Pluizebolpum schreef:Ik vind het erg fijn om te lezen dat het steeds normaler lijkt te worden om af te stappen als je gevoel je dat zegt. Ik ben nog van die generatie waar je dat niet hoorde te doen, het is puur dat ik altijd té eigenwijs was om me daar wat van aan te trekken. Als we vinden dat het beter is om naast elkaar te lopen dan doen we dat gewoon.
En heel stiekem vind ik het vreselijk aandoenlijk als zo'n paard je dan strak in de gaten houdt als je een potentieel strotvliegend item benaderd, je verbijsterd aankijkt dat je zomaar zo'n moorddadige pompoen of baal kuil durft te schoppen, moed verzamelt en dan zelf ook gaat snuffelen.
Maar inderdaad, het ligt maar net aan de combinatie van paard, ruiter en omstandigheden. Beetje aanvoelen wat het fijnst lijkt op zo'n moment en dat vooral doen. Zelfs al is dat omkeren...
Heb dat één keer gehad. We kwamen het bos uit bij een veld en daar hadden ze voor het eerst kuil ingepakt. Een veld vol kuilbalen 'midden' in het bos. Zag er uit alsof er een alienkip met heel hoge nood was geland om d'r eieren kwijt te raken. Kreeg paardlief gewoon niet overtuigd dat dat gewoon voer was (geloof me, dat duurt, zo makkelijk krijg je mij niet overstag) en we zijn uiteindelijk maar omgekeerd en hebben een andere weg genomen. Liever een rijtechnisch of opvoedkundig probleem dan dat je jezelf en je paard de prut in rijdt omdat je zo nodig door zo'n veld moet.
Was ook gewoon écht een heel bizar gezicht...ze zal het gevoeld hebben, denk ik dan maar, dat ik ook wat van mijn paadje af was.
Heel herkenbaar verhaal ( tot en met de kuilbalen aan toe... die waren er vorige week nog niet , en dus levensgevaarlijk )
Ja ik voelde me wel eens een doos, maar niet meer sinds ik een keer tegen m'n gevoel in ben gegaan en er een scheurtje in m'n bekken aan over heb gehouden.