Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bunn schreef:Weet je? Ik denk dat als TS eenmaal begint met rijlessen en daadwerkelijk gaat leren wat er allemaal bij het houden van paarden komt kijken, ze al vrij snel door krijgt hoe onhaalbaar dit plan is.
Sizzle schreef:Je mag niet zomaar een paard van buiten de EU de EU inbrengen. Vooral ivm met bepaalde ziekten.
Waarom niet gewoon in Mongolie rijden met paarden die daar gewoon blijven?
Wat ga je anders daarna met je illegaal geimporteerd mongoolse paard doen?
Szan schreef:Hoe lang hebben jullie de tijd om over deze reis te doen?
Het leren paardrijden zal misschien nog wel lukken met een beetje aanleg en kei- en keihard werken. Het is de medische kennis en de hoed en de rand van verzorging waar ik me meer zorgen om maak. Dat lijkt me onwijs ingewikkeld (zo niet onmogelijk). Nog los van de vraag waar je een (getraind) paard vandaan gaat halen dat deze reis aankan.
Waarom is een gezondheidsverklaring eigenlijk onmogelijk?? Want daar loopt het al vast. Zo kom je met mazzel één landgrens over, maar red je het niet van NL naar Mongolië...
dereizger schreef:Bunn schreef:Weet je? Ik denk dat als TS eenmaal begint met rijlessen en daadwerkelijk gaat leren wat er allemaal bij het houden van paarden komt kijken, ze al vrij snel door krijgt hoe onhaalbaar dit plan is.
Ik begin over 2 weken en voor mij is niets onhaalbaar als je iets echt wilt dan lukt dit ook. Vorig jaar in 5 maanden tijd een wandeling van 3000 km gemaakt was ook onmogelijk zonder training maar nee hoor was mogelijk![]()
Nu wil ik echter met dit plan niet ongetraind gaan ik niet en het paard al helemaal niet.
dereizger schreef:Bunn schreef:Weet je? Ik denk dat als TS eenmaal begint met rijlessen en daadwerkelijk gaat leren wat er allemaal bij het houden van paarden komt kijken, ze al vrij snel door krijgt hoe onhaalbaar dit plan is.
Ik begin over 2 weken en voor mij is niets onhaalbaar als je iets echt wilt dan lukt dit ook. Vorig jaar in 5 maanden tijd een wandeling van 3000 km gemaakt was ook onmogelijk zonder training maar nee hoor was mogelijk![]()
Nu wil ik echter met dit plan niet ongetraind gaan ik niet en het paard al helemaal niet.
Maar natuurlijk: ik zie het tegendeel graag bewezen. Het lijkt me leuk als je een blog start waarop je ons van je voorbereidingen op de hoogte houdt. Apple schreef:Misschien is op de fiets naar Mongolië een meer haalbaar plan?
Ibbel schreef:Ook nomaden hebben paspoorten, visa en gezondheidsverklaringen nodig en worden aan de grens gecontroleerd en tegengehouden. En misschien nog wel kritischer bekeken dan toeristen.
Dit idee kun je serieus niet in het jasje van een 'reis' gieten. De enige manier dat dit heel misschien haalbaar is, is op die manier. Als leven dus. Bunn schreef:Wat TS ook zou kunnen doen is als nomade gaan leven. Je weet wel, alles verkopen, een wagen kopen en zo door Europa en Azië trekken. Maar dan moet je minimaal een tiental jaar nemen om deze afstand af te leggen. Deze droom is simpelweg geen 'reis' die je even kan maken, dit moet dan echt je leven worden.
Shirley schreef:En doe dat dan gewoon alleen.
Of samen.
Maar betrek geen onschuldige dieren in je plannen, die vragen er niet om om met een stel beginners op pad te gaan.
Zal geen één paard jaloers op zijn
).