Buitenrit omgeving Bree (België)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:16

Ik wil best datum prikken maar ik ben nogal weersafhankelijk... :+

Het systeem van die nummering snap ik inderdaad ook niet, zit totaal geen logica in, als je die kaart bekijkt dan trek je echt wel ogen open :')

Haha Laulitz, ik ben eens met de koets gewoon bij iemand de boerderij op gereden :+ Bordje had een pijl naar links dus dacht dat je misschien langs die boerderij door moest en dat het pad dan daarachter lag .. Bleek niet zo te zijn :') (pad lag zeker 200m verder, achter een hoge zandberg of iets .. snap echt niet waarom ze dat bord niet zetten bij de kruising, doorgaans doen ze dat namelijk wel .. ).

Verder wat kleine onduidelijkheden, bij ons vlakbij staat een bord en als je dat volgt rij je gewoon het veld in (terwijl je nog een stukje verder moet en dan achter het veld is er een pad). En gisteren zaten we ineens op een andere nummer (die niet in de planning stond), bleek het bord van het knooppunt letterlijk middenin de struiken & brandnetels te staan.. die hadden we dus even gemist :Y)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 20:29

Laulitz schreef:
Ja, ik rij soms 56-57 enzo en dan ineens 33 :+
Ik heb wel al een aantal keer gehad dat ik precies over iemand zijn erf reed, niet altijd leuk. Nog iemand zo iets meegemaakt?
Dazen zijn er trouwens bijna niet meer :D
Ik ben de mijne weer een beetje op conditie aan het rijden dus ik zie een ritje binnenkort wel zitten!

Hey op 33 kom ik ook wel eens! Dit weekend ga ik weg (Horse event *\o/* ), maar ik kan ook gewoon door de week! Dus ik pas me helemaal aan!
En ook voor [***]! Maar ik dacht dat jij pas het weekend van de 22e weer kon dus dan kijken we dan even naar het weer.

Hier ook zo met de ruiterroute.. Een deel staat prive-weg maar ik kom meestal van de andere kant dus zag dat pas naar een maand ofzo. Naast prive-weg staat overigens een bord van de ruiterroute dus ik ga er toch in. Soms denk ik ook wel van 'zit ik nog wel op de route of heb ik een bordje gemist', vooral bij de heide in de buurt.
Ow en een keer verdwaald. Toen ik de eerste keer naar de heide ging.. Best een lang stuk gereden, waren de nummers ineens anders dan op de kaart! Dus ine-mine-mute gedaan en totaal de verkeerde kant op gereden.. gelukkig een menner tegen gekomen die me mee terug naar Bree heeft genomen -O-
Later heb ik daar wel een klacht over ingediend. Bleek dat de route juist toen aan het veranderen was en kreeg ik zomaar de nieuwe kaart al opgestuurd *\o/*

Anoniem

Re: Buitenrit omgeving Bree (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:26

Klopt :j Kon dit weekend maar jij inderdaad niet :+ Volgende week kan ik eventueel op woensdag (17e) maar de rest van de week (inclusief weekend) niet. Vanaf de 22e heb ik iets meer ruimte :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:25

ik heb eerst even paint NK volgende week/weekend 20/21 september, daarna heb ik weer tijd om meer buiten te rijden

als ik de vroege heb kan ik ook smiddags rijden en op woensdag kan mijn dochter ook af en toe mee

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 13:32

@[***], woensdag de 17e ben ik ook vrij dus dan kunnen we eventueel gaan maar als je zegt van liever als je wat meer tijd hebt dan wachten we gewoon tot het weekend he!

@Spatter, Gelukkig duurt dat niet lang meer! Ik ga even (weer) naar school mailen om te vragen wanneer ze mij daar nu willen hebben en dan kan ik laten weten welke dagen ik ook door de week kan!

Ik heb echt zin om buiten te gaan rijden met jullie allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:09

jojoni schreef:
@[***], woensdag de 17e ben ik ook vrij dus dan kunnen we eventueel gaan maar als je zegt van liever als je wat meer tijd hebt dan wachten we gewoon tot het weekend he!

Ligt er een beetje aan hoe je het concreet voor je ziet. Ik wil dan sowieso gaan rijden omdat dat de enige dag is dat ik echt tijd heb die week :+ Maar of het al lukt om 20+ km's te maken weet ik niet.. dus hangt er een beetje vanaf hoe je het wil aanpakken (waar afspreken, wat rijden, al dan niet pauzeren, etc. ) :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 14:04

Hey! Ik pas me volledig aan jou aan. Ik kom gewoon rijdend naar jou toe, afhankelijk van de tijd eet ik snel een broodje ofzo en dan rijden we een van jou routes (gewoon wat Cobe kan) en dan rijdt ik daarna terug naar huis. Voor mij hoeft het dus ook echt niet 20+ km te zijn want ik moet al 20 km om naar jou en terug te rijden :D
Heb er al zin in!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:18

Wij zitten met onze tinkers ook in de omgeving.
Wij wonen in Bree, knooppunt 34 is voor ons meestal het startpunt
Route via goolderheide doen we vaker, de dochter vind het leuk om de hindernissen te nemen, die van mij mag helaas niet springen.
Er ligt ook een klein parcours voor menners en daar ga ik dan wel eens over met mijn tinker, vind hij ook wel eens lollig.

21 september is er ook de berkenbroekroute met vertrek in t' Hasselt.
Ook leuk om te doen, je krijgt dan toegang tot natuurgebied waar je normaal niet in mag.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 08:57

Hey Ewona!

Ik moest even kijken waar knooppunt 34 ligt maar ik heb het gevonden! Dat is langs het kanaal eigenlijk ook niet zo heel ver.
Ik ben daar ook al eens geweest (bij die hindernissen), maar ik durf dat toch niet in mijn eentje. Mijn pony kent het wel maar ik ben niet zo'n springheld.
En dat voor menners daar gaat de mijne helemaal in op!

Ik wist dat niet van de 21! Moet je je daarvoor inschrijven? Waar is de start?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:37

@ jojoni

Hier vind je alle info : http://www.uitinvlaanderen.be/agenda/e/ ... a4ee1d75b8

Ze organiseren elk jaar in september (ongeveer zelfde periode ook) een mooie ruitertocht in de natuurgebieden.
Inschrijven kan ter plaatse en dan vertrekken tussen de opgegeven uren, ieder op zijn eigen tempo.
Je kan alleen gaan of aansluiten bij een groepje.
Normaal is er ook altijd iets te eten en iets te drinken bij.
Deze keer is het ook met lunch en 2 drankjes voor 9 euro.

Bij de hindernissen gaat de dochter wel springen, maar ik dus niet.
Mijn tinker heeft een zware blessure gehad en daarom mag ik geen risico nemen dat hij bv een balk zou aantikken, hij is nu goed en dat wil ik liever zo houden. Hij is nog veel te jong om als grasmaaier door het leven te gaan ;-)
Die baan voor de menners vind hij echt te gek, daar gaat hij dooreen met een rotvaart, niet normaal.
Hij weet precies waar hij moet lopen om (met koets in zijn gedachten, want die hangt er niet achter) erdoor te racen.
Voordat hij bij ons kwam heeft hij in de marathonwagen gelopen, dus dat is helemaal zijn ding.
Hij is nog geen jaar onder het zadel nu en af en toe denkt hij nog dat hij zo breed is als een koets ... gaat hij midden op de weg lopen of zo ... of heel ruim rondom een boom.
Best wel lachen !!
Maar hij leert elke keer nog bij, het is te zeggen, wij leren samen van mekaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:03

Gek dat ik daar nog nooit van gehoord heb, woon al 15 jaar in Kinrooi.

Van deze tocht had ik wel berichten gelezen en baal dat het samen valt met het paint NK

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 09:02

Gisteren een super ritje gemaakt met [***]! Sita was echt heel lief en goedgehumeurd dus hopen dat ze dit gedrag voortzet..
Ik kan dit weekend toch niet naar die buitenrit in bree -O- maar ik ga het volgend jaar zeker in de gaten houden!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:22

Ik zou op termijn graag eens een tocht maken van verschillende dagen.
Gewoon via paden van de ruiterroute en dan onderweg overnachten in de aangeboden "paardenhotels".
Kan heen en terug, maar mag ook naar een bepaald punt zijn en dan later daar laten oppikken met de trailer bv.
Moet ik nog eens over nadenken hoe en wat ... maar er broeit iets ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:20

Hier broeit ook al jaren iets.. is er nog nooit van gekomen maar ooit... ;)

Veel te drukke week deze week (momenteel ook pauze op het werk) maar hopelijk snel beterschap en meer rijmogelijkheden :Y)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 10:31

Haha, bij mij ook.. heb zelfs de route die ik dan wil nemen al klaar liggen..
Maar het komt er nooit van.
Lijkt me wel nog altijd heel leuk om te doen!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:50

Zondag weer een heerlijk weertje om de bossen in te trekken.
Ik zal mijn rugzakje alvast uit de kast halen ;-)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 22:40

Helaas kan ik zondag zelf niet. . Dan krijg ik les (sita moet er nog aan wennen om niet haar geliefde bos te gaan).

Wie kan wanneer nog?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:42

Vandaag ga ik ook lekker het bos in!
Door de week erg druk dus dan ga ik mijn beperken tot de wei maar volgend weekend, als het weer mee zit, wil ik toch weer richting bos gaan :D

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:56

Wat een heerlijk asociale mensen zijn we toch weer tegengekomen onderweg ...
Komen de dochter en ikzelf netjes achter mekaar de bocht om gestapt in het dorp.
Daar komen we 3 mannen tegen met boodschappen in de hand (broodjes en biertjes).
We zeggen netjes goedendag, zoals we altijd doen, mannen antwoorden ook.
Ik ben net voorbij (dochter stapt achter me) en geeft me één van die mannen een enorme mep op het achterwerk van mijn tink !!!
Paard schoot in galop weg !
Hij liet zich makkelijk weer corrigeren, maar we stonden toch meteen een heel eind verderop. Als daar toch net een auto had gereden, dan waren de gevolgen niet te overzien geweest !
Ik was zo boos, heb het paard meteen omgekeerd en ben vol op die mannen aangereden, waardoor ze erg schrokken en ook meteen sorry zeiden.
Nog gevraagd waar hun verstand was op dat moment en dat het paard net zo goed een mep had kunnen geven waardoor hij tegen de muur plakte.
*zucht*
Misschien niet heel netjes van me, maar ik was echt zo boos, niet normaal.
Vooral omdat mijn dochter dan vertelde dat ze het zag aankomen maar niet durfde roepen omdat ik dan zou omkijken en misschien niet had blijven zitten.
Mannen deden gewoon teken naar mekaar om stil te zijn en eentje gaf een enorme harde mep volgens haar.
Ik kan wel vertellen dat het een hele tijd duurde voordat ik weer kalmte had gevonden, paard trouwens ook. Hij is nu erg schrikkerig op die plaats als we erlangs moeten. Zal wel weer slijten, want het is een coole bink, maar zulke dingen zijn toch niet nodig.
Als mensen nu eens gewoon hun "gezond" verstand zouden gebruiken.
Onze dochter komt tegen de leeftijd dat ze binnenkort alleen met het paard de weg op zou mogen, maar ik moet zeggen dat ik me door zulke idioten daar niet echt gerust bij voel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:18

oeh, wat een e*kel -:(-

en als je paard geslagen had was het een valse knol geweest, volgens hun 8)7

na deze week eindelijk wat meer tijd en rust om buiten te rijden

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 17:22

Idd een echte e*kel !!
Ze mogen al heel blij zijn dat hij reageerde door weg te schieten ipv uit te slaan.
Dan waren we volgens hun in fout geweest ... en dan begin maar eens te bewijzen, ons woord tegen dat van hun.

Hier volgende week ook wat rijden tussendoor, heb ook weer wat tijd volgende week.
Denk dat ik de voormiddagen erop uit ga.
Zal wel alleen worden want de dochter zit natuurlijk op school.
Paar rustige verkenningsritten maken denk ik.
Eens naar het vennetje om pootje te baden, nu is het nog goed weer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:26

zit jij bij mij in de buurt?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

In Bree, eindje weg, maar niet super ver.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 01:08

Oh, dat is prima te doen, ik heb een trailer .
Ik werk in ploegen waardoor ik om de week ook s'morgens kan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:26

Hebben jullie de rit van 26 oktober meegekregen?