Red de buitenrit, teken de online petitie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Re: Red de buitenrit, teken de online petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:43

Ik heb ook getekend en hem gedeeld op fb :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:44

Zeker getekend! + gedeeld op facebook!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:47

Als het geld voor onderhoud er niet is, dan is het wellicht handiger om gewoonweg iedereen die de paden open en onderhouden wil zien, elk jaar een ochtend / middag wat in het onderhoud te laten helpen i.p.v. alleen een handtekening zetten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:57

pmarena schreef:
Als het geld voor onderhoud er niet is, dan is het wellicht handiger om gewoonweg iedereen die de paden open en onderhouden wil zien, elk jaar een ochtend / middag wat in het onderhoud te laten helpen i.p.v. alleen een handtekening zetten.

Het ruiterpad "hier" in het bos (9km verderop) is van Staatsbosbeheer, maar wordt al jaren onderhouden door de menvereniging.
Helaas houdt deze nieuwe maatregel in dat alsnog straks betaald moet worden door de ruiters/menners (want zonder pas kon je het bos van SBB niet meer in) maar dat ze het alsnog zelf moeten gaan onderhouden.

Iedereen laten helpen heeft geen zin, want je hebt materieel/materiaal nodig om de paden te kunnen herstellen/onderhouden.
Je hebt zand nodig voor de slechte plekken, (waar soms eerst een gedeelte voor moet worden afgegraven door een graafmachine), motorzagen en versnipperaars, en alles moet worden afgevoerd.

Laatst op de Veluwe waren ze bezig met onderhoud en daar zijn toch meerdere containers vol met "afval" afgevoerd.
Dan heb je tractors en shovels nodig om de paden af te vlakken.
Dat kunnen alleen professionele mensen mee aan het werk.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:04

Getekend ! :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:05

Ik vind het niet verkeerd als ruiters moeten betalen voor onderhoud van de ruiterpaden. De vergunning voor landgoed de Treek kost behoorlijk, maar de paden liggen er altijd geweldig bij. Ik rij nu altijd in gebied van Staatbosbeheer. Ik zou er echt graag voor betalen als de ruiterpaden er dan net zo bij komen te liggen als in de Treek.
Als er een petitie komt 'ruiters zelf laten betalen voor goed onderhoud aan ruiterpaden' dan zal ik die tekenen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:05

Ik denk dat je iig je goede wil toont als ruiters / menners / mountainbikers dat je zelf een dusdanige behoefte aan het behoud hebt, dat je ook actief wilt helpen :j

Met een handtekening zeggen dat je vindt dat het open moet blijven is 1 ding zodat men weet dat er behoefte aan is, maar als het geld voor onderhoud er echt niet is dan zal dat onderhoud toch op een andere manier bekostigd of gedaan moeten worden.

Altijd nog liever betalen voor een toegangskaart dan helemaal sluiten lijkt mij :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:12

Sammyoo schreef:
Ik vind het niet verkeerd als ruiters moeten betalen voor onderhoud van de ruiterpaden. De vergunning voor landgoed de Treek kost behoorlijk, maar de paden liggen er altijd geweldig bij. Ik rij nu altijd in gebied van Staatbosbeheer. Ik zou er echt graag voor betalen als de ruiterpaden er dan net zo bij komen te liggen als in de Treek.
Als er een petitie komt 'ruiters zelf laten betalen voor goed onderhoud aan ruiterpaden' dan zal ik die tekenen.

Ik heb ook geen problemen om te betalen (en er zijn er meer die het geen probleem vinden), maar... ze willen nu een jaarpas gaan invoeren, dat betekend dat er een heleboel zijn die niet meer naar het bos gaan.
Ik ga voor de 2x per jaar geen heel jaar betalen, ze berekenen nu een bepaald bedrag per ruiter die NU gebruik maken van de paden en over deze gebruikers worden de kosten verdeeld.
Als er blijkt (en de kans is heel groot) dat er veel minder mensen een pas kopen dan berekend, de kosten het jaar erop voor de pas zullen gaan stijgen.

Ook vind ik dat alle ruiterpaden (want dat is nu niet het geval) dan verboden moeten worden voor ATB-ers enz want zij vernielen het pad ook.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:31

getekend!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:32

Hier in het bos rijden ze wel eens met motors er door heen, dan krijg je ook vieze paden, en dan kunnen ruiters dat denk betalen ?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:34

getekend :)

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:53

x_Kaat_x schreef:
ik woon niet in Nederland helaas :P dus dan kan ik niet echt tekenen denk ik hee :/

Waarom zou je als buitenlander niet kunnen tekenen? De Belgische en Duitse ruiter-toerist moet toch ook van harte welkom blijven.

Alhoewel Natuurmonumenten in Grenspark De Zoom daar héél anders over denkt. Daar rekent de boswachter € 18,00 per keer voor een bezoekje van Belgen die het wagen om te paard de grens over te steken.

Extra reden om te tekenen dus.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:55

Littlejoo schreef:
x_Kaat_x schreef:
ik woon niet in Nederland helaas :P dus dan kan ik niet echt tekenen denk ik hee :/

Waarom zou je als buitenlander niet kunnen tekenen? De Belgische en Duitse ruiter-toerist moet toch ook van harte welkom blijven.

Alhoewel Natuurmonumenten in Grenspark De Zoom daar héél anders over denkt. Daar rekent de boswachter € 18,00 per keer voor een bezoekje van Belgen die het wagen om te paard de grens over te steken.

Extra reden om te tekenen dus.

Is dat zo? Ik als NL rij daar vaak maar ik betaal nooit om daar te rijden? Ook niet als ik in dat gebied de grens naar BE oversteek. Maar dit is dan wel even de omgekeerde wereld. Geldt dat dan ook?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:57

Getekend!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:40

Getekend en gedeeld op fb.e

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:41

getekend :D

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:47

getekend!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 19:57

+:)+ +:)+ +:)+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:00

Getekend, het is toch belachelijk voor woorden dat ruiters moeten betalen om over voor hun aangelegde paden te gaan rijden?

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:18

Mag je als minderjarige tekenen? :o

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:24

gedaan!!!! :Y)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 20:52

_Loekie schreef:
Mag je als minderjarige tekenen? :o

volgens mij wel..... staan geen leeftijden bij ;)

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:22

Oke :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:23

Ik heb ook al getekend *\o/*

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:24

Getekend :)