Krukje mee op buitenrit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:50

xxCYNNxx schreef:
Hoe is de spierkracht in de armen dan?

Krachtverlies heeft ze zowel in haar benen als haar armen dus optrekken is ook geen optie.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:57

Ik volg want ik zit met hetzelfde probleem
Ik heb zwakke enkels waardoor ik de kracht niet kan zetten, en mijn huidige leasepaard is een trekpaard van 1,75 hoog

Ik had al moeite met mijn vorige paardje van 1,56 :=

Ik gebruik op stal een ikea krukje, maar buiten is die veel te onpraktisch om mee te nemen. Een bankje etc lukte met look wel maar of dat met vera gaat lukken betwijfel ik

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:51

Ik heb het zelfde probleem en nog geen oplossing. Als ik hier in de buurt ga rijden kom ik ook echt niet langs een boomstronk, picknickbank oid om op te stappen, dus moet ik echt blijven zitten, anders wordt het de rest van de route lopen. Ben wel benieuwd of iemand een goed oplossing weet.

bumblebijtje

Re: Krukje mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:27

Heb zelf idd ook krukje vd ikea. Deze zo er wil ik met vakantie en das dertig km verder op dan wil ik mn krukje graag mee voor onderweg. Nu bezig te kijken of ik er rugzak banden aan kan fabrieken met idd een touwtje om het op te takelen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:31

Maar vinden jullie het niet eng om met een krukje op je rug te rijden? Stel er gebeurt iets waardoor je valt.. Moet er niet aan denken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:54

bumblebijtje schreef:
Heb zelf idd ook krukje vd ikea. Deze zo er wil ik met vakantie en das dertig km verder op dan wil ik mn krukje graag mee voor onderweg. Nu bezig te kijken of ik er rugzak banden aan kan fabrieken met idd een touwtje om het op te takelen.

Lijkt me groot, log en erg hinderlijk. Kom je niet veel verder als je je paard leert om te gaan liggen op commando? Stevige ondergrond voor je voeten en geen krukje meer nodig.

Lindagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:02

Er is altijd wel een boomstronk of een hekje en anders zou je een klein trapje in zo'n zadeltas kunnen stoppen.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:47

Nou ik zie hem op zijn leeftijd niet meer gaan liggen en dan met mij opstaan.....
Objecten om op te staan om zo op te stappen gaat redelijk maar om nou op vangrail te moeten klimmen vind ik ook gevaarlijk. Zei ook niet dat het de perfecte oplossing was.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:42

Als je nou eens een staalkabel mee neemt met aan beide kanten een karabijnhaak. Op het moment dat je op wil stappen kun je dmv de karabijnhaken de kabel aan je beugel vastklikken. Zet je rechterbeen er in, dan je linker in de beugel en dan je rechter er overheen en je zit. Die kabel kun je dan weer los klikken en bijvoorbeeld in een tasje aan je zadel doen.
Staalkabel is sterk genoeg, je moet alleen uitvinden hoe je daar de haken het beste aan vast kunt maken of laten maken maar er zijn vast wel bedrijven die iets met kabel doen en je dat kunnen vertellen. En je moet goed uitmeten hoe lang je kabel dan moet zijn.
Of maak eerst een prototype van touw om het uit te proberen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 04:07

Het handigst is om een gezellige vriendin op de fiets mee te nemen. Vooral als ze een fietskrat heeft op de fiets. Daar kan dan je krukje in en ze kan helpen met vasthouden ijsjes halen bij de snackbar en leuke foto's maken onderweg :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 04:53

Dat klap krukje in de link op de vorige pagina heeft ruimte voor 2 voeten. Maar is smal genoeg om op je rug mee te kunnen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:04

Als je alleen rijd hoe neem je dan je krukje weer mee na dat je bent opgestapt?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:33

marleen_usar schreef:
Als je alleen rijd hoe neem je dan je krukje weer mee na dat je bent opgestapt?

Er gaat iemand mee die wel makkelijk kan opstappen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:48

Ik ga hetzelfde probleem krijgen, mijn spieren en gewrichten doen het ook niet dus zonder krukje kom ik er absoluut niet op. Over een week krijgen wij de penning om in het bos te rijden en ik moet aan de hand het stalterrein af en mag pas op een veilig stukje opstappen. Maar ik ga geen kruk meeslepen dus ik moet ook iets zoeken om op te stappen. Ze zeggen dat er genoeg hekken en dergelijke staan dus dat hoop ik dan maar.

Anders ga ik mijn ikea krukje aan een paal vastleggen dmv een ketting met slot...kan hij niet gestolen worden maar daar wel blijven staan zodat ik steeds kan opstappen...

Het is echt heel vervelend als je geen spierkracht hebt...ik heb het nergens dus mijn armen kunnen ook niet helpen... :\

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:58

Hoe vaak stap je dan wel niet af onderweg. Ik stap op op het staladres en meestal stap ik pas af als ik weer terug ben.

Als ik naar het bos toe ga (vakantieadressen) en ik moet afstappen ivm een hek, dan zijn daar altijd opstapjes gemaakt, dit kan een afgezaagde boom zijn of een nette opstap.
Indien je ergens een ijsje (oid) gaat eten is mijn ervaring dan heb je daar wel een opstap denk aan een stoepje of varkensrug of iets soortgelijks. Helaas soms ook mijn paard naast het afvalt neerzetten (staat zij iets lager) en dan opstappen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:04

Ik bedenk me nu ik jullie verhalen lees, dat ik nog zo'n uitklapbeugel heb liggen hier. Iemand interesse om hem over te nemen misschien? Heb een paard bijgereden waar ik zelf ook niet op kon komen, maar heb hem nu niet meer nodig.