Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shar_Angel schreef:het heeft toch ook te maken met de verzekering? als je niet op je eigen paard rijd en je maakt een ongeluk dan komen de kosten op de eigenaar, als je het ruiterbewijs hebt dan word het ten alle tijden vergoed dacht ik ??
En dat stukje paarden huren is voor mij ook niet meer echt aan de orde met een eigen paard inmiddels
Shanna_ schreef:Hier is het zo dat als wij bijv. zelfstandig een duinrit zouden willen maken (dus zonder begeleiding) we paarden van de manege mogen "huren", omdat we ons ruiterbewijs hebben. Zonder ruiterbewijs mag je niet zonder begeleiding met de paarden van de manege op pad.
Verder zit er weinig nuttigs bij iddEn dat stukje paarden huren is voor mij ook niet meer echt aan de orde met een eigen paard inmiddels
Roadracer schreef:Ik heb besloten mijn denktrant om te draaien: ik ben lid van de KNHS en krijg als dank gratis mijn ruiterbewijs![]()
Heb dat ding gehaald toen ik 13 was ofzo, dus zo'n 23 jaar geleden. En heb hem werkelijk waar nog NOOIT nodig gehad. En iedere paar jaar (als de factuur weer op de mat valt) ben ik in dubio of ik zal betalen of niet. Tot nog toe maar wel gedaan, want hé, het zal ooit in de toekomst misschien wél landelijk verplicht worden
Bij de manege waar ik reed wel Tinkerloos schreef:Ik heb hem moeten halen omdat ik rij in het Goois natuur reservaat.
Om daar te mogen rijden heb je een boskaart/pas nodig die je alleen krijgt op vertoon van je ruiterbewijs.
Dus ik moest wel.
Dure grap, en de boskaart moet je ook kopen, dubbele kosten dus.
Als het in jou omgeving niet verplicht is heeft het geen toegevoegde waarde.

elenaMM77 schreef:best sneu eigenlijk..
er wordt dus blijkbaar best veel betaald aan mensen om andere mensen te controleren of ze wel een godsvermogen hebben uitgegeven aan een nutteloos papiertje
dan zie ik eigenlijk liever gewoon een button of een plaatje dat je een bedrag hebt betaald om toegang te krijgen voor een specfiek gebied om daar te mogen rijden dat jaar (relatief klein bedrag.. bijvoorbeeld 22.50 voor een jaar toegang tot zo'n gebied). Soort tack aan het zadel klaar.
.
_Tristan schreef:Ik heb de mijne in eerste instantie gehaald zodat ik buitenritten kon begeleiden.
In dit geval vind ik het eigenlijk wel noodzakelijk, tijdens de cursus kwamen niet alleen de verkeersregels aan bod maar ook bepaalde situaties die je bij een buitenrit kunt tegen komen en hoe je dan moet handelen.
Nu gebruik ik hem eigenlijk nooit maar ben toch blij dat ik hem heb i.v.m. de verzekering.
_Tristan schreef:@ikke
Ja, was een vereiste.
Destination schreef:Shar_Angel schreef:het heeft toch ook te maken met de verzekering? als je niet op je eigen paard rijd en je maakt een ongeluk dan komen de kosten op de eigenaar, als je het ruiterbewijs hebt dan word het ten alle tijden vergoed dacht ik ??
Maar die verzekering gaat eraf