Voor de verdwalers: maak je eigen paardrij TomTom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: Voor de verdwalers: maak je eigen paardrij TomTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:23

Handig. Dit ga ik zeker eens proberen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:15

Ik was er net mee bezig, maar het is nog best lastig: op endomondo staan niet alle paden aangegeven die op ruitermennen staan, of andersom.. Dus dan ben ik weer verdwaald (achter de pc..)

Nog maar eens goed voor gaan zitten, haha.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:56

Marocje schreef:
Ik was er net mee bezig, maar het is nog best lastig: op endomondo staan niet alle paden aangegeven die op ruitermennen staan, of andersom.. Dus dan ben ik weer verdwaald (achter de pc..)

Klopt, op endomondo staan geen ruiterpaden aangegeven. Je moet ook de functie 'Snap to road' uitzetten, want op die manier krijg je alleen fietspaden/wegen.

Heb er gisteren ook 1 ingetekend, je moet echt kijken naar het sataliet beeld en dat kopiëren (van het huisje naar het donkere vlekje, en vanaf daar naar het open plekje tussen de bomen ect).. Nu hoop ik, als ik het daadwerkelijk ga rijden, daar dus ook een ruiterpad tussen de bomen ligt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 13:53

xxVon schreef:
Marocje schreef:

Klopt, op endomondo staan geen ruiterpaden aangegeven. Je moet ook de functie 'Snap to road' uitzetten, want op die manier krijg je alleen fietspaden/wegen.

Heb er gisteren ook 1 ingetekend, je moet echt kijken naar het sataliet beeld en dat kopiëren (van het huisje naar het donkere vlekje, en vanaf daar naar het open plekje tussen de bomen ect).. Nu hoop ik, als ik het daadwerkelijk ga rijden, daar dus ook een ruiterpad tussen de bomen ligt

Bij mij klopt het altijd wel aardig :) Soms wijk je iets van je getekende route af, maar dan heb je iig een idee welke richting je op moet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:45

Uhhmm, volgens mij kun je bij Ruiteren&mennen een GPS route downloaden en die weer inlezen in Endomondo... Ik heb het nog niet zo gedaan, maar zou denken dat het kan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:39

xxVon schreef:
Marocje schreef:

Ah, dat verklaart het idd, ga ik dat eens uitzetten.

Hilary schreef:
Uhhmm, volgens mij kun je bij Ruiteren&mennen een GPS route downloaden en die weer inlezen in Endomondo... Ik heb het nog niet zo gedaan, maar zou denken dat het kan.

Ja, volgens mij moet dat kunnen, maar ik kreeg telkens een foutmelding als ik mijn route uitgetekend had bij Ruiterenmennen..

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:28

Eerste x was even uitzoeken maar is gelukt!
Heel handig bedankt om dit te delen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:03

Ik heb sinds vorige week eindelijk een smartwatch. Het was even uitvogelen, maar op zich viel het mee. :)
[HTT] Smartwatch met Android

Voor het paardrijden had ik natuurlijk al Endomondo op mijn telefoon staan. Werkt eigenlijk best prima vanaf horloge. Je hebt 3 weergaven met o.a. je snelheid, afstand, hartslag, etc. Schuif je het scherm naar links dan zie de kaart en waar je precies rijdt. Ik moet nog even uitvogelen met de tips uit dit topic of ik dus een route kan laden en dan kan volgen via mijn horloge. :=
[BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Daarnaast werkt Google Maps ook. Je kunt een eindpunt opgeven en er naar toe navigeren met instructies. Wat ik nog niet goed heb onderzocht is of je opgeslagen routes in Google Maps ook kunt volgen. :=

Mijn TomTom app op mobiel heeft helaas nog geen Android Wear ondersteuning. -O-

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:42

Ik gebruik nu gewoon de routeyou app omdat ik daar OSM had, vind de optie in endomondo om naar topologische kaart te zetten niet. Vond endomondo daar zo vaag voor! Iemand nog andere apps? Endomondo kan ook redelijk wat crashen bij mij :=

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:41

Loopt de endomondo app en de routeyou app via GPS in het bos? Of gaat dat via je MB's?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:43

Endomondo kan werken zonder mb's. Het gebruikt wel wat mb's maar heel beperkt.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:50

Ik zet Endomondo altijd gewoon aan als de GPS aanstaat. Ik kan dan (volgens mij) niet zien waar ik rijd, maar achteraf sowieso wel en hij slaat hem dan op. :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:58

Ik kan mijn mobiel thuis laten en dan Endomondo zonder internet op mijn horloge gebruiken. Je kunt dan iig je tijd, snelheid, afstand, hartslag, etc. zien, maar het kaartmateriaal ontbreekt. Voor kaartondersteuning is er internet nodig. Als ik dan weer verbinding met mijn telefoon hebt synchroniseert hij gewoon naar mijn Endomondo op telefoon/internet.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:58

Ik volg even. Vooral die sprekende versie "run gps" spreekt me aan
Ik zie die app echter niet op de iphone AppStore. Heb je een ander toestel met deze app Tobbes?

Dat intekenen via ruiter en mennen ook maar eens proberen. Endomondo werkt op zich verders fijn!

Binnenkort een goede route rijden en kijken of die überhaupt na te rijden is via de app. Vrienden weten de route vaak wel. Als ik die route wil herhalen, verdwaal ik. Dan is het opslaan en narijden natuurlijk ideaal (niet geweten dat dit kon met endomondo)

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:40

Ik heb nu een route met de hand ingevuld en opgeslagen. Deze route kan ik gaan volgen voor als ik ga rijden.

Maaaaaar..... Ik heb vandaag ook een geweldig mooie route gereden. Deze staat nu onder mijn "geschiedenis". Weet iemand hoe ik deze route kan opslaan onder "routes" zodat ik deze een volgende keer weer kan rijden?? (dus zonder hem weer handmatig in te moeten vullen)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:47

Je kan ook gewoon het bos in gaan en ergens heen rijden wat je leuk vindt en als je terug wilt maar niet weet hoe, de teugels los gooien en paard laten lopen, die vindt de weg wel terug.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:16

En als je er met de trailer heen gegaan bent? Kan even duren voor je thuis bent dan _O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:19

Niet over na gedacht :') :+

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:33

Het is voor mij om het bos een beetje te leren kennen. Ik merk dat ik telkens weer op een ander pad uit kom, waardoor ik het bos (grooooot) niet echt ga leren kennen zo.
Mocht er iemand runkeeper / endomondo vrij goed kennen, hoor ik het graag

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 01:34

Addicty schreef:
Het is voor mij om het bos een beetje te leren kennen. Ik merk dat ik telkens weer op een ander pad uit kom, waardoor ik het bos (grooooot) niet echt ga leren kennen zo.
Mocht er iemand runkeeper / endomondo vrij goed kennen, hoor ik het graag

Volgens mij staat onder edit route opslaan of create route oid. Het kan iig wel!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:43

Nu de nieuwe update uit is van Topo GPS heb ik ook maar eens de app geinstalleerd. :)

https://play.google.com/store/apps/deta ... .gps&hl=nl

Hier kun je ook gewoon routes loggen/tracken en inladen en opnieuw rijden. Het is gewoon allemaal het standaard .GPX formaat en als standaardkaart is het de 1:25.000 Topografische kaart van het Kadaster, voorheen Topografische Dienst Nederland (TDN).

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:48

Oh dit ga ik onthouden! :)

santens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:09

Handig!
Dit ga ik een keer proberen.

Zoefaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:30

Dat klinkt goed, ga ik zeker onthouden.