Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ikke schreef:En hoe zit het tegenwoordig met rijden in het bos daar? Wat ik daarvan uit doorgaans betrouwbare bron verneem, ben ik blij dat ik daar weg ben........
Renee_S schreef:ikke schreef:Het ging mij even om het bos achter van Oeffelen.
Die zand- en veenput die Strabrecht heet, zal altijd wel zwaar blijven. Hoort bij de grondslag.
Daar had ik het ook over, rondom het diepmeerven zeg maar, daar hebben ze ontbost.
Naar mijn mening is het dus zeker goed te rijden.
Echter ben ik niks anders gewent dan het bos daar, de strabrechtse heide, en de bergen in Spanje. dus weinig vergelijkingsmateriaal mbt nederlandse ruiterpaden. Maar ik hoorde dat gebieden als de veluwe net zo zwaar zijn als de hei hier.
)ikke schreef:De laatste berichten waren dat een aantal paden puinverhard waren gemaakt en dat de boswachter wat onaangenaam streng was geworden. Daar waren ook gesprekken over maar wat daar de uitkomst van is/was, weet ik niet, ik heb mijn bron daar niet meer over gesproken sindsdien.
Qua ondergrond is het een heel fatsoenlijk bos met wat slechtere stukken erbij. voor gasten van elders: denk aan de vliegbeesten in de zomer. Genoemd stukje bos is erg wisselend, afhankelijk van waar je rijdt, maar het is en blijft wel Brabant (en nee, ik mis dat totaal niet)
Veluwe is zo groot, daar kun je alle soorten gronden vinden, van zeiknatte veen tot gortdroog zand en verstuivingen. Het is echter een sprookje dat daar geen vliegbeesten zitten maar als je het juiste gebied uitzoekt, heb je nergens last van. 5km verderop kan het echter een regelrechte ramp zijn!

JoviManoe schreef:Pck eersel. http://Www.ervarenmetpaarden.nl is van peter&anja van de ven! Rijd zo t bos in. Super groot uitrijgebied