Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Iruss94 schreef:wat een onzin zn ruiter rijbewijs... stel je voor anke v grunsven wil een buitenritje gaan maken en word aan gehouden omdat ze geen ruiter rijbewijs heeft. ja mevrouw ook u moet een cursus gaan volgen
Iruss94 schreef:wat een onzin zn ruiter rijbewijs... stel je voor anke v grunsven wil een buitenritje gaan maken en word aan gehouden omdat ze geen ruiter rijbewijs heeft. ja mevrouw ook u moet een cursus gaan volgen
)
)
) dan is meer jou schuld dan als je een ruiterbewijs zou hebben gehad?
terwijl je gewone rijbewijs een handig "credit"kaartje is
RenskeLap schreef:hihi als ik mijn ruiterbewijs moet halen voor op Ameland, dan moeten diestommemountainbikers hun fietsbewijs halen, want je mag alleen fietsen op de fietspaden en die vliegen door het hele bos en door alle duinen. Terwijl de ruiters netjes met hun paardje op de route blijven.
Ook zal er dan een vliegerbewijs moeten komen, want er is een speciaal vliegerstrand waar je mag vliegeren (en wij dus met de paarden niet komen). Je kan niet op het strand komen of er gaat wel een vlieger over je heen (tot ergenis van het paardje, want die heeft het niet zo op vliegers)
En als je geen ruiterbewijs hebt, en als je paard schrikt omdat er een associale dikke auto achter je zit te toeteren en je paard er een trap tegen aan geeft (ff een voorbeeld hoor) dan is meer jou schuld dan als je een ruiterbewijs zou hebben gehad?
![]()
Of stel dat je wel een ruiterbewijs hebt, maar gewoon een pittig en nerveus jong paardje, hoe zit het dan?
Natuurlijk moet iedereen goed de regels weten, maar dat is iets wat de ruiter zelf moet doen en niet iets wat ze moeten verplichten. Want dan blijf je naar mijn mening eeuwig bezig.
Ja ik geef toe soms is het lastig om te weten waar je wel en niet mag rijden, maar als je er in verdiept lijkt mij dat voldoende.
lieveli schreef:Persoonlijk vind ik het niet zo indrukwekkend wat je voor een ruiterbewijs hoeft te doen. Dus ik zou daar als paardeneigenaar niet naar kijken als ik iemand vraag om bij te rijden.
RenskeLap schreef:Mag ik vragen wat er bij de praktijk komt kijken?
Ik ben niet zo zeer een tegenstander van het ruiterbewijs, maar als je het voor ruiters zou gaan verplichten dan zou je het ook voor andere groepen moeten doen zoals bijvoorbeeld fietsers.
)