Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
danku! Er gaat een wereld voor me open haha.
dat is wel een fijne! Renee_S schreef:http://www.greendistance.nl/biothane-tu ... el-messing
Dit is bv zon hoofdstel. Je hebt op die site ook vanalles anders, bv rijbroeken, allemaal bedacht en ontworpen voor langere ritten.
Je zou ook eens een endurance trainings schema kunnen bekijken/volgen. Ook al ga je geen endurance wedstrijd lopen creëer je zo met je paard wel een basisconditie geschikt voor lange ritten.
en dat dit jaar de afstanden daarom niet langer gaan worden. Rustig slapen tot een uur of acht, rustig opstaan en ontbijten, op het gemak je opzadelen en pas rond een uur of tien rustig af. Aangezien je het meeste toch stapt ( stukje draven en galopperen gaat heus wel met bepakking maar geen kilometers) en je onderweg natuurlijk een picknickje houd ben je dan zo rond twee uur/ half drie op bestemming. Mooi zat. Af en toe moet je toch ook je boodschappen weer wat aanvullen en daar heb ik zo geen zin meer als ik al acht uur op een paard zou heb gezeten.Verder heb je dan nog tijd om een beetje rondkijken en boekje lezen. Op 1 B en B ook lekker voor de buis gehangen. Ook een dag met alleen maar regen gehad en als je dan maar vier uur hoeft te rijden blijft dat ook nog leuk. Bovendien houd niemand je tegen om als je op plek van bestemming bent en je hebt nog energie over daar in de buurt nog een extra rondje zonder bepakking te maken.
BAStable schreef:Goede tips weer, dankjulliewel!
Het strand is inderdaad vaak van 10.00-18.00 niet toegestaan voor ruiters. Maar daarvoor of daarna kan ik wel gaan rijden
Maar ik ben ook wel een watje en weet nog niet hoe ponylief zich gaat ontwikkelen dus dat speelt ook mee om het op veilig te houden natuurlijk 
ik wil niks overhaasten!
Feit blijft dat heel vaak mensen die vaak buitenrijden het idee van een trektocht krijgen en dan meteen een week of 2 weken willen rondtrekken inclusief bepakking want dat lijkt zo super. Maar in de praktijk is het vaak heel anders dan in theorie gedacht en het wil niet zeggen omdat je 4u per keer een rit doet dat je meteen zo'n tocht zou moeten ondernemen, want er komt zoveel meer bij kijken dan bij een enkele buitenrit (of wedstrijd, want ook dat is heel anders). ikke schreef:Wat is dat toch dat iedereen altijd maar van die monster-afstanden af wil leggen??? Waarom al dat gejakker? Waarom moet dat allemaal zo snel??
Als je ergens snel wil zijn, pak je een snelle auto, desnoods een vliegtuig maar geen paard! Kom op zeg!
Waarom denk je dat een endurancewedstrijd maar een dag is? Een trektocht is iets anders dan drie endurancewedstrijden achter elkaar.
.