hoe zou de boswachter reageren op de smoes 'oh sorry.. ik wist niet dat ik een ruiterbewijs nodig had hier, ik ben nieuw'
heb ik dan een boete aan mijn broek of zijn ze daar strenger mee?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ikke schreef:EmMetjes schreef:Totaal onbelangrijk, tenzij het verplicht is in een gebied om er te mogen rijden.
Ik heb mijn ruiterbewijs recent opgezegd nu de WA verzekering eraf gehaald is.
Heb een privé WA als alternatief afgesloten die ook schade dekt veroorzaakt door mijn paard (helaas wel duurder dan het ruiterbewijs zelf waar toen de WA verzekering bij in zat). Overigens viel mij op dat lang niet alle verzekeraars paarden onder huisdieren vinden vallen.
Voor mij was het ruiterbewijs met de daaraan gekoppelde WA verzekering dus een goedkopere oplossing maar dat is dus afgeschaft dus voordeel om dat ruiterbewijs aan te houden weg voor mij.
Jouw paard was niet standaard verzekerd als huisdier? Zou ik de rest van de voorwaarden er ook maar eens heel kritisch op nalezen!
EmMetjes schreef:ikke schreef:Jouw paard was niet standaard verzekerd als huisdier? Zou ik de rest van de voorwaarden er ook maar eens heel kritisch op nalezen!
Mijn paard is wel degelijk verzekerd als huisdier!
Bij mini-onderzoek door mij om te kijken waar ik mijn WA wilde nemen bleken diverse verzekeringen het paard niet te dekken, dan staat er in de voorwaarden 'huisdieren' maar daar vallen paarden dan weer niet onder als je ze vraagt wat dan onder huisdier valt. Vond dit wel een aandachtspuntje voor andere aangezien niet iedereen daar op let, vandaar de opmerking.
kleinvosje schreef:Ook ik ben van mening dat een ruiterbewijs geen toegevoegde waarde heeft, zeker niet voor mensen die voldoende aantoonbare ervaring hebben. Om mezelf als voorbeeld te nemen: ik ben in het bezit van ORUN-4 diploma, maar om het bos in te mogen met een groep manegekinderen zou ik dat papiertje alsnog moeten halen. Belachelijk en geldklopperij. Makkelijk verdienen...
Yolanda77 schreef:Het Ruiter- en Menbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
kleinvosje schreef:Wat bedoel je?
kleinvosje schreef:Ook ik ben van mening dat een ruiterbewijs geen toegevoegde waarde heeft, zeker niet voor mensen die voldoende aantoonbare ervaring hebben. Om mezelf als voorbeeld te nemen: ik ben in het bezit van ORUN-4 diploma, maar om het bos in te mogen met een groep manegekinderen zou ik dat papiertje alsnog moeten halen. Belachelijk en geldklopperij. Makkelijk verdienen...
kleinvosje schreef:Omdat je voor veel gebieden een penning moet hebben, en om een penning te kunnen aanvragen moet je een ruiterbewijs hebben. Bijvoorbeeld hier vlakbij, Soest en de Soesterduinen. Prachtig gebied, maar ik rij er nooit omdat ik geen ruiterbewijs heb om de penning aan te vragen. En ik vertik het om dat ruiterbewijs te gaan halen om eerder genoemde redenen..

lovebrechjex schreef:Ik rijd ook rond in Schaarsbergen met mijn pony. De Waterberg, Warnsborn, Rozendaalse Veld, Veluwezoom. En heb ook geen ruiterbewijs. Kom geregeld de boswachter tegen, maar nog nooit heeft ie er naar gevraagd.