Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:33

hinkewal schreef:
10.- voor zo'n zakje goedkoop?!? Je zou is 3x per week op buitenrit gaan waarbij mijn paard gemiddeld 3x poept :( =90.- per week...

Set van 4 kost 9.95 staat op de site

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:35

Keet schreef:
Vidn het een slim idee :)
Maar wel bijzonder slecht dat ze op het voetpad rijd met haar paard in het promotie filmpje :+ zeker bij het wegrijden over dat bruggetje. Staat zelfs een voetgangerbord :\ :n

Dat was juist de bedoeling van het filmpje. Ernaast ligt het ruiterpad en daar hoef je niet op te ruimen.
Het moest dus op deze manier gefilmd worden, om de kijker te laten zien wat de bedoeling is.

Dit paard is natuurlijk bijzonder braaf en kan me voorstellen dat er genoeg niet stil zullen staan. Zag ook de opmerking dat het paard niet los kan staan, omdat het dan weg is. Zal ik bij de mijne ook maar niet proberen ;) maar je kunt toch ook de teugel om je arm doen? Doe ik nu ook als ik mest opruim in de bak bijv.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:35

SaarMisty schreef:
Leuk idee, maar ik denk dat niet alle paarden zo'n ding tegen hun schouder leuk vinden.

Precies, alleen al daarom zou ik het niet gebruiken. Zou ik nog eerder plastic wegwerp handschoenen meenemen en daarmee de drol oprapen en in de berm of sloot of beste geval prullenbak gooien :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:37

Ik vind het wel slim, hopelijk word het nog wel goedkoper.

Ik vind het trouwens raar dat mensen denken dat hun paard niet kan leren zo'n zakje te accepteren, ik bedoel hij heeft ook geleerd dat een heel mens met tuig op zijn rug normaal is, dan zou een zakje toch geen probleem moeten zijn :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:38

Aranel schreef:
SaarMisty schreef:
Leuk idee, maar ik denk dat niet alle paarden zo'n ding tegen hun schouder leuk vinden.

Precies, alleen al daarom zou ik het niet gebruiken. Zou ik nog eerder plastic wegwerp handschoenen meenemen en daarmee de drol oprapen en in de berm of sloot of beste geval prullenbak gooien :D

Je kan paarden van alles leren. Mallotige oornetjes, dekjes op de rug, zadeltasjes, mobieltjes die te paard bedient worden.

Zo'n zakje moet ook wel lukken. Makkelijker denk ik dan een zak onder z'n staart want dat weiger ik pertinent.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 28-01-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:39

Ik snap nooit dat mensen van die problemen zien als 'ik denk dat niet alle paarden zo'n ding tegen hun schouder leuk vinden', tis maar een idee hoor maar: dan laat je hem daar toch gewoon aan wennen? Ik bedoel ze zijn ook niet zadelmak geboren (de meeste), daar heb je ze ook aan moeten laten wennen, maar zo'n zakje zou dan zeker niet kunnen? :+

(Edit: NatasjavE en liedje89 waren me voor haha)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:40

liedje89 schreef:
Ik vind het wel slim, hopelijk word het nog wel goedkoper.

Tuurlijk. Als het aanslaat dan komen er van zelf "me to" producten en dat drukt de prijs vanzelf.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:41

het enige waar ik over struikel is de prijs :o. 10 euro voor 4 zakjes, je zult maar net zo'n zeikerd onder je kont hebben die bij iedere schrikmoment moet poepen.

gelukkig is hier deze regel nog niet.

vuurneon

Ik zie alleen 1 minpunt; wat als je paard aan de dunne is? Is dat ook houdbaar in t zakje? Of loopt het er dan alsnog uit over de schouder van je paard?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-01-14 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Duur grapje. Ik rijd alleen maar buiten.. dagelijks.. :=

Wel handig opzich. Maar ik zou het niet kopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:42

marion82 schreef:
Keet schreef:
Vidn het een slim idee :)
Maar wel bijzonder slecht dat ze op het voetpad rijd met haar paard in het promotie filmpje :+ zeker bij het wegrijden over dat bruggetje. Staat zelfs een voetgangerbord :\ :n

Dat was juist de bedoeling van het filmpje. Ernaast ligt het ruiterpad en daar hoef je niet op te ruimen.
Het moest dus op deze manier gefilmd worden, om de kijker te laten zien wat de bedoeling is.

Dit paard is natuurlijk bijzonder braaf en kan me voorstellen dat er genoeg niet stil zullen staan. Zag ook de opmerking dat het paard niet los kan staan, omdat het dan weg is. Zal ik bij de mijne ook maar niet proberen ;) maar je kunt toch ook de teugel om je arm doen? Doe ik nu ook als ik mest opruim in de bak bijv.

Kan best. Maar je mag met je paard niet op het voetpad ;) alleen op de weg, berm en ruiterpaden.
Lijkt nu net of je met dit product ineens wel op het voetpad mag rijden (wat dus bij wet verboden is)

NatasjavE

vuurneon schreef:
Ik zie alleen 1 minpunt; wat als je paard aan de dunne is?

Bezempje to go...

:j

Kitty1985

Prima systeem!
10 euro voor 4 zakjes en een musketon haak is een stuk goedkoper dan een boete

Kan je paard niet fatsoenlijk stil staan, schrikt van verkeer, bang is voor wapperende zakjes aan het zadel.
Dan heb je niets te zoeken in het verkeer!!!

xAaltsje schreef:
Ik zie me al galopperen met een zak poep aan mijn zadel, zometeen gaat de bodem eruit, kun je het alsnog opruimen! :+
Nee, ik zou het niet gebruiken. Meestal laat ik het liggen, of als mensen het zien dan maar even uit beleefdheid het in de berm schuiven. ;)

Zo jij bent aso....mensen als jij helpen de reputatie van ruiters nog verder om zeep

Ga vooral zo door, straks mogen paarden helemaal niet meer over straat!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:47

vuurneon schreef:
Ik zie alleen 1 minpunt; wat als je paard aan de dunne is? Is dat ook houdbaar in t zakje? Of loopt het er dan alsnog uit over de schouder van je paard?

Zit gewoon een plastic zak in en deze is best dik. Dikker dan de gewone zakjes zeg maar.
Dus ik denk niet dat het eruit zal lopen ;)

@keet, ik snap je punt. Ben het wel met je eens, is niet een hele slimme zet geweest misschien.
De stukken van echt rijden zijn trouwens wel gewoon het ruiterpad. Is idd het stukje bij de brug en de bushalte. De bushalte is trouwens dezelfde plek als waar ze de mest ging opruimen

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:47

[quote="Kitty1985"]Prima systeem!
Kan je paard niet fatsoenlijk stil staan, schrikt van verkeer, bang is voor wapperende zakjes aan het zadel.
Dan heb je niets te zoeken in het verkeer!!!

[quote]

Nou dat vind ik nogal kort door de bocht.
Natuurlijk moet je niet op een landbouwweggetje gaan rijden wanneer je paard bang is voor trekkers. Maar die ringen aan het zadel zitten er niet om een plastic zak aan te hangen.
Dus als je paard dat eng vind heb je maar niks in het verkeer te zoeken >;)

Marjo89

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:51

Ik zou dit echt niet gaan doen, ik rij praktisch elke dag buiten(behalve nu paard is kreupel)

ik ga dit echt niet doen, als het ergens licht waar het niet hoort, ga ik eraf gooi ik het met mijn voet in de goot ofz.
En in bos ruim ik het niet op

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:53

Pfoe, lastig.

Ik merk wel dat steeds meer mensen verontwaardigd zijn over paarden in het verkeer, en dan vooral vanwege al de stront die her en der ligt. Het zou mij niks verbazen als er over een aantal jaren wat pittige regels te voorschijn komen voor de ruiter, waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb ;) .

Ik rijd erg weinig buiten, maar vindt dit zeker het proberen waard. Eerst het paard langzaam laten wennen aan die zak op zijn schouder en natuurlijk moet het paard relaxt genoeg zijn, dat je kan afstappen en kan bukken, anders schuif ik het denk toch in de bosjes, puur voor mijn veiligheid en die van omstanders.

Het enige puntje is, dat stel je komt geen prullenbak tegen en je moet de hele tijd in het bos met zo'n zak rijden. Het ziet er niet echt stevig uit om een volle galop te houden, dan strooi je het als nog uit (weliswaar over het ruiterpad).

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:54

Zou dat schepje wel sterk genoeg zijn voor een zware drol? Het ziet er nl uit als een zwak kartonnetje?

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:57

@Kitty1985, een paard wordt niet verkeersmak geboren.. Daar zul je toch echt de straat mee opmoeten, anders heb je zometeen niemand meer buiten rijden! Beetje kort door de bocht die reactie.

Toen ik met mijn paard op straat reed ruimde ik het ook niet op, tenzij het voor iemands inrit was of op een plek waar het echt niet kan..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:59

Ik vind het in ieder geval al een heel wat beter idee dan een mestzak aan z'n kont te hangen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:01

Vind het ook handig gevonden hoor, en voor mensen die niet op of af kunnen stappen tijdens een buitenrit, wat doe je dan als je eraf gevallen bent, of je paard raakt kreupel??
Vind dat soort dingen toch beetje bij de basis horen zeker als je veel buiten rijd. :j

En ik kan me ookvoorstellen dat die flinke paardenhopen niet fijn zijn voor andere weg gebruikers, baal ook als een stekker als er hondepoep op de stoep ligt en je stapt erin.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:07

Fitii schreef:
Ik dat ik bij sommige paarden met 10 zakken aan mijn zadel zou hebben :')

dan zou je daar ook nog 100 euro voor moeten betalen, want het kost 10 euro per zak :+ (zie de link in een van de reacties hier boven)

edit: 4 voor 10 euro natuurlijk *D
Laatst bijgewerkt door Hanna98 op 28-01-14 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:08

Hannapony schreef:
Fitii schreef:
Ik dat ik bij sommige paarden met 10 zakken aan mijn zadel zou hebben :')

dan zou je daar ook nog 100 euro voor moeten betalen, want het kost 10 euro per zak :+ (zie de link in een van de reacties hier boven)

10 euro per 4 stuks..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:09

jeetje wat duur!!! Zou eerder een stevige pedaalemmerzak meenemen, stuk karton, klaar!
Want dat is het gewoon, een plastic zak met een kartonnetje.
Karton trek je zo van een doos af (loop een supermarkt binnen, kun je gelijk pedaalemmerzakjes kopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:09

Ik zou het nog helemaal geen gek idee vinden. Mogen ze hier komen in voeren. :j Als het goed is staat er in mijn woonplaats een boete op paarden mest. Maar er liggen nog regelmatig hele hopen op de stoep en dat in een rustig dorp waar gewoon op de weg gereden kan worden. Vind dat verre van smakelijk, ook als ruiter.

Zelf rij ik vooral door de boerenwegen, tussen de landen e.d. beetje mest wordt daar niet als hinderlijk gezien en anders zijn er plekken zat om het in de berm of goot te schoppen. Voor de overige plekken zou ik dit nog best een optie vinden.

Tja het argument dat een zakje tegen de schouder eng is, wat dacht je van een tetterend mens wat ook nog steeds in je mond zit en tegen je flank aan komt. Daar zijn de meeste paarden ook aan gewend, dan kan een zakje echt wel.