Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hoelang gaan jullie eigenlijk rijden als jullie met de hond weggaan? Mijn hond wil soms ook nog wel eens achter wat aan gaan, maar die bedenkt zich snel als ik hem roep haha, die blijft gelukkig heel erg in de buurt
Ga denk eens oefenen volgende week, dan neem ik hem wel mee naar de oesterdam, (zo mooi daar!!) dan vraag ik gewoon aan mijn vriend of die hem met de auto naar de oesterdam brengt 

Steefjevos schreef:Ik doe het ook, ik zit op een Fries van bijna 1.70 en de hond is een Jack Russel!
Op de stukken waar geen auto's komen loopt ze los en verder heb ik haar anders aan een lange lijn er naast lopen. Ze weet wel goed de commando's voor 'naast', heeft geleerd om aan de goede kant van paaltjes langs te gaan en luistert goed naar 'wacht'. Toch allemaal dingen die erg makkelijk blijken te zijn als ze mee op pad gaat.
Wij gaan ook hele stukken over straat.
Het is echt heel leuk en de grote Friese heldin durft zelfs langs enge dingen als de Jack er eerst langs gaat... Held op/met sokken.
Zal eens kijken of ik wat foto's heb!
Kuggur schreef:HorseAlround schreef:Helaas is de Horse Doglijn niet meer in het assortiment van PFIFF (ik heb hem ook verkocht), Ben nu bezig er zelf eentje te maken. Bij interesse kun je PB sturen, dan houd ik je op de hoogte van de vorderingen.
Waarom per pb? Ik heb ook wel interesse te zien hoe je zoiets maakt, altijd leuk zulke nuttige doe het zelf projecten. Ik vermoed dat er meer lezers zijn in dit topic met belangstelling.
(of is het een revolutionair nieuw ontwerp dat je wil patenteren?)
luckyboy5 schreef:En de boswachter , als je die tegenkomt gaan jullie dan galopperen ofzo?![]()
Ik wil heel graag mijn hond meenemen , en zij kan strak naast lopen indien nodig dus wat dat betreft geen probleem. Alleen heb ik geen zin in bekeuringen, wordt daar niet op gecontroleerd?
amie1965 schreef:luckyboy5 schreef:En de boswachter , als je die tegenkomt gaan jullie dan galopperen ofzo?![]()
Ik wil heel graag mijn hond meenemen , en zij kan strak naast lopen indien nodig dus wat dat betreft geen probleem. Alleen heb ik geen zin in bekeuringen, wordt daar niet op gecontroleerd?
De controleur rijdt rond met een auto, die kan de smalle paden niet in![]()
En we doen ook wel eens een galopje om op zo n smal pad te komen![]()
Gekheid (voor een deel...). Ik heb de hond elektronisch aangelijnd en de boswachter vindt dat ok.
Birdieh83 schreef:goede vraag! Ik zit met het dilemma dat mijn hond prima los kan in het bos, maar zodra hij een hertje (of iets anders wilds) ziet schiet hij erachteraan.
zijn er meer mensen die de hond meenemen die normaal gesproken achter wild aan gaat? En iemand tips om dat te voorkomen? De hele rit in galop is ook zo wat
ter illustratie mijn knappe kruising tussen podenco/chinese naakthond
[ Afbeelding ]
Duhelo schreef: