Wie o wie weet een stal voor een buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Re: Wie o wie weet een stal voor een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:53

@Nikass Klopt, was inderdaad een haflinger. Dan alsnog vind ik dat je van te voren een instructie mee moet geven en in ieder geval vertellen dat ze het doen. Niet als je lekker ontspannen zit dat je hoofd blijft hangen achter een tak. Verder ben ik het totaal niet met je mee eens. Wij liepen constant op de cirkel maar de paarden waren het zat en begonnen te slaan en te bijten. Reactie hierop wat uiteraard dat ze weg probeerde te draaien voor een slaand been waardoor ze met hen hoofd richting huis op kwamen. Daarbij nog een schreeuwende gids die daarboven op nog meer onrust zaaide.

Die andere keer; Dat paardje van mij hadden ze het bit los gekoppeld en was dus niet achter de gids te houden. Als je dit van te voren weet dan zet je er ook geen meid van een jaar of 12 op. Toen (nu nog trouwens) kan ik prima rijden en weet mezelf te redden. Maar ik wil remmen wanneer ik dat wil en ik wil gas geven wanneer ik dat wil. Op Poelenburgh krijg je ze met geen mogelijkheid stil op dat stuk. Voelt niet fijn en niet veilig.

Plus het stuk dat ik vertelde met de machines was 100% onverantwoord. Sorry, maar dat kan je echt niet recht praten.

Verder heel fijn dat je daar fijne strandritten heb gemaakt. Maar ze doen ook heel veel fout. Zoals ik zeg, ik ken zo goed als geen positieve ervaringen in mijn omgeving met deze manege.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 01:05

Stal te bokkel in Laag soeren! rij je zo de Veluwe op, en kan in groepjes van 2 met begeleider! Ook wel keuze qua paarden, heel veel leuke dieren!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:54

KellyR het is vervelend als je zo'n rit hebt meegemaakt en een schreeuwende gids. Mogelijk heb je een nieuwe gids gehad die de situatie wat verkeerd had ingeschat? Dat is niet okee.

Maar wb de haflinger: je gaat met een gevorderde rit mee en je maakt je druk om een sprongetje opzij?
Prima dat je ontspannen zit maar je bent toch wel met je paard bezig mag ik hopen?

Ik heb vaak gezien dat mensen zich opgeven voor een gevorderde strandrit en daarbij hun eigen kunnen overschatten (dat bedoel ik niet persoonlijk) Het is voor de gidsen soms ook lastig om vooraf in te schatten hoe goed iemand echt kan rijden.

Op het strand met zijn allen in rengalop is het heel gevaarlijk als jij vindt dat jij in je eentje je paard moet kunnen terugnemen. Je moet als groep rijden, bij elkaar blijven en in de lijn van de gids. Als je in de lijn van de gids rijdt kan jouw paard er niet voorbij.

Hayase

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:04

Mill ranch in Ede!

buitenmens2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:54

Ga in ieder geval NIET naar Manege Jonker, die rijden als gekken tussen de mensen met honden heen op het strand, ik werd laatst met mijn hond ( 12 jaar ) vanaf achter verast door een galoperende groep van 8/10 grote paarden , mijn hond zag ik rondtollen tusen de benen van een paard en omdat ik naar hem toesprong kwam ik ook tussen de galoperende paarden, in plaats van een excuzes kreeg ik toen zij terug naar huis reden een grote mond en ben telefonisch bedreigd omdat ik aangifte heb gedaan bij de politie.
Ik kan me niet voorstellen dat de rid voor de toerisen te paard erg leuk is geweest ..........