boodschappen te paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: boodschappen te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:54

Pfoe, een aantal jaren terug ging ik geregeld met mijn man op stap, ik te paard hij op de fiets. Eenmaal zo vreselijk verdwaald. We waren dorstig en hadden honger. Uiteindelijk bij een stad uitgekomen. Hij heeft het paard van astgehouden en ik had wat ingeslagen voor ons.

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:59

Op vakantie zijn ik en mijn nichtje, samen met nog twee mensen en een begeleider een keer naar een restaurant gereden. Daar hebben we de paarden in "de achtertuin" vast gezet.
Was wel leuk. Lekker buiten op het terrasje gegeten, met de paarden op ongeveer vijf meter afstand.

Dat was in Frankrijk en de begeleider kende de eigenaren van het restaurant dus mocht het.
Zie dat in Nederland nog niet gebeuren helaas...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:02

Ja ik! :D

Aangezien ik 20kg paardenvoer niet mee krijg op de fiets en nog niet mijn rijbewijs heb... moet hij het zelf maar halen. Gingen we gelijk even boodschappen doen. Wel geheel in stijl even langs de kledingwinkel. :j

Eigenaresse is ook een paardenliefhebber haha.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5539578C

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:03

Sonja schreef:
Die van mij gooit elke keer z'n parkeerschijf van z'n hoofd, dus ik doe het toch maar gewoon met de auto. Geen schijf = 65 euro boete...

_O- _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:05

Die van mijn durft niet in de parkeervakken, blauwe vakken bijten. #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:11

MarlindeRooz schreef:

Aangezien ik 20kg paardenvoer niet mee krijg op de fiets en nog niet mijn rijbewijs heb... moet hij het zelf maar halen. Gingen we gelijk even boodschappen doen. Wel geheel in stijl even langs de kledingwinkel. :j

_O-
Het staat hem wel!!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:13

nou natuurlijk! ik heb echt een geeldige kindertijd gehad! (is maar 3 jaar terug)
ik had een buurmeisje met veel paarden en we woonden aan de rand van het bos.
Iedere zondag kregen we wat kleingelden reden we door het bos naar de bakker! om de beurt hielde we de paarden vast..
Niet iedereen was er blij mee :+

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:13

MarlindeRooz schreef:

Wat leuk!!
Ik ben nog niet verder gekomen dan ijsje halen (1 houdt paarden vast, ander haalt ijsje), of pannenkoeken eten in het bos (daar staan prachtige stands om je paard in te zetten)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:20

we waren 13 en 9..
Natuurlijk 'mag' het niet, maar we deden echt alles te paard we hielden races op grote weilanden (en wat konden ze crossen!)
Een dag gingen we een 'ommetje' maken, maar we bleven zolang weg dat de ouder politie hadden gebelt, zaten al gewoon in het franse gebied :D
Maar dit zijn zo leuke herinneringen om nooit te vergeten!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:25

Als kind met mn pony naar de buurtsuper.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:26

MarlindeRooz schreef:
Die van mijn durft niet in de parkeervakken, blauwe vakken bijten. #)

Och hemel, hou op over parkeervakken. Bij waar mijn verzorgknollie staat is een supermarkt en soms ga ik ter lering ende vermaek daar even met paardlief langs (boodschappen doen, nee dus, veel veiliger om ze toch maar gewoon in hun eigen landje te zetten ipv vijf meter verderop aan een paal te binden). Zo wil ik dus ook nog weleens een oefeningetje in het achteruit inparkeren meenemen. Uiteraard op een parkeerplek waar het niet druk is. En dan terwijl je paard in z'n achteruit zet 'Beepbeepbeep' roepen. Ach, wat keek dat kleine jochie toch met ogen als theeschoteltjes. _O-

We zijn ook wel meerdere keren bij kennissen een end verderop op visite gegaan. Maar goed, die hebben zelf paarden en dan is er altijd wel ergens een plekje waar je zo'n dier kunt neerzetten terwijl je zelf even gaat beppen.

Van vroeger toen ik nog ergens in een landelijk gehucht woonde weet ik nog dat een buurvrouw weleens met haar paardje een pak melk ging halen in het dorpje een kilometer of wat verderop. Dat kon daar gewoon. Men kende haar en haar paard en er kwamen wel vaker mensen met paarden een brood scoren dus raar keek men daar niet van op.
Denk dat vzpaardje het best aan zou kunnen, boodschappen of een middagje winkelen, en mij lijkt het ook een briljant plan. Helaas durf ik nog niet eens mijn fiets onbeheerd achter te laten dus al helemaal geen los paard met een hoog aaibaarheidsgehalte en daarnaast denk ik dat het hele lokale winkelende publiek finaal in de vlekken schiet als je er met een paard gaat rondlopen. Als ik al zie hoe sommige mensen kijken als ik strak uit stal met het hooi nog in het haar even snel wat ga halen, denk niet dat ze het dan geestelijk aankunnen als je daar ook nog een heel paard aan vastknoopt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:43

MarlindeRooz schreef:

Handig zo shet :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:57

janneke_S schreef:
Op vakantie zijn ik en mijn nichtje, samen met nog twee mensen en een begeleider een keer naar een restaurant gereden. Daar hebben we de paarden in "de achtertuin" vast gezet.
Was wel leuk. Lekker buiten op het terrasje gegeten, met de paarden op ongeveer vijf meter afstand.

Dat was in Frankrijk en de begeleider kende de eigenaren van het restaurant dus mocht het.
Zie dat in Nederland nog niet gebeuren helaas...

Echt echt echtwel!!!! Beter zoeken...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:31

Bij ons in de buurt woont wel iemand die met zijn fjord voor de kar boodschappen gaat/ging doen bij ons in het dorp. Hij zet die fjord aan een halster vast aan een lantaarnpaal o.i.d. Dat gaat altijd goed, dier is vreselijk mak.

Ooit was ik met mijn vriend ( later mijn man) op huifkartocht en dan deden we ook wel boodschappen met het hele gebeuren. Hij hield vast en ik deed snel boodschappen.

Met mijn eerste paard haalde ik wel altijd een ijsje als we naar het strand waren geweest, allebei een waterijsje, heerlijk!

Met mijn huidige paard zou ik het nog niet aandurven hoor, die is veel te snel in de stress...

Marina69

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:55

Ik ben zelf wel geregeld boodschappen wezen halen met paard en wagen. Niet de wekelijkse boodschappen maar wel een paar kleine dingen er gaat dan iemand mee en ik blijf zelf bij het paard. Ook zijn we wel eens op de gemeentewerf geweest om afval weg te brengen door de slagbomen en over de weegschaal. Ze stonden toen wel raar te kijken. Ook naar de glasbak. ed. Zo had mijn paard beweging en ik had mijn werkjes ook weer gedaan.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:06

Zusje van een vriendin brengt folders rond met paard en wagen. Pony gelijk z'n beweging gehad. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:12

Gaan wel eens op bezoek bij de buren te paard, maar ja ijslands platteland hé (dat betekent ook zo´n 5 km heen en 5km terug...).
Verder zijn de paarden onmisbaar om onze schapen van het hoogland te halen, maar ik geloof dat dat niet zo in de context van de OP past, hoewel het natuurlijk ook niet onder hobby/sport valt.

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:34

Inderdaad zoals sommige hier wel ijsje gehaald als een mederuiter m bij houd.
ook een keer bij een camping restaurant geluched, man wist vooraf dat we kwamen.
en hier in de bossen zijn er speciale plekken waat je je paard vast kan zetten en zelf wat kan eten of drinken

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:42

Voorheen zat er een 'restaurantje' midden in het bos, ongeveer 2 uur rijden bij mijn huis vandaan. En regelmatig gingen we dan ook bewust daarheen buiten rijden om een patatje of chocolademelk ofzo te halen.
Eigenlijk altijd wel met z'n 2en zodat een de paarden kon vasthouden. Maar m'n oom ging vroeger ook wel alleen en dan vroeg hij een voorbijganger om wat voor hem te halen

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 04:04

Ik weet nog wel dat toen ik een jaar of 10 was, er 2 meisjes bij de lokale supermarkt wat wilde kopen, maar te paard waren. Mijn klas was net klaar met gym en natuurlijk wilden wij wel de paardjes vasthouden. Wat voelden we ons toen trots :D Maar als ik zelf een paard had, zou ik het toch niet aandurven hoor.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 07:13

Altijd bij lange ritten..
De bakker supermarkt tankstation cafe restaurant ijsjes winkel enz.
Hij heeft ook al een keer op de parkeerplaats gestaan aan de invalide parkeerplaats paal..
Dat was wel stress in de supermarkt.. Maarja.. T was nie anders. Paard blijft staan maar de ''auto sleutels'' steken er natuurlijk gewoon op. De sleutels van je paard neem je niet mee ;)

Als je alleen gaat camperen met je te paard... Dan heb je soms weinig keuze.. :j :D

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 07:52

Ik ging vroeger altijd op het paard naar het meisje dat ik les gaf 7km verderop. Had mijn paard ook meteen zijn beweging gehad.
Heb ook al verschillende keren kinderen van school gehaald met paard (en wagen) en in de toekomst hoop ik dat met mijn eigen kinderen te kunnen doen.
IJsjes, friet, drinken, dat soort dingen haalden wij ook wel eens te paard. Iemand buiten vasthouden en de ander het gaan halen.
Ik heb wel de mazzel sinds ik zelf paarden heb, ik altijd in een dorp heb gewoond. Dat is denk ik toch wat makkelijker dan wanneer je in de stad woont.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 07:58

Hier kan het niet.
Paard vind het geluid van winkel wagentje over de straat dood eng.
En gaat in de vlucht modus.
Vroeger was alles nog rustiger.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:24

We komen ook overal met onze paarden.
Shet ging mee naar bussloo, wij zwemmen met de kinderen, pony aan de stick.
Haf en kwpn naar supermarkt, cafe, stad, mac, schoolvervoer en noem het maar op

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:28

linnie050 schreef:
Vroeger was alles nog rustiger.

En de paarden verkeersmakker.... :D