Strand - waar, met trailerparkeerplaats dichtbij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:46

Misschien moet je eens overwegen om niet voor 1 dag te gaan, maar er een weekendje van maken... Dan heb je meerdere mogelijkheden.
Zo ga ik ook eens per jaar richting de Veluwe.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 08:24

Ja dat komt er waarschijnlijk nog wel een keer van, alleen nu heb ik daar geen tijd voor...en het strand lonkt!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:32

mvdende schreef:
Bloemendaal is ook op de grens met monster. De strandopgang is dan 15 minuten stappen langs een drukke 60km weg. Als je dan die kant op gaat is het handiger op in ter heijde te parkeren

Bloemendaal dat ik bedoel ligt bij Zandvoort hoor, niet bij Monster

daffie1986

Re: Strand - waar, met trailerparkeerplaats dichtbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:06

Vanaf de afslag uitgeest naar Castricum kom je 4 bochten, 2 stoplichten en 2 rotondes tegen. Rij je via de snelweg door naar Alkmaar en sla je dan af richting castricum dan kom je een mega rotonde, 1 gewone rotonde, heel veel stoplichten, 1 flitskast, verkeersdrempel en bochten tegen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 09:10

Haha dat is iig heel duidelijk uitgelegd, al is Alkmaar vooralsnog te ver weg met de trailer. Maar toch bedankt :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:05

Bloemendaal. En dan (betaald) parkeren bij Parnassia. Hele grote ruime parkeerplaats en zo t strand op.
volgens mij mag je hier vanaf 15 september weer hele dag op 't strand (nu na 18.00 uur) (quote)

sorry ff zo. Weet niet hoe anders. Hierdoor was ik ff in de war. We hebben nl op het randje van Monster en Den Haag een psychiatrische instelling die Parnassia heet. Dat heette vroeger Bloemendaal dus is de verwarring compleet. Heeft trouwens ook grote parkeerplaatsen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 10:15

Oke zeker verwarrend, ik ga alles nog even goed nalezen van tevoren! Beetje jammer als ik straks op het terrein van de psychiatrische instelling sta haha

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:43

Van Arnhem naar Bloemendaal (bij Zandvoort) is 125 km. Best te doen dus denk ik :)

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:36

Wassenaar Meijendel is erg de moeite waard en je kunt er ook fijn parkeren met de trailer. En lekker een bakkie doen bij de boerderij terwijl je je paard even op stal parkeert.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 21:43

Mag dat zomaar dan, of moet je bv reserveren? Heeft die boerderij een naam of spreekt het voor zich als je daarheen rijdt?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:48

Voor de Wassenaarse slag kun je parkeerterrein Zeelust volgen op Facebook. Zij geven iedere ochtend voor 10 uur aan of de vlag hangt. Als de vlag hangt mag je het strand niet op met paard. Hangt ie niet, dan mag je gewoon het strand op overdag. Dit is afhankelijk van het weer.

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:56

hier heb je de link van de boerderij
http://www.meyendel.nl.
Nee hoor je hoeft naar mijn weten niet te reserveren.

Als je op je gps invult de meijendelseweg, dan kom je bij een rotonde en dan heb je rechts een plek waar specifiek een bord staat paardentrailers.

Het duingebied is erg mooi

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:23

Meijendel is mooi rijden. Wel eerst minimaal 10 minuten Door zeer mul duinzand met meerdere hekken. Stallen/stands zijn goed. Water aanwezig geen hooi/kuil beschikbaar. Veel kinderen en volwassenen die een kijkje komen nemen in de stal als er paarden zijn. Ligt aan je paard of dit een nadeel is. Mijn pony is fantastisch met kinderen dus dat vonden beide helemaal geweldig.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:31

Jullie zijn top! Tien minuten mul zand is momenteel echt te zwaar nog maar wie weet later nog eens.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:26

mvdende schreef:
Meijendel is mooi rijden. Wel eerst minimaal 10 minuten Door zeer mul duinzand met meerdere hekken. Stallen/stands zijn goed. Water aanwezig geen hooi/kuil beschikbaar. Veel kinderen en volwassenen die een kijkje komen nemen in de stal als er paarden zijn. Ligt aan je paard of dit een nadeel is. Mijn pony is fantastisch met kinderen dus dat vonden beide helemaal geweldig.

10 minuten? Het is ongeveer 4 a 5 km, vanaf de parkeerplaats tot het strand. En echt heel mul. Mijn paard heeft een goede conditie, maar hij is behoorlijk moe als hij dan bij het strand is. Als je gaat voor een strandrit, zou ik niet door Meijendel gaan.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:35

Als je iets verder wil rijden, is Hoek van Holland ook aan te raden.
Tegenwoordig is het gratis parkeren, dus je kunt echt heel vlakbij het strand parkeren.
De duinheuvel over, of over het stenen pad en je bent op het strand ;-)
Heel veel plezier alvast!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:35

Klinkt goed, gaat erbij op het lijstje!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:14

Ik zou Heemskerk en Castricum niet doen. Dan kan je beter naar IJmuiden gaan. Strand is daar vrij snel hard, dat is bij Castricum en Heemskerk niet het geval, daar moet je echt op het tij rijden. Ondanks dat m'n paarden dicht bij strand Castricum staan ga ik altijd naar IJmuiden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:13

Duke schreef:
mvdende schreef:

10 minuten? Het is ongeveer 4 a 5 km, vanaf de parkeerplaats tot het strand. En echt heel mul. Mijn paard heeft een goede conditie, maar hij is behoorlijk moe als hij dan bij het strand is. Als je gaat voor een strandrit, zou ik niet door Meijendel gaan.

Nee dan kan je het beste gewoon in de kuil gaan staan en na 1900 via de paviljoens gaan, dat is 5 minuten over asfalt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:22

Dat bedoel ik maar LovingTweety. ;) Als ik een strandrit wil maken, rijd ik naar de Kuil. Wil ik een rit door bos en duinen maken, rijd ik naar Meijendel.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 00:16

Eehhhh de kuil?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:06

Dat is de parkeerplaats bij de Wassenaarse slag waar je met trailers kan komen. Die heet de kuil.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:59

Voorne-putten : Oostvoorne en Rockanje
A 15 afrijden, afslag Oostvoorne (bos, duinen en strand) En dan aan het einde van de Zeeweg (!), dus door rijden tot je niet meer mag/kan, zet je, je auto met trailer op de P (boven op de laatste duin) en rijdt zo het strand op.
Dat is vanaf de snel weg, eerst 5 min : 80 km weg en dan nog geen 10 min :50 km
Hoogstens 1 hele grote rotonde (1 afslag en heel erg ruim), en verder vrij recht aan met af en toe een flauwe bocht.
Rockanje, eerste en of 2de slag kan ook. Idem dito : Parkeren op P, en dan lopend de laatste duin over naar het strand. ( dit is wel meer van de strand recreatie)
Wel ff zelf opzoeken waar en wanneer je precies kan rijden. Als in mag komen met je paard.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 12:13

Leuk! Klinkt als een heel geschikte route!