Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amandananana schreef:Ik zou het ook niet waarderen als iemand in draf passeert, mijn bijrijdpaard gaat daar namelijk achteraan. Dus altijd even checken of het goed is als je in draf passeert, en anders even netjes blijven stappen. Dan duurt het alleen wat langer maar is wel veiliger
Loraine1985 schreef:want mevrouw haar paard vond het eng..
NatasjavE schreef:saskiakefie schreef:Drafje moet kunnen.. Mensen moeten hun paard onder controle houden kom op nou... Wel even zeggen is sociaal.
Er van uitgaande dat het ervaren ruiters en paarden zijn.
Maar wat nu als die grote groep een manege is met in het midden van de groep enkele relatief onervaren ruiters?
Of iemand die met een jong paard voor het eerst naar buiten gaat?
amandananana schreef:Ik zou het ook niet waarderen als iemand in draf passeert, mijn bijrijdpaard gaat daar namelijk achteraan. Dus altijd even checken of het goed is als je in draf passeert, en anders even netjes blijven stappen. Dan duurt het alleen wat langer maar is wel veiliger
amandananana schreef:Maar als je dan in draf voorbij komt geef het dan even netjes aan.
kim345 schreef:Ik vind dat eigenlijk heel asociaal als je niet zou mogen inhalen...
Als je de weg op wilt met je paard zorg je toch dat hij daar aan went?
Sonja schreef:kim345 schreef:Ik vind dat eigenlijk heel asociaal als je niet zou mogen inhalen...
Als je de weg op wilt met je paard zorg je toch dat hij daar aan went?
Tuurlijk, maar dat BEGINT ook ergens he... We weten toch allemaal hoe het is om een jong ding mee te hebben, misschien wel de eerste keer dat 'ie alleen mee is. Of een net nieuwe combi etc.
JuliaKamm schreef:Als mensen bij mij en mijn jonge paard wilden inhalen, zei ik altijd; liever niet in draf, en ging ik opzij als het pad het toeliet en stond ik stil. Nooit verkeerd opgevat. Dit moest wel zo, anders ging ze er achteraan. Heeft ze afgeleerd hoor, maar het moet ergens mee beginnen.
Zelf inhalen vraag ik altijd of het kan, meestal zetten ze vanzelf hun paard wel stil.
Maar met een kar er alsnog voorbij gaan terwijl de amazone zegt van niet vind ik zelf niet kunnen. Ik ken het gevoel van die spanning, en ja dat voelt je paard ook. En die spanning kan je niet even aan de kant leggen. Zelf zou ik dan aan de kant gaan staan. Want als er een kar langs kan is het pad ook wel breed genoeg om je paard even stil te zetten en gerust te stellen.