Buitenrit met galop, angst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Molzebeer

Re: Buitenrit met galop, angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:25

Ik galoppeer het liefst rustig. Ook wel wat harder als het goed voelt maar wil altijd de controle houden. Gaat ze me te veel lopen trekken, dan gaan we langzamer of draven, we gaan nooit vol uit dat paard kan veel te hard, op halve kracht gaat het hard zat. Gaat altijd prima. Als we met een groep gaan geef ik altijd aan dat ik niet voluit wil, vind het te gevaarlijk. Harder galopperen doe ik ook het liefst alleen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:01

Ik zal het idee van een buitenrit zonder galop eens aan mijn paard voorleggen. Kijken hoe hard hij me uitlacht :P
Ik galoppeer dus veel buiten en soms zo hard (regelmatig) dat mountainbikers me complimenten geven en stoer vinden MAAR dit kan in het bos waar ik rij en mijn paard moet mij het gevoel geven dat ik het volledig controleer. Zo niet gaan we onmiddellijk terug naar stap. Het moet wel leuk blijven

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:06

Ik heb eens maanden lang niet gegaloppeerd op buitenrit omdat ik dit niet meer durfde. En nog veel langer niet met anderen erbij. Je nergens voor schamen, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. De positieve kriebels om 't weer eens te proberen komen vanzelf als jij er klaar voor bent.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:50

Ik ken het gevoel, was/ben heel angstig om hard te gaan in het bos. Ben bang dat ik het paard niet meer kan houden en er dus ongelukken gebeuren.

Mijn tip is, neem je tijd, leer elkaar vertrouwen en doe geen dingen waar je je niet prettig bij voelt! Als jij alleen wilt stappen is het ook prima :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:56

Ik heb ook angst voor de galop op buitenrit. Toen ik mijn fjord kreeg april 2013 ben ik naar buiten geweest met 2 meiden. En hun gingen vol in galop terwijl ik al mijn hele leven angst heb voor de galop. Ik raakte in paniek en verloor mijn beugels. Mijn paard kwam toen tot stilstand en heb gezworen ooit meer in galop te gaan tot vorige maand. Toen ben ik met iemand meegewerst die voorzichtig deed maar helaas ook toen is het nadat ik na 2,5 jaar weer durfde verkeerd gegaan. Paard ging niet in galop en alleen in de versnelde draf. Er was een smal en diep gat en ze stond erin en sloegen vervolgens over de kop. Paard had (thank god) niks en ik ook niet. Maar dat was de laatste keer dat ik in galop probeefde te gaan buiten.

Als jij je er niet veilig bij voelt, niet doen of met iemand meegaan met wie je met een gerust hart meegaat.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:32

Ik heb tot 2 jaar terug lekker gegalopeerd en soms ook hard, totdat er iets gebeurde, paard schrok en verloor balans we kletterden op de grond, dat was een ambulance ritje, voortaan rij ik veel rustiger af en toe een galopje als het goed voelt,ik bsn niet bang aangelegd maar dit heeft wel mijn ogen geopend