Je cherche une place pour la nuit, met huifkar naar Fr

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sidera

Re: Je cherche une place pour la nuit, met huifkar naar Fr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 21:18

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed thuis ben in voer....
Mn merrie doet het al 6 jaar helemaal prima op weidegang/ ruwvoer en een kwartje biks dus ik heb niet veel onderzoek nog hoeven doen haha.

Ze is wel eens ziek geweest heel kort waardoor ze wat minder at en toen heb ik haar senioren slobber gegeven. Dat vond ze super lekker en toen kwam ze weer mooi op gewicht. 1 zo'n zak zou misschien wat zijn dan senta?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:10

Sidera schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed thuis ben in voer....
Mn merrie doet het al 6 jaar helemaal prima op weidegang/ ruwvoer en een kwartje biks dus ik heb niet veel onderzoek nog hoeven doen haha.

Ze is wel eens ziek geweest heel kort waardoor ze wat minder at en toen heb ik haar senioren slobber gegeven. Dat vond ze super lekker en toen kwam ze weer mooi op gewicht. 1 zo'n zak zou misschien wat zijn dan senta?

Als paarden de hele nacht kunnen eten, zullen ze meestal niet echt krachtvoer nodig hebben, zeker als je onderweg ook nog een of twee keer een uur, of zo, kunt pauzeren om ze te laten te eten.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:18

Vind ik lastig. Ik heb zelf een zunige haflinger die naast ruwvoer alleen wat balancer brok krijgt om eventuele tekorten aan te vullen. Tijdens een trektocht krijgt ie een halve tot een hele schep muesli erbij. Ze hebben tijdens zo'n tocht minder tijd om te grazen/eten, vooral als je al dan niet gepland een lange dag maakt. En tijdens zo'n toch verbruiken ze meer energie doorgaans als in het dagelijks leven. Hoeveel meer je van je paard vraagt tijdens zo'n tocht vergeleken met het dagelijks leven weet alleen jij.
Als je rustig aan doet en genoeg pauze neemt zoals ikke al aan geeft hoef je misschien niet eens bij te voeren. En anders misschien een zak muesli of basisbrok meenemen?