Ga jij naar buiten met je paard met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Re: Ga jij naar buiten met je paard met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:19

@simodi
Die van mij heeft duidelijk last van tegenwind en is daardoor wat minder snel. Ze houdt niet zo van bewegen in de harde wind geloof ik, staat ze liever met haar billen tegenaan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:45

Het is niet zozeer langzamer lopen, maar meer de relaxte houding.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:51

Toen ik nog een paard had ... nee.
Mijn paard werd helemaal opgejut ervan. Logisch ook. Terwijl er niks aan de hand is. Irritante bokjes, als we de wind van de zijkant kregen ging ze schuin lopen en kon ik haar als 14-jarige moeilijk recht krijgen - gevaarlijk op de weg. Nope, ik prefereer de binnenbak ...

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:54

simodi schreef:
Ik hoor van veel mensen toch dat paard/pony zelfs rustiger was vandaag dan anders. De mijne dus ook!

Hoe zou dat komen? :?
Omdat het ook relatief warm is?

mijne ook rustiger dan normaal xd.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:55

Vandaag wel gereden in de bak buiten, naar het bos zou ik vanwege vallende takken/bomen nu niet zo snel doen. En moet dan ook nog met de trailer. Mijn paard is vrij koel in z'n kop, dus wind maakt bij hem meestal niet zo veel uit, zeker niet met deze hoge temperaturen,

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:56

Hier hebben ze allemaal gewoon de hele dag buiten gelopen.
Vandaag niet gereden, maar wel gelongeerd in de buitenlongeerbak, paard was niet anders dan anders.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:47

Ik ga gewoon met mijn pony naar buiten als het hard waait hoor. Heerlijk even uitwaaien. Hij is met kouder weer en meer wind wel wat alerter, maar zeker niet schrikkerig of vervelend. Het is wel koud als het hard waait. Daarom krijgt mijn pony wel een uitrijdeken op en trek ik mijn dikke jas, thermolaarzen en handschoenen aan en heb ik een sjaal om. Werkt prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:44

Mijn paard staat toch buiten waardoor ze helemaal niks heeft van de wind. Ze waren vandaag zelfs eerder sloom door de wind :+ (slecht geslapen zeker)

LifeWithNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:28

Gisteren met die harde wind heb ik gewoon in het bos gereden. Zaterdag met code geel overigens niet; als de boswachters waarschuwen het bos niet in te gaan i.v.m. het risico op vallende takken, ga ik er vanuit dat dat niet voor niks gezegd wordt en volg ik dat advies op.

Ik merk dan wel dat mijn paard wat anders dan anders is. Voornamelijk alerter en fris (als in: wat huppelen als er een flinke windvlaag langs raast, af en toe zo'n piep-geluid maken van ingehouden energie en tijdens de galop een kei-harde bok geven). Mijn mede-ruiters gaven ook aan dat ze dat niet van mijn paard gewend zijn. In stap en draf was er niet zoveel aan de hand. In galop twijfelde ik over in hoeverre ik hem nog steeds onder alle omstandigheden onder controle kon houden (waar ik me bij normaal weer altijd heel zeker over voel).

Kortom; het was wel wat spannend maar ik probeer ook in de winter zoveel mogelijk buiten te rijden. Hoe vaker je het doet hoe gewoner alles wordt. En als je na weken ineens weer gaat is die stap groter en zal het spannender zijn dan wanneer je het kunt onderhouden.

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:32

Ja hoor! Ik ga gewoon naar buiten, bos of een rondje de wijk door. Een beetje wind houd ons niet tegen, heerlijk zelfs lekker uitwaaien!!

9xxshadowxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:39

Gisteren ben ik een rondje op buitenrit geweest, hij was wat frisser dan normaal maar dat is logisch met die harde wind natuurlijk. Het was goed te doen! Ik moet alleen wel zeggen dat rijden met dit weer me altijd een beetje tegenstaat haha. Ik wordt zelf ook altijd een beetje onrustig door harde wind.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:45

ik hou zoveel van wind, en mn paardjes zijn er ontzettend rustig van. naar mijn idee, omdat ze harde geluiden, (iets dat valt ect.) wanneer t windstil is, wel kunnen horen, en met de wind in de oren niet. denk ik hoor :P ik heb iig 2 heerlijk rustige paardjes onder mn bips.