Kuggur schreef:Hoeveel ervaring met meerdaagse trektochten heb je eigenlijk TS?
Ijgenlijk nog geen, maar ben nu alvast informatie aan het inwinnen, ga komende 2 jaar meerdaagse trektochten houden en kan bij de uiteindelijke grote tocht, altijd opgehaald worden als het niet (meer) gaat 
kwii schreef:Groot plan heb je! Ik vind het leuk om je topic te volgen.
Ik ben op dit moment op trektocht, danwel wandelend met een pakpony. Maar ik loop vast tegen dezelfde dingen aan als jij.
Ik ben nu drie dagen onderweg en dit ben ik al tegen gekomen:
Grind... héél véél grind. Wildroosters waarvan ik niet wist wat er achter liep.
Twee kapotte tenten, een geknapt halster.
Gebrek aan stroomvoorziening. (Koop jezelf een solar panel, erg handig!)
En blaren.. véél blaren;)
Oh leuk!
Ja met dat stroomvoorzieningsprobleem is een solarpanel inderdaad erg handig.
En ik weet in ieder geval nu dat ik meerdere halsters moet meenemen.
Ik hoor graav nog meer van je ervaringen tijdens jouw trektocht 
Sizzle schreef:Seizu_sha schreef:Ik weet liever waar ik een douane tegen kan komen dan wanneer niet, ik neem namelijk een ata certificaat wat ik daar moet laten bestempelen.
Bij snelwegen kun je altijd stempelen.
Bij normale overgangen over de weg alleen tijdens kantoortijden.
Bij de 'groene' overgangen is doorgaans niemand en als er iemand is dan zijn ze er zo'n 100 meter later om je onverwacht te verrassen.
Bij de Zwitsers is altijd wel te stempelen als je tijdens kontoortijd komt. Duitsers zijn beperkt aanwezig bij de wat drukkere overgangen waar winkelpubliek langs komt en Fransen zijn zelden aanwezig. Als je correct in en uit wil stempelen en niet verloren in de rij wil staan doe je er goed aan om de grensovergang van te voren even te bellen of ze aanwezig zijn.
Ook is handig om van te voren te weten waar de bondsdierenartsen zitten voor het verlengen van je gezondheidscertificaat. Niet iedere DA mag dat.
Het grind is wel echt een probleem en de harde bodem ook als je paard dat niet kent.
Mijn huidige paard is ruim een maand half kreupel geweest domweg van het op de wei lopen. De overgang van zachte klei in de opfok naar harde kiezelbodem zorgde voor verspanningen in het hele lijf en na 6 maanden was ook de vorm van de hoeven helemaal veranderd.
Nu rij ik onbeslagen maar de eerste tijd ging ze letterlijk door de knieen.
Onderschat dat niet!
Hardcore barefoot ruiter Arabesk heeft jaren geleden een trektocht in Belgie vervroegd moeten afkappen omdat de zeer getrainde Hollandse voeten niet tegen het Belgische split opgewassen waren.
Bedankt voor de informatie!
Ja dat grind heb ik hier ook al gemerkt, gelukkig is het paard gewent aan verschillende soorten ondergronden en krijgt het ijzers zodat de hoeven niet te veel beschadigen/slijten e.d. (normaalgesproken heeft het paard geen ijzers, maar dat vind ik wel een must voor trektochten)
soesita schreef:Wat denk je van het systeem om toch je (niet te grote) etappen te plannen en via sociale media op zoek te gaan naar comfortabele overnachtingsmogelijkheden en mee-rij-genootjes bij particulieren met paarden? Genoeg mensen die je wel een plekje van hun weide willen aanbieden voor jouw paard en jouw tentje. En er zijn waarschijnlijk ook genoeg mensen die wel een stukje (dag, twee dagen) met je mee willen rijden.
Dat is inderdaad een zeer goed idee!
Ga ik ook zeker doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-16 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken