Wie wil met mij een weekend weg met zijn/haar paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Wie wil met mij een weekend weg met zijn/haar paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:01

Wat een ontzettend leuk topic! Zelf zit ik ook met een soortgelijk probleem. Ik woon alleen net over de grens van Groningen en Drenthe. Mijn ervaren rot in het vak is wederom voor langdurige periode eruit door een blessure. Mijn nieuwste aanwinst van 8 jaar is niet verkeersmak en bij gebrek aan een geschikte hulp wou ik ook kijken of iemand ons wou vergezellen de bossen in. Toch wat veiliger om mee te beginnen. Ik sta ook alleen op stal. Maar helaas kan ik je daardoor ook niet helpen. Gelukkig krijg je veel respons, super leuk! Mocht er iemand tussen zitten die zojuist gereageerd heeft in regio Groningen/Drenthe en TS niet gaat vergezellen, voel vrij om te pben! :D

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 18:21

Prima hoor, ik heb inmiddels inderdaad iemand gevonden, dus moet voor jou ook lukken! Veel plezier dan alvast :D

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:42

De NVVR heeft inmiddels een tweede kampeerweekend georganiseerd in Leersum, Utrechtse Heuvelrug. Hou je niet van kamperen dan bestaat er ook de mogelijkheid om in de B&B te overnachten of een caravan te huren. Voor kamperen, paard en eten en drinken all-in betaal je 100 euro. Het weekend is van 19 tm 21 september, je kunt je nu inschrijven via het inschrijfformulier op de website van de NVVR. Als "nieuweling" wordt je goed opgenomen in de groep. Alles is in overleg mogelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:26

Tweetypaard schreef:
De NVVR heeft inmiddels een tweede kampeerweekend georganiseerd in Leersum, Utrechtse Heuvelrug. Hou je niet van kamperen dan bestaat er ook de mogelijkheid om in de B&B te overnachten of een caravan te huren. Voor kamperen, paard en eten en drinken all-in betaal je 100 euro. Het weekend is van 19 tm 21 september, je kunt je nu inschrijven via het inschrijfformulier op de website van de NVVR. Als "nieuweling" wordt je goed opgenomen in de groep. Alles is in overleg mogelijk.

Ik vernam inderdaad dat het tweede weekend er komt. Zal ik m'n caravannetje maar gewoon een maand daar neerzetten? :D }> Was toch al soort van de bedoeling, dusse.......

Tweetypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:13

Dan moet je de caravan alleen wel verplaatsen want we zitten op twee verschillende campings :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:00

Tweetypaard schreef:
Dan moet je de caravan alleen wel verplaatsen want we zitten op twee verschillende campings :-)

Nou, da's nie handig ;(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:20

Wat een leuk topic! Ik zou ook graag een weekendje willen buitenrijden en heb ook geen maatje. Ik pas alleen niet bij ts aangezien mijn paard wel van galopperen houdt en hoewel erg verkeersmak, op vreemd terrein niet altijd voorop durft.
Een georganiseerd weekend werkt ook niet zo goed als dit betekent dat je in een groep rijdt. Ik rij zelf het liefst met één maatje.
Verder is voor mij de accomodatie voor mijn paard belangrijk: lekker op de wei, evt snachts op stal, maar zoveel mogelijk buiten. Helaas is mjjn arabier niet altijd even sociaal naar koudbloed paarden.
Als iemand interesse heeft om met mij samen op pad te gaan pb me dan even!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:43

Nikass schreef:
Wat een leuk topic! Ik zou ook graag een weekendje willen buitenrijden en heb ook geen maatje. Ik pas alleen niet bij ts aangezien mijn paard wel van galopperen houdt en hoewel erg verkeersmak, op vreemd terrein niet altijd voorop durft.
Een georganiseerd weekend werkt ook niet zo goed als dit betekent dat je in een groep rijdt. Ik rij zelf het liefst met één maatje.
Verder is voor mij de accomodatie voor mijn paard belangrijk: lekker op de wei, evt snachts op stal, maar zoveel mogelijk buiten. Helaas is mjjn arabier niet altijd even sociaal naar koudbloed paarden.
Als iemand interesse heeft om met mij samen op pad te gaan pb me dan even!

Ook paarden doen aan discriminatie :j

Bij de NVVR betekend op weekend zijn vooral datgene doen wat je graag doet. In de praktijk zijn groepen zelden groter dan 4 a 5 mensen en er is niks vreemds aan als je met z'n tweeën wil gaan rijden.
Afstand, tijdsduur en tempo in overleg; al kunnen die eerste twee afspraken nog weleens mis gaan als je samen niet meer weet waar je precies zit :D

Wij streven altijd naar de combi van weiland en stalling omdat veel deelnemers in de praktijk voor de combi kiezen. 24/7 buiten is vaak mogelijk maar een enkele keer niet. Dat wordt er dan bijgezet.

Voor alle details van de eerder genoemde kampeerweekenden moet je Tweetypaard even PB-en; zij weet alle details want is van de organisatie :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:44

Klinkt leuk Ikke, ik zal me er eens wat verder in verdiepen.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:53

als er nog mensen zijn die wat leuks willen doen ik zoek ook altijd iemand die het leuk vind om keer weekendje weg te gaan heb leuk jong paardje staan maar erg braaf buiten met andere paarden

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:44

Ik meld me ook. Lijkt me super.
Heb een 9 jarige ruin die op zich heel braaf is en ook voorop durft.
Ik ben ook van de rustige ritten in een mooie omgeving.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:59

kunne we er geen weekend met zijn alle van maken dat we ergens heen gaan

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:58

Ruitervakantie Gelderland of Drente. Ik zou eventueel mee kunnen en willen. Als ik een ruitervakantie zou regelen en de kosten zijn voor ruiter en paard ca 225,00 euro (incl stalling paard, en voor ons een goede locatie all in) zou je dan een weekend mee willen en kunnen. zo ja wil ik de organisatie wel op mij nemen en dan denk ik aan: 18 t/m 20 oktober 2014 of van 8 t/m 10 november 2014
Graag hoor ik van je

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:21

wat wwn leuk topic.
je hebt. al iemand gevonden ts? wat ga je doen?

voor alle overige mensen veel plezier! zou leuk zijn als er meer in komt. zelf hou jk niet zo van grote groepen en ga liever net 2 tor 4 mensen.