Paardrijden in het Darperbos bij Havelte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:37

Ik woon tegen havelterberg aan, direct aan het oefenterrein. Onze achtertuin grenst zegmaar direct aan het oefenterrein. Ik zal proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Allereerst, er wordt met losse flodders geschoten op het oefenterrein. Alleen achter het hoge prikkldraadhek op de militaire basis mogen ze met echte kogels schieten, dus het is niet zo dat je neergeschoten kunt worden tijdens je wandelingetje :')

Vervolgens, officieel mag je er niet met je paard komen. Door de weeks kan het zijn dat je weggestuurd wordt door de terreinopzichter, in het weekend patrouilleert deze echter niet en dus kun je er in het weekend gewoon rijden. Als hij dan toevallig toch eens rijdt in het weekend zwaait hij meestal vriendelijk naar mij en laat hij je gewoon doorrijden. Je kunt verder ook via Darp over een zandpad langs het oefenterrein naar Havelte, dan ben je zo in het bos zonder over het oefenterrein te moeten en zonder langs de weg te moeten.

Verder, kwa geluidsoverlast is het niet zo heftig. Eens in de zoveel maanden hebben de militairen eens een weekje meer oefeningen en dan hoor je ze wel idd. Maar dat is eigenlijk altijd overdag en in huis hoor je er al bijna niks meer van. Wij ervaren het eigenlijk niet echt als overlast. Normaliter hoor je ze af en toe eens een kwartiertje per dag en dan is het al weer klaar. Het is ook lang niet altijd zo dat ze schieten, vaak rijden ze ook alleen maar met voertuigen en dat klinkt echt niet anders dan een voorbijgaande trekker. Wij wonen in een oudere opgenkapte boerderij dus nog best gehorig maar wij ervaren het geluid van de militairen echt niet als overlast! De paarden zijn er ook helemaal aan gewend, die kan ik gewoon lekker rijden als de militairen weer eens oorlogje aan het spelen zijn haha.

Als je verder nog vragen hebt mag je ze gerust stellen. Ik hoop je iets te hebben geïnformeerd en dat je straks een keuze kan maken!
Ik ben echt enorm blij om hier te wonen :D

pommetje1

Re: Paardrijden in het Darperbos bij Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:11

Super bedankt voor jullie reacties. We gaan er goed over nadenken. We zijn in ieder geval een stuk wijzer dan we waren dankzij jullie.

Annoya

Re: Paardrijden in het Darperbos bij Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:27

Mijn moeder is wel een van Ansen een heel eind richting Beilen gereden en toen langs Dwingeloo en Uffelte weer terug. Het is een super omgeving. Mocht je toch bang zijn dat Darp te veel geluidslast geeft voor jou ga dan ook eens kijken in Ansen. Als ik er doorheen rijd zie ik daar ook veel woningen met een te koop bord in het land.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:03

hoihoi,

Even een beetje off topic, maar ik denk dat ik bij jullie meiden terecht kan :)
Binnenkort ga ik verhuizen naar Havelte en ben ik opzoek naar stalling voor mijn paard.
Weten jullie iets? googlen heeft geen zin en op marktplaats staat ook niets..

Groetjes Jura

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:15

Kingeping schreef:
hoihoi,

Binnenkort ga ik verhuizen naar Havelte en ben ik opzoek naar stalling voor mijn paard.

Groetjes Jura

Mijn paardje staat sinds kort in Uffelte, en ik geloof dat er daar in de buirt iig genoeg pensionstallen zijn, wellicht dat je een keer door de buurt kan rijden en ter plekke wat vragen aan de mensen daar?

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:50

Flinty schreef:
Kingeping schreef:
hoihoi,

Groetjes Jura

Mijn paardje staat sinds kort in Uffelte, en ik geloof dat er daar in de buirt iig genoeg pensionstallen zijn, wellicht dat je een keer door de buurt kan rijden en ter plekke wat vragen aan de mensen daar?

ja maar gek genoeg zijn ze nergens te vinden haha..
maar we blijven zoeken!
Gelukkig geen haast, heb 3 opties gehad maar dat was me niet helemaal naar me zin.
Ik heb een paard van 1.83 en die is wat meer stal ruimte nodig dan een pony :p
vind het ook niet heel erg dat hij 24 uur per dag buiten staat, maar wel zonder prikkeldraad..

lastig lastig.
Want zoveel eisen heb ik niet :)