dat ik hier over zou gaan met een paard...ook niet ernaast. Die foto op pagina 1 die met de Fjord genomen is, zou ik nog wel aandurven, zelfs erop nog wel.
Maar deze? Nee, dat is schreeuwen om ongelukken, levensgevaarlijk. Ik zou echt uitkijken voor een andere route, of regelen dat je met een trailer die brug overgaat.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:28

De kiltunnel heeft toch een afgezonderd fietspad? Dus helemaal dicht zodat je de rijbaan niet ziet?
Dat zou dan een goede oplossing zijn denk ik?

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:44

Ik heb het gedaan erop. Wel met een groepje hoor, jaren geleden. We zijn toen te paard van Dordrecht naar Oosterhout gereden. Als je paard verkeersmak etc kan het. Ja er kan inderdaad van alles mis gaan. Maar dit kan natuurlijk altijd.

Ik ben ook over de brug naar Zwijndrecht gereden te paard. Die bleek voor ons veel gevaarlijker...

Edit: Oefenfoto van ritje moerdijkbrug geupload.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JoyceLa op 27-07-17 16:02, in het totaal 5 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:45

Kill tunnel is inderdaad aparte tunnelbuis, zou daarvoor kiezen.

En ik ben echt geen watje, die van mij stoffelen ook bij herhaling over de A15 en ben ook wel eens over de brug bij Dordt geweest, maar moet zeggen ik vind het niets, brug deel dat omhoog kan maakt heel veel lawaai door het verkeer en ze rijden daar nog maar ca 80 en hou niet van die lage railing, naar mijn idee val ik dan in de plomp. (heb dat naar en van Dordt dus ooit 1x gedaan, paard was super braaf, maar ik vond het helemaal niets). Moerdijkbrug is echt lang! en small fietspad met knullig railinkje en ze razen echt langs.

Anoniem

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:47

Aan de hand met oogkleppen (van het mennen) zou je als je het nog ziet zitten, ook kunnen proberen natuurlijk.

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:02

JoyceLa schreef:
Ik heb het gedaan erop. Wel met een groepje hoor, jaren geleden. We zijn toen te paard van Dordrecht naar Oosterhout gereden. Als je paard verkeersmak etc kan het. Ja er kan inderdaad van alles mis gaan. Maar dit kan natuurlijk altijd.

Ik ben ook over de brug naar Zwijndrecht gereden te paard. Die bleek voor ons veel gevaarlijker...

Edit: Oefenfoto van ritje moerdijkbrug in mijn profiel te vinden. Het uploaden naar topic lukt niet.

[/[img]p6200146.jpgimg]


Ja er kan altijd van alles mis gaan, maar nu breng je ook de automobilisten in gevaar. :n

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:05

Dat zou ik echt nooit durven ongeacht met welk paard.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:07

Jans schreef:
Aan de hand met oogkleppen (van het mennen) zou je als je het nog ziet zitten, ook kunnen proberen natuurlijk.

Hmmm met al dat lawaai daar?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:38

Ok ik neem mijn commentaar terug die zij- railing is echt te laag

x_Elise

Berichten: 2007
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:51

ClauH schreef:
De kiltunnel heeft toch een afgezonderd fietspad? Dus helemaal dicht zodat je de rijbaan niet ziet?
Dat zou dan een goede oplossing zijn denk ik?


Maar hoe denk je daarmee het hollandsche diep over te steken dan?

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:57

Via de Haringvliet.
Eerst door de Kiltunnel naar 's-Gravendeel en dan via Numansdorp de Haringvlietbrug over.
Kiltunnel heeft een fietsersbuis inderdaad. Maar werkt dat niet met roltrappen? Zo niet, zou het helemaal super zijn :j

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:00

Vergeet ook niet dat je daar met de auto 120 mag en veel mensen rijden er al 130 omdat dat na de brug mag.zou die brug echt nooit durven nemen met paard

Chocoladeijs

Berichten: 75
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:02

x_Elise schreef:
ClauH schreef:
De kiltunnel heeft toch een afgezonderd fietspad? Dus helemaal dicht zodat je de rijbaan niet ziet?
Dat zou dan een goede oplossing zijn denk ik?


Maar hoe denk je daarmee het hollandsche diep over te steken dan?


Als ze via de Haringvliet brug zou willen rijden, zal ze om daar te komen ook door de Kiltunnel of de Heinenoord tunnel moeten, anders kun je er niet komen :) .

asm_kayleigh
Berichten: 846
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:16

De vraag was eigenlijk of het mag en daar is het antwoord ja op.
Er kan vanalles gebeuren, stel je bent op buitenrit en er is zo'n idioot kan er ook wat gebeuren niet alleen op een brug.

Je kan evt met iemand naast die hem extra vasthoud proberen. Succes met je keuze!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:18

asm_kayleigh schreef:
De vraag was eigenlijk of het mag en daar is het antwoord ja op.
Er kan vanalles gebeuren, stel je bent op buitenrit en er is zo'n idioot kan er ook wat gebeuren niet alleen op een brug.

Natuurlijk, maar je hoeft het risico ook niet op te zoeken.

Anoniem

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:27

Voetgangers, fietsers, bromfietsers en scootmobielen kunnen gebruik maken van de langzaam verkeer strook door de tunnel. Omhoog de tunnel uit kan een hele inspanning zijn, daarom zijn er ook roltrappen te gebruiken. Gebruik deze veilig, bijvoorbeeld door het voorwiel dwars te zetten en geen gebruik te maken van de roltrap als er zware bepakking achterop de fiets zit. De tunnel in kan ook heel spannend zijn, probeer de snelheid laag te houden door bij te remmen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en een valpartij is zo gemaakt. Volg de rijrichting. De strook voor langzaam verkeer is voor één richting bedoeld. Door de relatief hoge snelheid bij het naar beneden fietsen kan een botsing tussen tegengesteld verkeer al snel heel vervelend uitpakken. Dus ook hier geldt: veiligheid begint bij jezelf.

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:31

Kijk eens wat de route is voor langzaam verkeer.
Als ik de foto's zie moet het wel kunnen met een braaf paard maar kan er ook veel misgaan.
Het lijkt me dat er nog wel een andere manier is waarbij je paard meer ruimte heeft en de zijkanten hoger zijn.

Anoniem

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:33

TS vraagt of het mogelijk is, ze zegt nog nergens dat ze het doet maar dat ze van te voren aan het oriënteren is of het te doen is etc.. Hoezo roept de helft nu al niet doen terwijl dat nog helemaal niet aan de orde is..?