Tips vakantie Epe (Veluwe)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:13

ik rij standaard voor buiten ritten met de trailer naar de parkeerplaats bij de schaapskooi (rit van +/-30min) puur en alleen omdat je tussen de schaapskooi en de ossenstal zo super kan buiten rijden. kost een halve dag met twee paarden om de buurt rijden maar dan zijn ze wel weer echt lekker fris, en ik ook :P

Als je de route niet goed kent kan het handig zijn de knooppunten op je onderarm te schrijven, dan zit je niet te klooien met je telefoon of een kaart en kun je vlot doorrijden.

Verder is de uitspanning bij de schaapskooi buiten het hoofdseizoen door de week dicht, de ossenstal is meestal wel open en kun je bovendien veel lekkerder pauzeren. De stands zijn bij beide gewoon buiten in de openlucht. bij de ossenstal heb je wel aardig zicht hierop als ik het me goed herrinner.

DohoShots

Re: Tips vakantie Epe (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:32

Ik ben vorige week ook met de paarden in Epe geweest. We stonden bij de Charles Hoeve; echt een aanrader! Paarden mogen op de wei ( als deze niet te nat is ) en anders worden ze in de paddock geplaatst waar ze heel de dag in staan en kuil krijgen in de paddock. De eigenaresse mest ook voor je uit dus je hoeft in principe alleen je paard te pakken en lekker naar buiten te gaan.
Die stal ligt bij knooppunt 8 en wij zijn bij zowel de schaapskooi als bij de tongerense heide geweest. Tongerense heide zit daar wel dichterbij, denk een halfuurtje stappen. De schaapskooi is denk ik ongeveer een uurtje vanuit die stal maar allebei de routes echt aan te raden!!

Wij hebben bij de tongerense heide foto's gemaakt op de heide en daar hebben ze inderdaad van die stands maar geen tentje om iets te drinken ofzo. Bij de schaapskooi zijn we ook geweest bij die stands en daar kon je wel wat drinken en ook erg leuk daar!

ilsz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:47

Super tips weer, dank jullie wel!

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:38

Ilsz, goed bezig *\%/* !!! ik rijd gewoon achter jou aan, want jij weet de route :D

ilsz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 21:18

Jij hebt meegelezen Suus27, dus als ik het niet meer weet mag jij voorop :D Nog heel eventjes geduld hebben!

ilsz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 18:41

Nog even een update; we hebben het super gehad!! Zowel de hei bij Tongeren als bij de Schaapskooi zijn erg mooi, lekker geluncht bij de Schaapskooi (Ossenstal zijn we ook langs gekomen maar toen zaten we nog te vol :P) en genoten van de prachtige omgeving en het mooie weer.
Knooppuntennetwerk werkt inderdaad heel fijn en dankzij jullie tips ook mooie en afwisselede routes kunnen rijden.
Voor iedereen die ook van plan is om naar Epe te gaan: echt een aanrader! De locatie bij de Charles hoeve is ook erg goed bevallen en is ook zeker een aanrader!!
Nu nagenieten (en volgend jaar weer) :):)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:44

Wat leuk om zo'n enthousiaste update te lezen, dat nodigt wel uit om toch ook een keer die kant weer op te gaan!