Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:37

Lastig, ik ben door mijn koetsiers/menbewijs nu lid van de KNHS... wat als voordeel blijkt te hebben dat ik zo'n €110,-- korting per jaar heb bij mijn ziektekostenverzekering (collectiviteitskorting).
Als ik het menbewijs omzet ben ik die korting waarschijnlijk kwijt... want dan zou ik dus geen lid meer zijn van de KNHS, begrijp ik? Dat zou ik dan moeten navragen bij de verzekering, maar ik weet bijna zeker dat ik die korting alleen via de KNHS krijg. Of een andere aangesloten sportorganisatie, maar dat zijn alleen de organisaties die de verzekeraar goedkeurt... en dat is een beperkte groep.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:41

De mijne is ook verlopen. Heb er maar een mailtje aan gewaagd want ik heb m nog wel liggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:00

Nagekeken op de site, het ziet er inderdaad naar uit dat omzetten mij mijn collectiviteitskorting kost... Dilemma dilemma... ik heb natuurlijk ook wel belang bij een "eeuwigdurend" bewijs van de SRR (wilde ook helemaal niet overstappen naar KNHS eerst, tot ik achter die collectiviteitskorting kwam).
Mocht ik mijn menbewijs weer onderbrengen bij SRR, kan ik wel korting krijgen als ik donateur van het Rode Kruis word (en dan weet ik niet of ze een minimum bedrag hebben), of lid worden/blijven van de KNHS voor 20 euro per jaar (wat dus minder gunstig is dan die 25 euro per 2 jaar voor het menbewijs)... :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:04

Mooi!
Voor mijne betaal ik al tig jaar niet meer en dus verlopen.
Nu maar gauw verlengen voor onbeperkt!
Ik rijd welliswaar niet meer, maar voor onbeperkt zeker de moeite.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:14

Handig!
Ik ga mijn jaren geleden verlopen ruiterbewijs ook maar weer eens opvragen dan!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:45

Moet je dan wel nog opzeggen bij KNHS? Of wordt dat automatisch gedaan als je je aanmeldt bij SRR?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:34

Ik vraag me wel af of alle SRR ruiterbewijzen automatisch overgezet zijn naar de KNHS, dat zouden ze dan wel heel snel gedaan moeten hebben...

Ik heb nu een SRR Ruiterbewijs, maar nog niks gekregen van de KNHS daarover.

Waarschijnlijk worden KNHS ruiterbewijzen pas vanaf nu afgegeven en is alles wat je tot nu toe haalde een SRR of een FNRS ruiterbewijs. En ik denk dat je die laatste niet naar een SRR ruiterbewijs over kan laten zetten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:51

Ik kreeg de brief van de knhs ook binnen laatst, hoop 'voordelen' waar ik echt niets aan heb. Nu heb ik net een half jaar geleden verlengd dus nog 1,5 jaar om te bedenken wat de beste optie is. Ik neig naar srr vanwege de eenmalige kosten maar wie weet hoe de afspraken met buitenrijgebieden gaan lopen.. Straks heb je knhs voor de ene helft nodig en srr voor de andere helft ofzo :\

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:00

Wat kost de verlenging bij de KNHS dan nu? En dan heb ik het over mensen die al lid zijn van de KNHS via een vereniging, dus die ieder jaar sowieso € 20 contributie betalen aan de KNHS?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:05

Ik ben niet lid van een vereniging, ik betaal alleen maar 1x per 2 jaar rond de €46,- voor mijn ruiterbewijs.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:08

Michellkuh schreef:
Ik ben niet lid van een vereniging, ik betaal alleen maar 1x per 2 jaar rond de €46,- voor mijn ruiterbewijs.

Dat zal ongeveer de helft je lidmaatschap knhs zijn em de helft je bijdrage ruiterbewijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:16

Mag ook gaan graven. Heb mijn ruiterbewijs vanwege financiële redenen niet verlengd.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:27

Michellkuh schreef:

Zijn dit niet de oude bedragen? Dus nog voor de overgang naar de KNHS en het nieuwe contributiesysteem vanaf 2016?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:30

Factuur van november 2015 was:
Basiscontributie (KNHS lidmaatschap) 2 jaar: 16,-
Verlenging ruiterbewijs 2 jaar: 25,50
Totaal: 41,50

Volgens het rekenvoorbeeld op de site lijkt het alsof je vanaf 2016 alleen lidmaatschap gaat betalen ofzo:
https://www.knhs.nl/lidmaatschap/het-li ... terbewijs/
Laatst bijgewerkt door manzano op 28-01-16 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:30

Oh wat fijn! Ik heb het vorig jaar opgezegd maar nu kan ik het dus toch met terugwerkende kracht regelen. Heel fijn!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:34

manzano schreef:
Factuur van november 2015 was:
Basiscontributie (KNHS lidmaatschap) 2 jaar: 16,-
Verlenging ruiterbewijs 2 jaar: 25,50
Totaal: 41,50

Ook nog 'oud' toch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:35

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:36

Ik heb een ruiterbewijs en een menbewijs bij de knhs. Laatst nog 'ruzie' mee gehad omdat mijn verhuisgegevens niet goed waren doorgevoerd en ik extra kosten moest betalen. Ik dacht toen stik er maar in, maar omdat ik al 18 jaar voor die dingen betaal heb ik het maar weer betaald. Voor mijn pony heb ik een w.a verzekering dus kan ik dan gewoon naar de fnrs/srr overstappen als die van de knhs weer verlengd moet worden voor eenmalig 17,50?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:38

Ja Manzano, dat is volgens mij ook wat ik van de KNHS heb begrepen. Ik heb toen gemaild, en net even teruggekeken, ik heb de volgende antwoorden gehad:
Citaat:
Het ruiter- en menbewijs komen volgend jaar onder het lidmaatschap van de KNHS te hangen. Er worden dan geen verlengingskosten voor het ruiterbewijs betaalt, alleen het lidmaatschap van de KNHS. Wanneer dat lid een verenigingslidmaatschap heeft is het lid automatisch KNHS-lid en kan het ruiter- en/of menbewijs daar onder komen te hangen.

Citaat:
Met ingang van 2016 wordt er geen verlengingsfactuur meer gestuurd voor het ruiter- en of menbewijs. De ruiter- en menbewijzen komen onder het individuele lidmaatschap te vallen. Dit wordt per 1-1-2016 automatisch omgezet en ga je per jaar voor betalen. Dit lidmaatschap kun je vanaf 2016 opzeggen via Mijn KNHS als je je contributie al betaalt via een vereniging of manege.

Citaat:
Het is uiteraard niet verplicht om twee lidmaatschappen te hebben. Als iemand lid is (en wilt blijven) van een vereniging en een manege kun je daar niet omheen, maar je ruiter- en menbewijs is een 'product' dat onder je individuele lidmaatschap hangt. Op dit moment is het nog niet mogelijk om er één op te zeggen, omdat dit onder de nieuwe structuur valt. Hierop is ons systeem nog niet ingericht.

Dus voor mensen met een startkaart heeft het geen zin om te verlengen via de SRR, want zij betalen (mits ze opletten en hun individuele lidmaatschap stopzetten) toch al niet meer voor hun ruiterbewijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:47

Ah top! Ik kon het niet vinden op hun site (verrassend ;))

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:51

Lastig allemaal zeg..

Maar als ik het goed begrijp heeft de KNHS dus wel alle mensen met een oud SRR ruiterbewijs benaderd met een factuur?

Edit:

Op mijn knhs zie ik dat ik 2 lidmaatschappen heb, een van de vereniging en een van de recreatiesport. Deze zou ik dus samen moeten voegen en dan krijg ik geen rekening meer voor het ruiterbewijs?

Theoretisch zou je je ruiterbewijs dus bij de SRR (eenmalig 17,50) én bij de KNHS kunnen registreren?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:57

Goed om te weten dit :D was net bezig met het verlengen van een oud ruiterbewijs, alleen het KNHS reageert onwijs traag en er reageert elke x iemand anders die vervolgens niet de voorafgaande mails heeft gelezen....erg irritant

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:10

Ik heb inderdaad van de KNHS een factuur gehad. Dat was vorig jaar al, toen ik mijn verlopen ruiterbewijs wilde heractiveren :).

Ik ga er dus maar van uit dat ik lid ben van de KNHS :+.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:12

Tilmar schreef:
Lastig allemaal zeg..

Maar als ik het goed begrijp heeft de KNHS dus wel alle mensen met een oud SRR ruiterbewijs benaderd met een factuur?

Edit:

Op mijn knhs zie ik dat ik 2 lidmaatschappen heb, een van de vereniging en een van de recreatiesport. Deze zou ik dus samen moeten voegen en dan krijg ik geen rekening meer voor het ruiterbewijs?

Theoretisch zou je je ruiterbewijs dus bij de SRR (eenmalig 17,50) én bij de KNHS kunnen registreren?

Ja, je moet die ene opzeggen. Ik ga nog even bij de KNHS navragen of je dan nog iets moet doen om je ruiterbewijs onder je gewone lidmaatschap te 'hangen'. Als je dat niet doet, dan betaal je € 14 + € 20 in plaats van jaarlijks € 20.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:18

Ik krijg al jaren een factuur van de KNHS voor mijn SRR bewijs.