Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het ruiter- en menbewijs komen volgend jaar onder het lidmaatschap van de KNHS te hangen. Er worden dan geen verlengingskosten voor het ruiterbewijs betaalt, alleen het lidmaatschap van de KNHS. Wanneer dat lid een verenigingslidmaatschap heeft is het lid automatisch KNHS-lid en kan het ruiter- en/of menbewijs daar onder komen te hangen.
Citaat:Met ingang van 2016 wordt er geen verlengingsfactuur meer gestuurd voor het ruiter- en of menbewijs. De ruiter- en menbewijzen komen onder het individuele lidmaatschap te vallen. Dit wordt per 1-1-2016 automatisch omgezet en ga je per jaar voor betalen. Dit lidmaatschap kun je vanaf 2016 opzeggen via Mijn KNHS als je je contributie al betaalt via een vereniging of manege.
Citaat:Het is uiteraard niet verplicht om twee lidmaatschappen te hebben. Als iemand lid is (en wilt blijven) van een vereniging en een manege kun je daar niet omheen, maar je ruiter- en menbewijs is een 'product' dat onder je individuele lidmaatschap hangt. Op dit moment is het nog niet mogelijk om er één op te zeggen, omdat dit onder de nieuwe structuur valt. Hierop is ons systeem nog niet ingericht.
Tilmar schreef:Lastig allemaal zeg..
Maar als ik het goed begrijp heeft de KNHS dus wel alle mensen met een oud SRR ruiterbewijs benaderd met een factuur?
Edit:
Op mijn knhs zie ik dat ik 2 lidmaatschappen heb, een van de vereniging en een van de recreatiesport. Deze zou ik dus samen moeten voegen en dan krijg ik geen rekening meer voor het ruiterbewijs?
Theoretisch zou je je ruiterbewijs dus bij de SRR (eenmalig 17,50) én bij de KNHS kunnen registreren?