Hoe filmen jullie je rit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:21

Ik heb laatst voor mijn slagen van vmbo een Intempo action van gekregen met waterdichte huls.
40 euro maar en prima kwaliteit :) dan zou ik dat dus liever halen dan dat je iets in elkaar gaat flansen met kans dat je telefoon oid stuk gaat.

darkadia

Re: Hoe filmen jullie je rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:37

Ik heb zelf de Liquid Image, kan zowel op cap als met borstharnas. Nadeel van op borst is dat je in draf met lichtrijden erg bewegend beeld krijgt. Op helm is dit stuk minder. Verder wil ik nog uittesten als ik hem in mijn armhouder voor smartphone doe en die wat naar voren/binnen draai, wat dat voor effect heeft (telefoon dus verkeerd om in de hoes).

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:47

LoveZiezo schreef:
Er zal wel een reden voor zijn dat niemand dit genoemd heeft, maar waarom zou je niet gewoon je telefoon met ducktape aan je cap vast tapen?

Probeer het eens, en laat horen of het werkt. :D ;)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:20

ik heb net de camera van de action gekocht! alleen is bij mij ook het hoofdbandje te kort :(
hoe hebben jullie dat opgelost?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:27

Extra stukje maken ?
Laat even weten hoe de beeldkwaliteit is

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:57

ik denk dat ik ergens een ander bandje ga kopen. maar geenidee waar ik die zou moeten halen :7
beeldkwaliteit is volgenmij redelijk goed! heb hem nog niet uitgeprobeerd

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:28

je hebt hooftlampjes bij de action , die passen wel om je cap . daar het lampje afslopen en de te kleine band op vastmaken ?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:37

kan ik proberen! race gelijk heen haha ik houd jullie op de hoogte!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 02:32

Dit is het resultaat! Hij zit niet helemaal stevig op mn cap dus daar moet ik nog even wat op verzinnen!
Zo zit hij erop!
Afbeelding
En nog een klein filmpje!

Ik ben er zelf erg tevreden over! Vind m handig in gebruik en zelf in de stromende regen niks gebeurt met de camera (gelijk kunnen uitproberen met dit rot weer) ondanks dat ie wat wiebelt op mijn cap ben ik er erg bij mee *\o/*

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 05:46

Ik heb ook de camera van de action, moet alleen nog even kijken voor hem beter te kunnen bevestigen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:29

ik denk dat op het paard ipv erachter al wel veel minder hobbelt! helaas kan ik dat niet uitproberen want heb nog geen goed passend zadel voor paardlief

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:34

claudiadvx schreef:
ik denk dat op het paard ipv erachter al wel veel minder hobbelt! helaas kan ik dat niet uitproberen want heb nog geen goed passend zadel voor paardlief

zit er dik in kar rammelt veel meer dan een paard.

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:41

Telefoon in zo'n arm ding om je cap heen! Je hebt die arm dingen om je telefoon in doen tijdens het rennen ofzo, die band knip je door en aan de achterkant van de cap plak ze de geknipte stukken vast aan de cap. Zo heb je een eigen GoPro :)

Kenia04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:06

Zijn er geen kant en klare dingen die je kunt kopen? Anders is bovenstaande reactie ook wel erg slim moet ik zeggen XD

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:11

Ik heb zelf de denver action camera (€60,-). Ik heb bij bol.com een chest strap gekocht, zodat de camera goed en stevig zit. Jammer genoeg nog niet kunnen uitproberen...
Op een cap heb ik wel geprobeerd, maar ik vind zelf de camera zwaar op mijn hoofd, en het kan gevaarlijk zijn als je valt. Bovendien zit de camera via zo'n chest mount iets steviger...

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:51

Ik volg. Net een Maxxter action camera gekocht bij de Action. Nu dus nog bevestigen. Misschien klittenband?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:12

Ik zit ook met bevestigen. Heb nu een hoofdsstrap gekregen van een kennis dus maar even kijken hoe ik die ga bevestigen

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:17

Ja, goede vraag! Wil ik ook wel weten :j
Altijd handig om tips via deze weg te vinden

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:57

Ik heb ook een hoofdstrap maar die blijven niet zitten op je helm. Vandaar dat ik een vest ben gaan gebruiken. Camera op je helm geeft wel leuker beeld vind ik.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:41

Heb hem met een gewoon bandje erop. Wil alleen nog wat meer stevigheid vam bovenaf

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:49

Ik heb ook de action camera. Ik heb een hoesje gemaakt van spijkerstof. De elastische band van een hoofdlampje van de action af gesloopt en deze aan het spijkerstof hoesje gemaakt.
Het nadeel is dat dat elastiek niet heeel sterk is. Mijn cap loopt nogal bol, dus ik had hem om bij bodyprotector gedaan op m'n borst. Met een extra stukje klittenband er aan. Helaas, met klitteband vast filmpje ik veel bomen, met klitteband los was die heel beweeglijk. Dus ga binnenkort nog even verder knutselen.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:02

Yes , na lang twijfelen de Denver camera van hierboven besteld .

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:28

Inmiddels al meerdere keren mijn denver action camera uitgeprobeerd in combinatie met een chest strap.
Echt een aanrader! Hele goed beeldkwaliteit.
Jammer genoeg kan hij de schokken in iets minder goed aan maar dat kan liggen aan het feit dat mijn chest strap niet zo heel strak zat.
Qua microfoon is het alleen echt geen aanrader. Het geluid is niet goed, en zeker niet als je de waterdichte hoes eromheen hebt.

In combinatie met de chest mount zit het echt heel comfortabel, je voelt de camera vrijwel niet zitten. Op mijn cap is het wat mij betreft toch echt te zwaar en het kan gevaarlijk zijn.
(Bovendien werkt de camera ook goed in het zwembad/zee met de waterdichte hoes dus dat is ook mooi meegenomen.)

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 16:15

Bedankt voor de vele reacties! Wow ik kan heel wat proberen ondertussen :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:40

Ik filmde altijd met mijn mobiel in me hand.Dat gaat heel goed als je een kleine mobiel hebt.
Nu heb ik een grtoe [Nokia Lumia 930] maar daar kan ik niet mee filmen in galop.
Ik had ook de GoPro camera gekocht bij de action [35,-] was de laatste.Eenmaal thuis was er een knopje kapot.Terug gebracht en geld terug gehad,maar helaas hadden ze dus geen meer.