Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Danseresje schreef:Ruiter bij manege Smit hier! Op de Facebook worden momenteel de nieuwe paarden kaartjes gezet, een verhaaltje over elk paard etc.
De begeleiding is, op een enkeling na, volwassen. Groepen zijn vaak wel gemengd. Leuke periode nu om te gaan met de avond ritten (mocht je de volgende dag vrij zijn, is de rit van 21.00u tot 22.30u echt aan te raden) en de ontbijtritten (om 6u opstijgen en aansluitend ontbijt, heel gezellig altijd). Bij beide tijden heb je toch vaak wel kans op wild. Zaterdag 10-12u of zondag 10-12u is ook mogelijk, maar nu toch al wel drukker in het bos/duin en toch ook al aardig warmer.
Mocht je nog vragen hebben, laat gerust weten!
woepsie90 schreef:Mill RanchDuur, maar er worden onderweg foto's van jou en je paard gemaakt, wat de ervaring alleen maar leuker maakt. Verschillende niveau's beschikbaar. Maar leukste is de gevorderden waarbij je ook in rengalop gaat
O, en het is Western zoals al gezegd was, en aan het einde van de rit heb ik altijd best wel zadelpijn van die harde cowboyzadels
Je kan van te voren aangeven of je een rustig paard wilt. En die hebben ze welIk deed dat namelijk altijd en kwam altijd op een brave rustige terecht. Ze hebben ook muildieren.
Danseresje schreef:Ruiter bij manege Smit hier! Op de Facebook worden momenteel de nieuwe paarden kaartjes gezet, een verhaaltje over elk paard etc.
De begeleiding is, op een enkeling na, volwassen. Groepen zijn vaak wel gemengd. Leuke periode nu om te gaan met de avond ritten (mocht je de volgende dag vrij zijn, is de rit van 21.00u tot 22.30u echt aan te raden) en de ontbijtritten (om 6u opstijgen en aansluitend ontbijt, heel gezellig altijd). Bij beide tijden heb je toch vaak wel kans op wild. Zaterdag 10-12u of zondag 10-12u is ook mogelijk, maar nu toch al wel drukker in het bos/duin en toch ook al aardig warmer.
Mocht je nog vragen hebben, laat gerust weten!
een hele mooie buitenrit gemaakt met leuke begeleiding en een ruime keuze in beschikbare paarden. Ewelle schreef:Annet_Dottie wat vond je van de keuze in de paarden? Waren deze braaf en de tuigen goed onderhouden? Geen drukplekken oid?
PSC de Dijkgraaf ziet er ook goed uit. Wel groot spul volgens mij. Is denk ik wel net iets te ver rijden voor mij maar wel bedankt voor de tip!
Zelf heeeeel lang geleden op ponykamp geweest bij Les Chevaux dat was niet zo'n succes en daarna toen ik al groot waseen hele mooie buitenrit gemaakt met leuke begeleiding en een ruime keuze in beschikbare paarden.
Annet_Dottie schreef:Ewelle schreef:Annet_Dottie wat vond je van de keuze in de paarden? Waren deze braaf en de tuigen goed onderhouden? Geen drukplekken oid?
PSC de Dijkgraaf ziet er ook goed uit. Wel groot spul volgens mij. Is denk ik wel net iets te ver rijden voor mij maar wel bedankt voor de tip!
Zelf heeeeel lang geleden op ponykamp geweest bij Les Chevaux dat was niet zo'n succes en daarna toen ik al groot waseen hele mooie buitenrit gemaakt met leuke begeleiding en een ruime keuze in beschikbare paarden.
Ik vond het dubbel, we hadden half 3/kwart voor 3 afgesproken, aan de telefoon hoefde ik kwa ervaring niks door te geven ook niet kwa gewicht/lengte of iets en kreeg te horen dat we zelf onze voorkeur mochten aangeven voor paard.. Eenmaal aangekomen was het ik laat zien op welke paarden jullie mogen. Ik was dus erg verbaasd maar ik kreeg Sanne, echt een leukerd 1,60 hoog ongeveer. Er waren al 2 meiden bezig de paarden op te zadelen maar het paard waar m'n vriendin op ging stond in een andere schuur dus die had ik verder nog niet gezien, geen drukplekken gezien maar het zadel lag er al op. Kwa onderhouden durf ik verder niet te zeggen.
Sanne was erg trekkerig wel, stil staan de hele tijd d'r hoofd naar beneden gooien waardoor ik uiteindelijk met handschoenen heb gereden, eenmaal vertrokken was dat ook wel klaar.
Het paard waar m'n vriendin op zat was een wat ander verhaal, die oogde wel wat vermoeid wat ik begreep (zij reed de hele weg achter me we mochten/konden niet naast elkaar rijden) en ze had dus ook gevraagd of dit paard al eerder had gelopen die dag, dat was niet zo. Kwa tuig weet ik ook niet, ze zei na die tijd wel dat het paard tijdens de rit steeds wat slomer werd en niet echt meer vooruit te branden was, het was ook wel warm maar de andere paarden hadden dit niet.. Dus dat is alles wat ik weet, maar m'n vriendin heb ik verder dus niet gezien..
san4nie schreef:Manege Gasselte zijn wij vorig jaar met de manege geweest. We waren met 2 groepen, een met grotere mensen en een voor kinderen die alleen stap en draf deden. Beide een super leuke tocht gehad. Heel gezellig, leuke begeleiding en veel leuke paarden. Dieren en tuig zien er goed gezond en in conditie uit.
Van het Fjordenpaard in Een word ik niet zo enthousiast.
Les Chevaux is in de afgelopen jaren een aantal keer van eigenaar veranderd volgens mij, daarom kunnen de ervaringen wel wisselend zijn.
Ewelle schreef:Ik geloof dat ik deze even over sla. Het komt niet heel positief over. Hoefde jullie de paarden ook niet af te zadelen dan?
Ewelle schreef:san4nie schreef:Manege Gasselte zijn wij vorig jaar met de manege geweest. We waren met 2 groepen, een met grotere mensen en een voor kinderen die alleen stap en draf deden. Beide een super leuke tocht gehad. Heel gezellig, leuke begeleiding en veel leuke paarden. Dieren en tuig zien er goed gezond en in conditie uit.
Van het Fjordenpaard in Een word ik niet zo enthousiast.
Les Chevaux is in de afgelopen jaren een aantal keer van eigenaar veranderd volgens mij, daarom kunnen de ervaringen wel wisselend zijn.
Les chevaux het ponykamp is echt heel lang geleden en dat was geen succes maar ik denk een jaar of 4-5 geleden een buitenrit gemaakt die wel heel goed was. Als ik nu op hun facebook kijk en de recensies lees ziet het er goed uit.
In Gasselte ook veel keuze qua paarden?
Ewelle schreef:Bedankt voor de snelle reacties. Manege Smit en Manege Gasselte zien er erg mooi uit! Die kende ik nog niet. Beide met volwassen begeleiding?
Mill Ranch heb ik niet van die goede verhalen over gehoord, dus laat ik aan mij voorbij gaan.