Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Danique_G schreef:Ja dat vind ik ook niet kunnen hoor! Zowel het niet achtet elkaar gaan fietsen en de snelheid. Bij zowel een paard als andere weggebruiker niet. Ik probeer 25 km/h aan te houden als ze me gezien hebben. Langzamer wil ik wel gaan, maar dan moeten ze het aangeven. Maar ook dan schreeuw ik al een tijd van te voren. Ik vind het roepen prima, een bel kun je niet altijd horen (heb er wel 1)
Ik denk dat dit een combi is van fanatieke en onwetende wielrenners en ruiters die onrealistische verwachtingen hebben van het verkeer.
LoveUggs schreef:Ik vind dat jij als ruiter langs drukke wegen op t fietspad thuis hoort. Ongeacht wat de echte regels zijn in t verkeer. (ik rijd altijd op het fietspad, en kom regelmatig politie tegen. Als dit NIET mag, had ik al 10 talle bekeuringen gehad)
Ik neem op buitenrit dan ook altijd een zweepje mee. Er zijn wielrenners, die je de ruimte geven als ruiter zijnde, met een paard. Maar er zijn er nog veeeeeeel meer die er gewoon lak aan hebben, en je als een idioot voorbij gaan. Nog geen 20 cm ruimte tussen de fiets en t paard over laten, en voorbij zoeven voordat je ook maar met je ogen geknipperd hebt. Dat vind ik zo asociaal. Dan heb ik het over de wielrenners die niets laten weten. Wat ik ook asociaal vind, is dat ze gaan lopen roepen dat je aan de kant moet. Ik moet namelijk helemaal niets. Laat je weten dat je er langs komt, prima, maar ga me niet vertellen wat ik moet doen.
Mijn zweepje laat ik ook rustig over mijn knie heen uitsteken, om zo mijn paard de ruimte te geven. Hoor ik iemand aankomen, kijk ik om, en haal ik mijn zweepje aan de kant. Hoor ik niemand aankomen, dan is het pech. 9 vd 10 keer gaat het dan om een wielrenner, dus houd ik mijn zweepje waar hij is, zodat ik de ruimte krijg.
Laatst kreeg ik een reactie van een gewone fietser. "Dame, je zweepje steekt een beetje uit." Ik zeg; " Ja sorry meneer, dat is voor de wielrenners." Vertelde mij daarna dat hij dat wel begreep en werd me een prettige dag gewenst.
En tsja, gelukkig rijd ik dan op een paard dat zich nergens wat van aan trekt, maar als hij schrikt en uithaald naar een wielrenner.... Achja, is dan ook niet mijn probleem, denk ik dan. Dan moet je maar even met je verstand nadenken, dat je een levend dier rakelings passeerd met een enorme vaard. Paard ziet wielrenner niet aankomen hoor, vanaf achter. Een leek kan dat zelfs bedenken.
Om dan nog maar te zwijgen over wat er door Toydoll word aangekaart, wbt het fietsen op de weg...
Snollygoster schreef:Als ik me op een ruiterpad bevind is er geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om aan de kant te gaan. Dan krijg ik wel altijd kwade blikken, maar dan moeten ze maar niet op een ruiterpad gaan fietsen.
Bij een gewoon pad ga ik wel altijd netjes in het gras.
Citaat:net als ik ook aan de kant ga wanneer ik me niet op een ruiterpad bevind
Danique_G schreef:Ik las net serieus iets over een wielrenner afsnijden met de auto. Ik vind dat je je dan KAPOT moet schamen, je brengt iemand dan is levensgevaar. Ja de wielrenner is fout, maar je brengt de wielrenner is levensgevaar. Dit soort haantjes gedrag hoort thuis op de kleuterschool, niet op de openbare weg.
Danique_G schreef:LoveUggs schreef:Ik vind dat jij als ruiter langs drukke wegen op t fietspad thuis hoort. Ongeacht wat de echte regels zijn in t verkeer. (ik rijd altijd op het fietspad, en kom regelmatig politie tegen. Als dit NIET mag, had ik al 10 talle bekeuringen gehad)
Ik neem op buitenrit dan ook altijd een zweepje mee. Er zijn wielrenners, die je de ruimte geven als ruiter zijnde, met een paard. Maar er zijn er nog veeeeeeel meer die er gewoon lak aan hebben, en je als een idioot voorbij gaan. Nog geen 20 cm ruimte tussen de fiets en t paard over laten, en voorbij zoeven voordat je ook maar met je ogen geknipperd hebt. Dat vind ik zo asociaal. Dan heb ik het over de wielrenners die niets laten weten. Wat ik ook asociaal vind, is dat ze gaan lopen roepen dat je aan de kant moet. Ik moet namelijk helemaal niets. Laat je weten dat je er langs komt, prima, maar ga me niet vertellen wat ik moet doen.
Mijn zweepje laat ik ook rustig over mijn knie heen uitsteken, om zo mijn paard de ruimte te geven. Hoor ik iemand aankomen, kijk ik om, en haal ik mijn zweepje aan de kant. Hoor ik niemand aankomen, dan is het pech. 9 vd 10 keer gaat het dan om een wielrenner, dus houd ik mijn zweepje waar hij is, zodat ik de ruimte krijg.
Laatst kreeg ik een reactie van een gewone fietser. "Dame, je zweepje steekt een beetje uit." Ik zeg; " Ja sorry meneer, dat is voor de wielrenners." Vertelde mij daarna dat hij dat wel begreep en werd me een prettige dag gewenst.
En tsja, gelukkig rijd ik dan op een paard dat zich nergens wat van aan trekt, maar als hij schrikt en uithaald naar een wielrenner.... Achja, is dan ook niet mijn probleem, denk ik dan. Dan moet je maar even met je verstand nadenken, dat je een levend dier rakelings passeerd met een enorme vaard. Paard ziet wielrenner niet aankomen hoor, vanaf achter. Een leek kan dat zelfs bedenken.
Om dan nog maar te zwijgen over wat er door Toydoll word aangekaart, wbt het fietsen op de weg...
Sorry hoor maar ik denk dat jij totaal geen weet heb van hoe kwetsbaar een wielrenner is. Zij willen gewoon veiligheid. Wat neem jij een vreemde houdig aan zeg, kennelijk niets is goed..
En toydoll je generaliseert, er zijn rotte appels ja. Maar ik zeg toch ook niet die kl*te ruiters met hun kl*te knollen omdat ik met wielrennen paar nare ervaringen heb? Bahh, hou hier echt niet van.
Snollygoster schreef:Tja [***], een ruiterpad voor mij = voorrang paard. Mensen die zich daar toch op begeven kunnen zich nu eenmaal aan ruiters verwachten, en dan vind ik ook dat die mensen maar aan de kant moeten gaan, net als ik ook aan de kant ga wanneer ik me niet op een ruiterpad bevind
Danique_G schreef:Ik trek niets uit verband naar mijn weten [***]. Ik lees enkel in je laatste bericht een nuancering.
Ik vind het jammer gewoon dat er zo over wielrenners wordt gesproken. Dat schreeuwen van wielrenners is meer omdat ze het op tijd willen aangeven. Natuurlijk zoeken ze altijd de meest rustige plekken op om te trainen maar als je in een woonwijk woont oid moet je die wel eerst passeren.
Er zijn altijd rotte appels. En net zoals met je rijexamen moet je rkekeing houden en wachten op dat fietsertje/lopertje weet ik veel dat geen richting aangeeft. Ook ruiters horen daar rekening mee te houden ondanks dat 'het een dier' is. Niet iedereen houd daar rekening mee en dat hoor je te weten. En anders hoort een paard gewoon niet op de weg thuis. Als ik aan het wielrennen ben zie ik wel eens ruiters die er maar vanuit gaan dat alles wijkt omdat 'het een dier is'. 1 keer toen ik vroeg of ik er langs mocht kreeg ik nog een grote mond ook. Wat moet ik dan, een aangetekende brief sturen? Als je paard of jij zelf dit niet aankan blijf je maar lekker op eigen terrein. Is niet alleen eigen leven wat je riskeert.
Karl66 schreef:Gelukkig valt dat wel weer mee, want in elke groep weggebruikers heb je meer sociale weggebruikers dan asociale weggebruikers. Dus ook bij de ruiters of wielrenners.
Karl66 schreef:Wat de wedstrijdrenners betreft, dat is juist een groep waar je nauwelijks last van hebt. Die rijden bijna alleen maar rustige duurtrainingen. Het zijn vooral de groepen toerfietsers, die denken dat hun ritjes wedstrijden zijn, die de problemen geven.
Karl66 schreef:Voorkomen dat mensen schrikken? Als je er in ene met 40 km per uur voorbij zoeft zonder dat ze je gezien hebben? Ik vind het knap.Een racefiets gaat relatief snel en is onhoorbaar. Onder wielrenners is er dan ook een voortdurende discussie of je je komst moet aankondigen, met het gevaar dat mensen schrikken en beginnen te slingeren. Of dat je er gewoon zo snel mogelijk onaangekondigd langs moet, zodat mensen niet eens de kans krijgen om te schrikken.
Karl66 schreef:Dat vind ik echt super van jeAls ik een ruiter achterop rij, dan begin ik altijd al op tijd te bellen, niet om het paard te waarschuwen, die heeft echt wel door dat ik er aan kom. Maar om te voorkomen dat een ruiter schrikt en het paard daarop reageert.