Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gohya schreef:Mijn verkering zei het volgende: als mijn verzorgster schade maakt of ten val komt en letsel oploopt,is ze zélf aansprakelijk.Toen ik vroeg waarom zei hij: ze gaat vrijwillig op jou paard rijden en ze betaald geen geld ervoor.
Ik heb het nog een keer héél duidelijk gevraagd,maar de man bleef hetzelfde zeggen.
Toen ik zei: maar de eigenaar is toch ten alle tijden aansprakelijk? nee bij hun verzekering was dat niet zo.
En toch blijf ik me twijfels er over houden.
Miss. scheelt het echt per verzekering?
. Het ging best goed alleen telkens als ik bij of langs het hek loop loopt hij naar achteren?! Ik ben duidelijk en spoor hem aan(desnoods een tik met de zweep) maar de volgende keer gaat hij vrolijk weer achteruit lopenJoltsje schreef:Leuk topic.
Schade aan jezelf en schade aan een ander snap ik.
Wat ik me afvraag. Wat als er wat met het paard gebeurd? Ongeacht buiten of in de bak.
Is hier de wa voor de bijrijder voor? Kosten voor de eigenaar of is hier een andere verzekering voor. Of kom je dan bij de standaard paardenverzekering?
Joltsje schreef:Bedankt lianne. Dat d8 ik al.
Wat je als bijrijder zou kunnen doen is de helft van de verzekering betalen?
noaenkelly schreef:Heel erg bedankt lianne. Heel duidelijk. Die verzekering is dan dus de keuze van de eigenaar zelf. Wat zou ik als bijrijder er dan nog verder aan kunnen doen zodat je zoveel mogelijk problemen uit de weg gaat?
bedankt voor de reactie! lianne304 schreef:PS. als je niet een cap draag en er gebeurt wat (dit kan zelf in 1/100 seconde gebeuren) dan zijn alle kosten voor jou zelf want dan betaald geen enkele verzekering iets uit.
Brainless schreef:lianne304 schreef:PS. als je niet een cap draag en er gebeurt wat (dit kan zelf in 1/100 seconde gebeuren) dan zijn alle kosten voor jou zelf want dan betaald geen enkele verzekering iets uit.
Dat is niet waar.
Een cap is niet wettelijk verplicht.
Daarnaast: ook al was het wel zo, dan nog betaald de verzekering gewoon uit.
Net zoals je geen gordel draagt, dan ook wordt alles vergoed.
MarianneW schreef:Leuk en interessant topic!
Ik ben juist vanaf de andere kant; ik ben eigenaar en met mijn paard wordt buiten gereden door een ander.
Ik heb toen mijn verzekering gebeld (interpolis) om te vragen hoe het zou zitten met kosten als er iets zou gebeuren.
Dat antwoord was erg kort, mijn paard valt onder huisdieren en is dus automatisch mee verzekerd.
Ben eigenlijk wel benieuwd of dat klopt als ik de antwoorden hier lees