Ponykamp/ruitervakantie 18+

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:29

Ik wilde ook het Reelaer aanraden! :) Ik ben er zelf van m'n 17e tot 21e op trektocht geweest (nu begeleiding). Ze doen er inderdaad jongerentrektochten en TREC-tochten die wat uitgebreider zijn en ook voor jongvolwassenen. Het is echt een onwijs boeiende en afwisselende week, springen, cross, buitenrijden en natuurlijk de trektocht. Daarnaast zijn ze onwijs goed voor de paarden, staan namelijk in kuddeverband buiten. En er is serieus voor iedereen een leuk passend paard of pony!
http://reelaer.nl/trektocht/ (link naar prijzen staat onderaan)

Hier een filmpje wat ik een keer tijdens de trektocht heb gemaakt mocht je het interessant vinden (alleen 't geluid doet het niet meer zo, is echt al van een paar jaar terug :') ): https://www.youtube.com/watch?v=-L1KDikcNk8

Gydja

Re: Ponykamp/ruitervakantie 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:56

Fijn om van die goede verhalen te horen :D Ik ga denk ik van de zomer naar het Reelaer toe. Moet alleen nog wel bespreken haha. Hoe zit het eigelijk met de JongerenTRECtocht (16 t/m 24 jaar). Ik kan er niet heel veel informatie over vinden op de site. Wat is het precieze verschil tussen de gewone JongerenTrektocht?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:45

Eigenlijk is er niet zo heel veel verschil. Het grootste verschil is vooral de leeftijd, en verder ga je bij de TREC op buitenrit waarbij je dacht ik van tevoren met je groep een eigen route moet uitstippelen terwijl de Trektocht dit niet doet omdat voor hen de route al vast staat.
Ook ben je bij de TREC volgens mij iets intensiever bezig met de cross en kan het zijn dat er een soort wedstrijd wordt gereden wat bij de Trektocht niet gebeurt (dit is mij verteld, ik weet niet zeker of dit klopt).

Er zijn dus niet zo heel veel verschillen, maar ondanks dat is het wel ontzettend leuk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:26

Volgens mij is het ook zo dat je bij de TREC om de beurten voorop rijdt en de route moet bepalen met GPS, en doe je ook meer oefeningen in behendigheid zoals het oefenen van openmaken van hekken etc. Je hebt iets meer verantwoordelijkheden dan bij de JongerenTrektochten. :)
Er is ook een HK topic over 't Reelaer als je dat leuk vind:
[MHK] The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!

Leuk als je ook wilt gaan! :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:16

El rancho de verano is erg aan te raden :D kom ik al jaren
Is in drenthe overigens

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 07:31

Klinkt allemaal erg leuk! Nog een paar vraagjes ;3 rij je in verschillende groepen of rij je in een grote groep? En heb je een ruiterbewijs nodig? o_O

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:37

Bij el rancho 1 groep
En geen ruiterbewijs nodig

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 07:38

Ik bedoel voor Reelaer :P Het is al bijna zeker dat ik daar heen ga moet alleen nog bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:23

Er zijn per week altijd 3 groepen: 1 ponykamp (of ponycrosskamp), 2 JT's of 2 TREC-groepen. Je slaapt met je eigen groep op twee kamers, en je rijdt ook altijd met je eigen groep! Het is dan bijvoorbeeld zo dat eerst TREC1 rijdt, dan ponykamp, en dan TREC2. Of de groepen rijden tegelijk, maar in een andere bak wei (je rijdt in de buitenbak, binnenbak, crosswei of grote wei). Groepen zijn meestal 10-12, maar aangezien de weides zo groot zijn is dat prima. :)
Je hebt geen ruiterbewijs nodig! Je gaat in de les dingen van het ruiterbewijs oefenen zodat iedereen zeker weten veilig op pad kan (dus veilig oversteken, oefenen tempowisselingen in een groep, schriktraining, etc.).

Nog meer vragen haha? :D
Ik kan echt niet vaak genoeg zeggen hoe leuk ik het vind. :') Over welke week denk je na om te gaan?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 09:44

Is me een heel klein beetje duidelijker geworden niet veel :') maar dat zal ik dan vanzelf wel merken. Scheelt dat je geen ruiterbewijs moet hebben want vind dat eerlijk gezegd dikke onzin. Snap dat het handig is voor buitenrijden maar verder vind ik het een beetje geldklopperij :P Ik zie in die filmpjes allemaal crossende paarden moet eerlijk zeggen dat me dat wel een beetje angst aanjaagt. Ben niet zo'n held met racen met anderen. Maar ook dat komt vast wel goed die paarden zijn vast super braaf :P Ik zit te denken om in de week van 2 t/m 8 aug te gaan. Die datums op de site gelden die alleen voor de jongeren trektocht of ook voor de JongerenTRECtocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:29

Dat crossen gebeurt alleen op veilige stukken, en de paarden kennen het! Dat is een heel lang zandpad wat breed genoeg is en je hoeft niet bang te zijn dat je aan het einde niet kan remmen want het pad is heel lang. :') En er zijn inderdaad heeele brave paarden, ze gaan niet allemaal mega hard. Je hebt bijvoorbeeld ook vaak een groepje ijslanders haha, heel grappig, die hobbelen altijd een beetje aan het laatste stuk. <3
Maar het is in ieder geval echt niet onverantwoord. Het buitenrijden gebeurt in een vaste volgorde waarbij je altijd een buddy hebt zodat de ervaren paarden naast de minder ervaren kunnen lopen bij dingen als bijvoorbeeld een tractor (hoe wel dat soort dingen ook op stal worden geoefend hoor, rijden naast een trekker etc., het is gewoon just in case).

De TRECtocht is volgens mij alleen week 2 en 3, en de overige weken zijn jongerentrektochten. Maar daar zitten vaak ook wel oudere meiden bij. :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:01

Groepje hobbelende IJslanders :') Dat is het punt nou eigenlijk mijn IJslander schiet er vandoor als ze door heeft dat het een wedstrijdje is. Er is dan geen remmen meer aan. Mijn IJsco maakt graag overal een wedstrijdje van en probeert minimaal hoofdlengte voor een ander paard te blijven. Vandaar dat ik er geen fan van ben. Verder heb ik nergens angst voor en buiten rijden zelf doe ik het dagelijks. Dat zal allemaal wel goed komen ^_^

Heel stiekem hoop ik wel dat ik op een IJslander mag haha. Ik zie 2(?) ijslanders op de site hebben ze er nog meer? :D

Wat datum betreft is het me niet helemaal duidelijk. Dus denk dat ik daar even over moet gaan bellen. Er staat namelijk wel een kolom met beschikbare data maar het was me niet duidelijk of dat voor de gewone jongere trektocht was of voor die andere of samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:04

Haha, oh hmm. :') Nou ja, hier is het meestal zo dat alle paarden wel weten wanneer dat cross moment komt en die IJslanders zijn voor de eerste keer mee en tegen die tijd dat zij snappen dat er gecrosst wordt zijn alle andere al weg. :') :(:)

Ze hebben iedere zomer een groep jonge IJslanders! Als je dat aangeeft bij het voorstellen kom je wel op een IJslander denk ik haha. Naast degene die op de site staan hebben ze dit jaar ook deze twee: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=560D158A (Espresso en Lungo).
*Edit oh en deze https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55FD2A3E (Felix en Lucky Luke)

Ja gewoon bellen, dan krijg je denk ik het snelste antwoord! Ik begeleid zelf geen TREC dus ik weet het niet zo goed. :P

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:10

Aww wat een lieverds <3 Ik ben benieuwd!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:44

Jaaa felix! Daar zat ik twee jaar geleden op en wat een topbeestje is dat zeg, hij doet zo zijn best voor je en hij is super lief! :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:18

Toen ik die foto van Felix zag werd ik direct verliefd. Wat een lief snoetje! (is toch de bonte of niet?)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:41

El rancho de verano in Drenthe, midden in de bossen en de paarden staat dag en nacht op het land.
Het kamp is 18+, je rijd elke dag een rit door de bossen van 2 uur en 2 dag tochten.

Ze hebben verschillenden paarden naar karakter en naar niveau :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:29

Felix is inderdaad de bonte! :D

Leuk dat je daar op zat Daniëlle, lijkt me inderdaad heel erg leuk voor JT!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 09:03

Ik had nog een mail gestuurd naar Reelaer maar ik krijg er geen reactie op :(

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:11

Ik denk dat je het beste even kan bellen! Dat is vaak de snelste manier om iets te weten te komen! Ik hoop voor je dat er nog plekken zijn, meestal zitten ze rond deze tijd wel vol met de TREC :p

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:20

Heb bericht terug gehad op mijn mail bellen was dus niet meer nodig. Maar de TREC zit inderdaad vol. Kon nog wel in de gewone jongerentrektocht maar dat lijkt me dan eerlijk gezegd weer wat minder. Aangezien ze daar toch wel een tikeltje jonger zijn. Opzoek naar iets anders en anders mijn hoop opgeven :')

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:26

Wat wil je uitgeven ik ga soms gewoon alleen op een georganiseerde trektocht, wel vaak buitenland. Heb er hele leuke mensen leren kennen alleen goede beheersing engels is wel fijn. Al had ik daar sommige jaren ook weinig aan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:27

Bij el rancho was nog plek.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:29

butengeweun schreef:
Wat wil je uitgeven ik ga soms gewoon alleen op een georganiseerde trektocht, wel vaak buitenland. Heb er hele leuke mensen leren kennen alleen goede beheersing engels is wel fijn. Al had ik daar sommige jaren ook weinig aan.

Max 450 euro. Buitenland lijkt me ook wel wat maar het moet wel haalbaar zijn met het vervoer enzo. Mijn ouders gaan mij namelijk niet naar Frankrijk rijden. Het ov ga ik dus echt niet doen want heb ov angst. No way dat je mij alleen in een trein krijgt :') Binnen Nederland reizen vind ik al eng genoeg.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:29

AfricanLady schreef:
Bij el rancho was nog plek.

Ja maar ik zit daar nog even over te twijfelen. Het ziet er allemaal wel leuk uit en toch spreekt het me niet zo aan.