Ruiterroute netwerk NH

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:43

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:47

Ik baal er van dat ze de ingang bij het zeehuis hebben afgesloten!! Als je wilde paarden koeien rondje rijdt kun je in Bergen aan Zee niet meer verder. Over het strand mag nu niet. Je hebt dus geen rondje meer maar een doodlopend stuk
fransje23 schreef:
En kaart voor alle gebieden zo ideaal zijn maar gezien de vele verschillende eigenaren van de natuurterreinen niet haalbaar...

We hebben bij PWN al vaak gepleit voor een aansluiting van het ruiterpad van Egmond aan Zee naar Bergen. Maar dat gaat niet lukken aangezien de duinen van Six een beschermd natuurgebied zijn. Nu kan je er wel komen maar is het een erg saai stuk langs een relatief drukke weg.

Ik wil overigens best meedenken over een netwerk en routes :j

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:12

@ allemaal.

Uit alle reacties blijkt dat er een grote behoefte is om een goede routestructuur neer te zetten.

De routeplanner van R&M is slechts een klein onderdeel van wat we doen voor de recreatieve ruiters en menners en ondernemers.
Ruiteren & Mennen is speciaal opgericht om de recreatieve ruiters en menners te kunnen ondersteunen en vertegenwoordigen. Juist omdat de recreatieve rijders veelal individueel bezig zijn en vaak niet bij een belangen-organisatie zijn aangesloten, wordt vaak veel energie gestoken in kleinschalige initiatieven. Omdat men vaak niet weet wat er in de aangrenzende gebieden speelt, is het als individu moeilijk om over gemeente of provinciegrenzen heen, zich te laten gelden. Ruiteren & Mennen wilt daarom zoveel mogelijk alle krachten bundelen.

http://www.ruiterenenmennen.nl/C78-ruit ... nennl.html

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:20

Rivjenn schreef:
Ik baal er van dat ze de ingang bij het zeehuis hebben afgesloten!! Als je wilde paarden koeien rondje rijdt kun je in Bergen aan Zee niet meer verder. Over het strand mag nu niet. Je hebt dus geen rondje meer maar een doodlopend stuk

Ja is idioot.. Nu gaan mensen oer het fietspad wat natuurlijk voor gevaarlijke situaties zorgt. Stond van de week in de krant dat PWN niets aan de situatie gaat veranderen , ruiterpad blijft dicht...

Rivjenn

Re: Ruiterroute netwerk NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:36

Ja dat heb ik ook gelezen. Echt te bizar voor woorden!
Omdat de MTB ers het nodig vonden om ook dat pad te nemen. Hun rijden overal dus dan kun je wel aan de gang blijven. Van mijn part hadden ze het breder gemaakt. Dan kon iedereen er langs en iedereen blij

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:59

@yvette01

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar ruiteren en mennen, ben benieuwd, vandaag alles op papier uitgetekend op een kopie van de duin/route kaart waar de ruiterpaden op staan.
Ook bij "de hoep" geweest en een kust&zee gids 2015/2016. Daar stonden een paar goede punten in!
- samenhangend aanbod creëeren
- touristisch aanbod, economische kansen
- bestemmingen beter op de kaart zetten
- gevarieerde kust
- slechtweer regelingen mbt op het strand
- behoud en uitbreiding van de Nederlandse kust
- de provincie subsidieert ook deze plannen
Dit is gebaseerd op "tourisme" maar als je met je paard deze kant op komt dan wil je toch duidelijkheid en weten waar je rijd, dus deze punten nemen we zeker mee!

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:03

Dorien66 schreef:
Bel volgende week eens met Dorine Bosman en Rob Doucet van Stichting Hippisch Toerisme Nederland (nu op vakantie). Zij hebben heel veel ervaring met dit soort vraagstukken (o.a. de Veluwe Trail, 400-500 km lang). Tel. +31(0)523 681 984

http://www.hippisch-toerisme.nl/meer-informatie/veluwe-trail/

Ik heb ze maandag gemaild, en als ze terug zijn nemen ze contact met me op, dank je

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:42

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de knhs regio consulent over de paden in de waterleidingduinen en onveilige situatie bij het ecoduct Zandvoort , ook vermeld dat de directeur van noordhollandslandsachap open stond voor een gesprek over ruiterpaden met de hippische sportbond

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:58

@knollentuin
Wat goed om te horen!

Ik heb een mail terug van ruiteren en mennen. Zij vertelden mij dat ik mensen enthousiast moet maken voor mijn plannen en dat we dan met elkaar de kar moeten gaan trekken. een werkgroep creëeren, dus wie bied zich aan???. Als die werkgroep compleet is dan kan er een afspraak gemaakt gaan worden met ruiteren en menen om een presentatie te komen geven wat er zoal komt kijken bij het hele proces, en hoe je het aanpakt.

Mensen werven dus... Zegt het voort!!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:08

jendemen25 schreef:
- bestemmingen beter op de kaart zetten
-
Dit is gebaseerd op "tourisme" maar als je met je paard deze kant op komt dan wil je toch duidelijkheid en weten waar je rijd, dus deze punten nemen we zeker mee!

Inderdaad, waar ik behoefte aan zou hebben is om beter op de kaart te zetten waar de ruiterpaden zijn en waar je met een trailer goed kan parkeren. Ook zou ik meer parkeerplaatsen nabij ruiterpaden zien. Zo is er bij de Uilenvangersweg ruim plek voor trailers, dicht bij een ruiterpad maar daar mag je dus niet in met je trailer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:15

In hoeverre wordt de KNH regioconsulent ook betrokken bij de plannen? Hij heeft neem ik aan al contacten her en der :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:28

fransje23 schreef:
In hoeverre wordt de KNH regioconsulent ook betrokken bij de plannen? Hij heeft neem ik aan al contacten her en der :j

Daarom heb ik hem ook een mail gestuurd over de situatie bij ons in de buurt, het verbaasde mij dat de directeur van landschap Noord-Holland nog geen weet had van een hippische sportbond.... Ik twijfel nu of ik ook niet de zuidhollandse regioconsulent ga mailen met hetzelfde- ik zit hier nl op de grens van zuid en Noord-Holland...

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:32

De regioconsulent Zuid-Holland geeft "niet thuis" eerdaags zal er een vacature op de KNHS site komen.
Regioconsulent NH is op de hoogte, heb al vaker vragen gesteld maart 2014 en heb tot op heden nog steeds geen resultaat/antwoord oid gekregen. Daarom ben ik zelf gaan kijken, uitzoeken, info verzamelen enzo...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:34

Is het dan geen idee om de knhs te benaderen dat de consulenten waar zo mooi mee wordt geadverteerd niet functioneren?

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:34

knollentuin schreef:
fransje23 schreef:

Daarom heb ik hem ook een mail gestuurd over de situatie bij ons in de buurt, het verbaasde mij dat de directeur van landschap Noord-Holland nog geen weet had van een hippische sportbond.... Ik twijfel nu of ik ook niet de zuidhollandse regioconsulent ga mailen met hetzelfde- ik zit hier nl op de grens van zuid en Noord-Holland...

Wanneer heb jij met landschap noord-Holland gemaild? Ik maandag maar nog geen mail terug, ach het is pas woensdag maar ik wil zo graag weten of het echt van de grond zal komen :)

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 14:35

knollentuin schreef:
Is het dan geen idee om de knhs te benaderen dat de consulenten waar zo mooi mee wordt geadverteerd niet functioneren?

Ja dat is gebeurd, vandaar dat ik dat van die vacature weet

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:38

Toevallig vanmorgen gemaild, had dat vorige herfstvakantie willen doen toen wij te paard in een handtekeningen actie belandden van landschap Noord-Holland , en ik toen in onderhandeling ben gegaan dat ik wel een berg handtekeningen onder Ruiters' kon krijgen als we dan in ruil daarvoor een ruiterpad in hun gebieden krijgen :+
Toen was toevallig ook de directeur van Noord-Hollands landschap aanwezig en die heb ik toen op regioconsulenten gewezen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:30

knollentuin schreef:
Toevallig vanmorgen gemaild, had dat vorige herfstvakantie willen doen toen wij te paard in een handtekeningen actie belandden van landschap Noord-Holland , en ik toen in onderhandeling ben gegaan dat ik wel een berg handtekeningen onder Ruiters' kon krijgen als we dan in ruil daarvoor een ruiterpad in hun gebieden krijgen :+
Toen was toevallig ook de directeur van Noord-Hollands landschap aanwezig en die heb ik toen op regioconsulenten gewezen

Ik ben daarbij ook gefotografeerd en in de tweet van Noord-Hollands landschap gezet, grappig wel, ik zit op de vos.
De man met groene body warmer die met ons praat is de directeur van landschap noordholland
Afbeelding

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 17:48

Wat goed en wat leuk! @ knollentuin
Het bezoek adres van landschap noordholland is hier vlakbij, dinsdag zou ik er even langs kunnen gaan met mijn plannen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:54

Rivjenn schreef:
Omdat de MTB ers het nodig vonden om ook dat pad te nemen. Hun rijden overal dus dan kun je wel aan de gang blijven. Van mijn part hadden ze het breder gemaakt. Dan kon iedereen er langs en iedereen blij

Heb jij toevallig dat artikel ergens? Stond in de krant van zaterdag, volgens mij :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:13

fransje23 schreef:
Rivjenn schreef:

Heb jij toevallig dat artikel ergens? Stond in de krant van zaterdag, volgens mij :)

Ja dat heb ik toevallig

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:00

Top! :D

Ik kreeg een pb over dit recente artikel maar heb zelf geen NHD. Zou je het kunnen inscannen ofzo?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:35

Weet niet of het zo leesbaar is?

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:39

Ja duidelijk leesbaar! Dank je wel *\o/*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:16

Nog even iets, iemand bij mij op stal vertelde me dat de route bij bergen Noord-Holland op de site van de knhs niet klopt, dat gaat over zuid Limburg...