Waar een goede buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: Waar een goede buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:18

Friezenfokkerij de horperhoeve

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 10:04

Bedankt voor al jullie leuke tips! +:)+ Ik ga vanavond even op mijn gemak kijken. Krijg er nu al helemaal zin in!

The mill ranch is voor mij een no-go, dus die hoeft niet meer getipt te worden.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:43

Ben je er nog aan uit gekomen TS?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:09

Je kan ook kijken naar les chevaux in Drente. Erg leuke makkelijke paarden, spotgoedkoop en begeleiding is altijd 18+.
Is een hele mooie omgeving en de paarden worden super verzorgd.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:12

les chevaux idd

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:07

Ruiter bij manege Smit hier! Op de Facebook worden momenteel de nieuwe paarden kaartjes gezet, een verhaaltje over elk paard etc.
De begeleiding is, op een enkeling na, volwassen. Groepen zijn vaak wel gemengd. Leuke periode nu om te gaan met de avond ritten (mocht je de volgende dag vrij zijn, is de rit van 21.00u tot 22.30u echt aan te raden) en de ontbijtritten (om 6u opstijgen en aansluitend ontbijt, heel gezellig altijd). Bij beide tijden heb je toch vaak wel kans op wild. Zaterdag 10-12u of zondag 10-12u is ook mogelijk, maar nu toch al wel drukker in het bos/duin en toch ook al aardig warmer.
Mocht je nog vragen hebben, laat gerust weten!

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:08

Manege sonniushof

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:46

Danseresje schreef:
Ruiter bij manege Smit hier! Op de Facebook worden momenteel de nieuwe paarden kaartjes gezet, een verhaaltje over elk paard etc.
De begeleiding is, op een enkeling na, volwassen. Groepen zijn vaak wel gemengd. Leuke periode nu om te gaan met de avond ritten (mocht je de volgende dag vrij zijn, is de rit van 21.00u tot 22.30u echt aan te raden) en de ontbijtritten (om 6u opstijgen en aansluitend ontbijt, heel gezellig altijd). Bij beide tijden heb je toch vaak wel kans op wild. Zaterdag 10-12u of zondag 10-12u is ook mogelijk, maar nu toch al wel drukker in het bos/duin en toch ook al aardig warmer.

Ah leuk! Is Bob er nog? Daar heb ik toen op gereden, dat vond ik echt een heel leuk paard!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 05:17

woepsie90 schreef:
Mill Ranch +:)+ Duur, maar er worden onderweg foto's van jou en je paard gemaakt, wat de ervaring alleen maar leuker maakt. Verschillende niveau's beschikbaar. Maar leukste is de gevorderden waarbij je ook in rengalop gaat :Y) O, en het is Western zoals al gezegd was, en aan het einde van de rit heb ik altijd best wel zadelpijn van die harde cowboyzadels :+
Je kan van te voren aangeven of je een rustig paard wilt. En die hebben ze wel ;) Ik deed dat namelijk altijd en kwam altijd op een brave rustige terecht. Ze hebben ook muildieren.

Dit heb ik ook al voorgesteld maar ze wil niet naar de MR...lees even terug...

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 06:54

Is al een aantal keer voorbij gekomen, maar manege gasselte is echt een fijne manege. Ben er zowel met beginners als met gevorderden geweest en bijna keren passen ze de buitenrit aan het niveau aan.
Omgeving is daar werkelijk prachtig, heide, bos, zand, door het water, heerlijk.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:09

Sandyislief schreef:
Ah leuk! Is Bob er nog? Daar heb ik toen op gereden, dat vond ik echt een heel leuk paard!!

Helaas is Bob er niet meer, was idd een geweldig paard...
Wanneer heb je een rit bij ons gemaakt?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:33

Aah superjammer.. Ik was er geloof ik in 2015? In de zomer.

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 14:49

Danseresje schreef:

Ik was even in het buitenland maar nu weer lekker terug.

Les chevaux heb ik al eens een rit gereden ook erg mooi! Die zou ik nog wel eens kunnen rijden. :j

Jeetje wat een leuke site van manege Smit! Daar ga ik ook zeker nog eens naar kijken. Bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:22

Wij zijn afgelopen Vrijdag naar manege Gasselte gegaan, in eerste instantie was de communicatie niet helemaal goed ik werd 's ochtends gebeld door iemand die ik niet heel klantvriendelijk vond, daarna weer gebeld toen kreeg ik de eigenaresse die het uitgelegd heeft waarna we nog heerlijk hebben gereden, wat betreft de begeleiding ik weet het niet zeker maar de meid die met ons mee ging was zeker wel jonger dan mij (ik ben 26) maar was wel heel fijn als begeleiding, ik zit met m'n lijf in de knoop waardoor het even rustig aankijken was hoe het draven/galopperen ging, als ik dan tijdens draf riep stappen gingen we gelijk weer stappen maar ook als het goed ging steeds vragen hoe gaat het? Hele mooie omgeving ook en prijs is ook leuk, 17 euro voor een uur.

Les chevaux staat ook hoog op ons lijstje voor een volgende keer!

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:31

PSC De Dijkgraaf in Ouddorp. Kleine groepen onder goede begeleiding. Paarden zien er prima uit en tuigage goed onderhouden.

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 16:04

Annet_Dottie wat vond je van de keuze in de paarden? Waren deze braaf en de tuigen goed onderhouden? Geen drukplekken oid?

PSC de Dijkgraaf ziet er ook goed uit. Wel groot spul volgens mij. Is denk ik wel net iets te ver rijden voor mij maar wel bedankt voor de tip!

Zelf heeeeel lang geleden op ponykamp geweest bij Les Chevaux dat was niet zo'n succes en daarna toen ik al groot was := een hele mooie buitenrit gemaakt met leuke begeleiding en een ruime keuze in beschikbare paarden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:40

Manege Gasselte zijn wij vorig jaar met de manege geweest. We waren met 2 groepen, een met grotere mensen en een voor kinderen die alleen stap en draf deden. Beide een super leuke tocht gehad. Heel gezellig, leuke begeleiding en veel leuke paarden. Dieren en tuig zien er goed gezond en in conditie uit.
Van het Fjordenpaard in Een word ik niet zo enthousiast.
Les Chevaux is in de afgelopen jaren een aantal keer van eigenaar veranderd volgens mij, daarom kunnen de ervaringen wel wisselend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:59

Ewelle schreef:
Annet_Dottie wat vond je van de keuze in de paarden? Waren deze braaf en de tuigen goed onderhouden? Geen drukplekken oid?

PSC de Dijkgraaf ziet er ook goed uit. Wel groot spul volgens mij. Is denk ik wel net iets te ver rijden voor mij maar wel bedankt voor de tip!

Zelf heeeeel lang geleden op ponykamp geweest bij Les Chevaux dat was niet zo'n succes en daarna toen ik al groot was := een hele mooie buitenrit gemaakt met leuke begeleiding en een ruime keuze in beschikbare paarden.

Ik vond het dubbel, we hadden half 3/kwart voor 3 afgesproken, aan de telefoon hoefde ik kwa ervaring niks door te geven ook niet kwa gewicht/lengte of iets en kreeg te horen dat we zelf onze voorkeur mochten aangeven voor paard.. Eenmaal aangekomen was het ik laat zien op welke paarden jullie mogen. Ik was dus erg verbaasd maar ik kreeg Sanne, echt een leukerd 1,60 hoog ongeveer. Er waren al 2 meiden bezig de paarden op te zadelen maar het paard waar m'n vriendin op ging stond in een andere schuur dus die had ik verder nog niet gezien, geen drukplekken gezien maar het zadel lag er al op. Kwa onderhouden durf ik verder niet te zeggen.
Sanne was erg trekkerig wel, stil staan de hele tijd d'r hoofd naar beneden gooien waardoor ik uiteindelijk met handschoenen heb gereden, eenmaal vertrokken was dat ook wel klaar.
Het paard waar m'n vriendin op zat was een wat ander verhaal, die oogde wel wat vermoeid wat ik begreep (zij reed de hele weg achter me we mochten/konden niet naast elkaar rijden) en ze had dus ook gevraagd of dit paard al eerder had gelopen die dag, dat was niet zo. Kwa tuig weet ik ook niet, ze zei na die tijd wel dat het paard tijdens de rit steeds wat slomer werd en niet echt meer vooruit te branden was, het was ook wel warm maar de andere paarden hadden dit niet.. Dus dat is alles wat ik weet, maar m'n vriendin heb ik verder dus niet gezien..

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:03

Probeer de Brabantse Wal eens ook heel mooi.

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 12:06

Annet_Dottie schreef:
Ewelle schreef:

Ik vond het dubbel, we hadden half 3/kwart voor 3 afgesproken, aan de telefoon hoefde ik kwa ervaring niks door te geven ook niet kwa gewicht/lengte of iets en kreeg te horen dat we zelf onze voorkeur mochten aangeven voor paard.. Eenmaal aangekomen was het ik laat zien op welke paarden jullie mogen. Ik was dus erg verbaasd maar ik kreeg Sanne, echt een leukerd 1,60 hoog ongeveer. Er waren al 2 meiden bezig de paarden op te zadelen maar het paard waar m'n vriendin op ging stond in een andere schuur dus die had ik verder nog niet gezien, geen drukplekken gezien maar het zadel lag er al op. Kwa onderhouden durf ik verder niet te zeggen.
Sanne was erg trekkerig wel, stil staan de hele tijd d'r hoofd naar beneden gooien waardoor ik uiteindelijk met handschoenen heb gereden, eenmaal vertrokken was dat ook wel klaar.
Het paard waar m'n vriendin op zat was een wat ander verhaal, die oogde wel wat vermoeid wat ik begreep (zij reed de hele weg achter me we mochten/konden niet naast elkaar rijden) en ze had dus ook gevraagd of dit paard al eerder had gelopen die dag, dat was niet zo. Kwa tuig weet ik ook niet, ze zei na die tijd wel dat het paard tijdens de rit steeds wat slomer werd en niet echt meer vooruit te branden was, het was ook wel warm maar de andere paarden hadden dit niet.. Dus dat is alles wat ik weet, maar m'n vriendin heb ik verder dus niet gezien..

Ik geloof dat ik deze even over sla. Het komt niet heel positief over. Hoefde jullie de paarden ook niet af te zadelen dan?

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 12:08

san4nie schreef:
Manege Gasselte zijn wij vorig jaar met de manege geweest. We waren met 2 groepen, een met grotere mensen en een voor kinderen die alleen stap en draf deden. Beide een super leuke tocht gehad. Heel gezellig, leuke begeleiding en veel leuke paarden. Dieren en tuig zien er goed gezond en in conditie uit.
Les Chevaux is in de afgelopen jaren een aantal keer van eigenaar veranderd volgens mij, daarom kunnen de ervaringen wel wisselend zijn.

Les chevaux het ponykamp is echt heel lang geleden en dat was geen succes maar ik denk een jaar of 4-5 geleden een buitenrit gemaakt die wel heel goed was. Als ik nu op hun facebook kijk en de recensies lees ziet het er goed uit.

In Gasselte ook veel keuze qua paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:26

Ewelle schreef:
Ik geloof dat ik deze even over sla. Het komt niet heel positief over. Hoefde jullie de paarden ook niet af te zadelen dan?

Nouja wij gaan denk ik nog wel een keer terug dus zo negatief was het ook weer niet. Verder het stukje over het paard waar m'n vriendin op reed heb ik zelf niet gezien heeft zij tussen neus en lippen door verteld toen we er net weg gingen. Degene die ons begeleidde zei dat we de paarden terug konden brengen naar de stallen en af konden zadelen, we wisten verder niet waar de zadelkamer etc was dus dat vond ik apart maar ik wou net die kant op lopen en toen kwam er al een meisje die het paard van me over nam, ik vind het niet meer dan normaal om zelf ook wat te doen dus heb de beugels opgestoken en het zadel er af gehaald dekje aan haar gegeven die moest voor de stal blijven hangen zadel moest mee naar de zadelkamer en hoofdstel had zij, wel apart want die meisjes die hielpen opzadelen/afzadelen zeiden niet echt verder iets dus ik vroeg uiteindelijk zelf maar moeten we nu gewoon naar de kantine? Er werd een beetje gedaan alsof we daar vaste klant waren zeg maar, toen m'n vriendin er aan kwam had zij ook iemand met zich mee lopen die zei ik ruim de spullen wel op. De begeleidster was gelijk na de rit verdwenen maar uit fatsoen vond ik het niet meer dan normaal haar ook even te bedanken dus om het hoekje gekeken daar liep ze dus nog geroepen bedankt, betaald en weg gegaan.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:29

Ewelle schreef:
san4nie schreef:

Les chevaux het ponykamp is echt heel lang geleden en dat was geen succes maar ik denk een jaar of 4-5 geleden een buitenrit gemaakt die wel heel goed was. Als ik nu op hun facebook kijk en de recensies lees ziet het er goed uit.

In Gasselte ook veel keuze qua paarden?

Gasselte heeft zeker veel keus qua paarden! Ik vind het hele leuke paarden. Op hun site kan je ook de paarden bekijken. Ze hebben voor ieder wat wils.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:54

Bij gasselte hebben ze wel heel veel paarden maar zoals mijn ervaring was hadden wij daar niet zoveel over te zeggen, paarden stonden al bijna helemaal klaar toen wij aankwamen terwijl er vooraf gezegd word dat we zelf mochten kiezen. Nu hadden we 2 om uit te kiezen maar die van m'n vriendin was echt een reus, zij vind groot juist mooi ik vind dat helemaal niks dus die van mij was een beetje het maximale wat ik kwa hoogte nog fijn vind.. We reden ook dwars door het bos met een stuk of 200 laag hangende takken dus m'n vriendin zat de hele tijd midden in zo'n dikke tak..

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:42

Ewelle schreef:
Bedankt voor de snelle reacties. Manege Smit en Manege Gasselte zien er erg mooi uit! Die kende ik nog niet. Beide met volwassen begeleiding?

Mill Ranch heb ik niet van die goede verhalen over gehoord, dus laat ik aan mij voorbij gaan.

Oooo ik wil daar met mijn eigen paardje een buitenrit gaan maken als dat kan Hahah wat voor verhalen heb je dan gehoord als ik vragen mag? :)