Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sorry maar dat is echt de grootste flauwekul die ik in tijden heb gehoord!
.bij dreigend onweer geen buitenrit maken wat mij betreft. 
paard wordt dan jou afleider? waar je zo dichtbijzit dat de klap je wsl ook vermoord.... ikke schreef:Enne, wat is jullie defenitie van "veilige plek"?
Laat ik jullie even uit de droom helpen, er bestaan geen veilige plekken tijdens onweer. Relatief is de meest veilige plek IN je auto (geen cabrio!) omdat het principe van de kooi van faraday de meeste bescherming biedt (maar ook dan geen garanties!).
En anders een leegstaande loods/schuur.
kesha1 schreef:O oke maar als jullie aan de wolken en gerommel al merken dat het gaat storten/regenen gaan jullir naaar buiten? Dit was met ponykamp namelijk wel zo
No_No schreef:kesha1 schreef:O oke maar als jullie aan de wolken en gerommel al merken dat het gaat storten/regenen gaan jullir naaar buiten? Dit was met ponykamp namelijk wel zo
Ik vind dit, als ouder zijnde, verschrikkelijk onverantwoordelijk van de begeleiding van je ponykamp!! Ze hadden kinderen nooit mee op buitenrit mogen nemen als er gerommel te horen is! Levens gevaarlijk! Als je onweer kan horen kan je getroffen worden door de bliksem dus je bent dan "binnen bereik".
kesha1 schreef:Als je wordt "overvallen" door onweer ALTIJD AFSTAPPEN! Direct op zoek gaan naar een veilige schuilplaats. Ben je in het bos, blijf dan daar, ga niet naar de rand van het bos of naar openplekken.
kesha1 schreef:En de tip om met je paard gehurkt op en open plek te gaan zitten is helemaal gevaarlijk.. Je paard zal dienen als bliksemaamtrekker en dat is nou juist wat je niet wil.
No_No schreef:Ikke, ik houd je niet tegen hoor. Vind het maar bangmakerij, ik heb me aardig verdiept in onweer en de mogelijke gevaren er van.
Hier een link om het wat makkelijker maken![]()
http://www.brandweereibergen.nl/veiligh ... ie/onweer/
Hier een stukje uit de link om het nòg makkelijker te maken
Er worden door mensen veel verschillende ezelsbruggetjes gebruikt voor wanneer onweer gevaarlijk is. Vaak geven deze verkeerde informatie. Het meest veilige is om er van uit te gaan dat op het moment dat u een donder of gerommel hoort, er al het gevaar is van een blikseminslag in uw omgeving. Om te voorkomen dat u wordt getroffen door een bliksem wordt daarom het volgende geadviseerd: