Op 'vakantie' met mijn paard, maar waar? (Groningen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foundtheone

Re: Op 'vakantie' met mijn paard, maar waar? (Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:47

Blijven idd paarden Caily. Die van mij is met dit weer ook drama om te rijden.. Daarom wil ik ook wachten op het wat mooiere/warmere weer. Dan is hij iets relaxeder & minder kijkerig..

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:48

reelaer is in Raalte. Je trekt echt 3 dagen rond, dus je rijd van slaapplek naar slaapplek.
Er zijn groepen van 14 t/m 18 en 18 t/m 24. Misschien even op de site kijken?

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:50

Oh dat is ook wel leuk, 3 dagen lang!
Ik zal er even informatie over opzoeken.

Weet iemand nog leuke stranden hier een beetje in de buurt waar je met het paard mag komen in de zomer?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:51

Is het niet wat om (wil ik zo graag) bij mensen vanuit huis te rijden. Dat je bij mensen logeert tegen een geringe vergoeding voor jou en je paard, met eigen tent ofzo als ze geen voorziening hebben. Ik bied dat aan bij mij thuis en hoop via jouw topic dus nu ook soortgelijke adressen te krijgen.
Zo leer je andere kennen en je heb weinig geld nodig voor de vakantie.
Dus wat dagen hier en wat dagen daar.. en de ander kan bij jou meehobbelen in jou omgeving.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:52

Ik kan me van de NVVR een lijstje herinneren met allemaal van dat soort adressen pipo! Ik zal morgen eens op zoek gaan!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:53

rijmaaran heb ik ook goede dingen over gehoord idd...

Die van mij is wat kijkeriger op vreemd terrein, en in de uiterwaarden met harde wind werd ze ook wel wat meer wakker. Scheelt dat als ze iets ziet wat spannend is ze juist op de rem gaat, gisteren was de eerste keer dat ze op de loop ging, maar heb haar ook nog nooit zo bang gezien. Dat ze wat kijkeriger is vind ik stiekem juist altijd wel leuk. Heb een wereldpaard in de zin ik kan er iedereen mee op pad sturen, maar voor mijn doen is ze wat te lief, hihih. Maar dat is haar vergeven hoor, kan mn ei straks vast kwijt met dr veulen :+

Je mag het strand van meerwijck ook op tot april of tm april, zoiets.

Pipo, hier dus ook zoiets, maar ipv bij staleigenaren in de herberg vd buren of op de camping :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:55

@pipo Dat is ook wel een mooi idee! Leuk dat je dat doet. Maar met een tent op het paard? Haha, ik weet niet of die van mij dat aankan! Bij herbergen overnachten enz kan natuurlijk wel, maar er zijn niet veel mensen die dat doen denk ik. Misschien een boer met genoeg land? Moet je wel iemand hebben die de omgeving goed kent!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:56

Foundtheone schreef:
Haha ik ben 18, wil wel graag iets met leeftijdsgenoten. Crosstraining lijkt me ook heeeel gaaf! Ik heb een springer :) Is dat hier ook in de buurt?

Bij manege Gasselte zit ook een waterbak met crossprongetjes :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:57

Ik bedoel een echt een strand aan zee :o

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:58

ladyrosa schreef:
Foundtheone schreef:
Haha ik ben 18, wil wel graag iets met leeftijdsgenoten. Crosstraining lijkt me ook heeeel gaaf! Ik heb een springer :) Is dat hier ook in de buurt?

Bij manege Gasselte zit ook een waterbak met crossprongetjes :)

Oh dat is de moeite waard om dus een keer heen te gaan!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:59

ik bedoel dat je dan bv 2/3 dagen hier staat en dan weer ergens anders heen gaat om daar lekkere ritten te maken. Dus dan paard in trailer en verder reist, of te paard naar het volgend adres dat je zooi dan achter je aangebracht wordt naar de volgende locatie.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:01

pipo schreef:
ik bedoel dat je dan bv 2/3 dagen hier staat en dan weer ergens anders heen gaat om daar lekkere ritten te maken. Dus dan paard in trailer en verder reist, of te paard naar het volgend adres dat je zooi dan achter je aangebracht wordt naar de volgende locatie.

Ah zo! Ja ik moet een trailer huren dus dat wordt wel lastig. Maar het is een leuk idee!

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:22

Hmmm,...ik ben een ietsiepietsie ouder dan 18...
ik heb namelijk al een zoon van 14 die trouwens ook rijd met een arab. :D

Ik ben 36,... 8-) gewogen en te oud bevonden? }>

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:25

Age is but a number... :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:30

44 omdraaien gaat niet haha kids van 11 en 9. Die van 11 rijdt ook.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:41

Ik heb even nagedacht maar wat jullie willen gaan doen heb ik ook gedaan toen ik nog geen kids had.

Het is mogelijk, er zijn hier verschillende adressen in de buurt vanwaar je erg mooi kunt rijden van plaats naar plaats.
Je slaapt op een camping met je paard naast je in de wei.

Het mooiste is wel als er een persoon is die je bagage van slaapplaats naar slaapplaats brengt met een auto.

Een aantal jaar geleden reed ik nog fanatiek in de endurance om aan de kilometers te komen vertrokken we vaak voor een weekend naar de veluwe of Drenthe.

Slapen in een blokhut, paardjes op stal of weide en overdag trainen maar in de uitgestrekte natuur.
Mooier kan niet.

Denk even aan de Woody ranch ( veluwe} , Albert hoeve {wateren}, Knollegruun {schoonloo}, 't wittezand {meppen} of de bult {midlaren}

Zelf woon ik net over de grens in duitsland, maar in deze omgeving als de adressen die ik hierboven noem {drenthe} heb ik nog heel veel meer.

Maar meiden pas op met die jonge paardjes, ze hebben echt wel wat 'tijd' nodig hoor
voor je het weet rijdt je verder dan je bedoeling was en vergeet niet alle dingen die buiten ingeprent worden en een plaatsje moeten krijgen in die koppie's.

Maar waarschijnlijk weten jullie dat wel :+

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:53

Leeftijd maakt niet uit, maar ben liever met wat gevordenere mensen dan ukkies (ja ik ben zelf ook niet oud maar jullie snappen me denk ik wel :)))

Dat alles een plekje moet krijgen in zijn koppie ben ik zeker bewust van. Ga ook niet elk weekend een maken hoor haha. Maar voor 2 a 4 keer in het jaar naar het bos te gaan is wel heel leuk natuurlijk!

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:58

Dat moet ook gewoon kunnen, het is ook DE manier om hem of haar lekker allround te krijgen op verschillend terrein.

Zelf vind ik leeftijd ook geen probleem, ik trek er ook nog regelmatig op uit te paard met mijn zoon en zijn vriendinnetje.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:59

Je bent welkom om hier aan te haken :) Paard staat in Zuidlaren, rijden kan richting Schipborg en Eext.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:02

Klopt pasp! Dat wil ik ook graag.. Ben een echte buitenrij freak, maar alles wat je niet wilt in een paard, daarmee kom je juist thuis.. Dus zelf maar aan de slag!

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:05

WendyBZ, dat is vlakbij :) Lief van je aanbod! Ga je meestal met 2 of meerdere? Ik zal het in mijn achterhoofd houden als ik met mijn woeste ruin de weg onveilig ga maken :))

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:06

Ik rij nu meestal alleen maar heb meer stalgenoten waarvan er vast ook wel wat mee willen :j

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:07

Ik keek net op je profiel, lekker alround paard heb je daar! Leuk! Ben bijna jaloers haha. :o

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:08

Is ook niet vanzelf gegaan hoor :D Maar dankjewel :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:09

Afgelopen zomer naar Wateren geweest (Alberthoeve), geen trektocht. Maar je kan wel elke dag uren rijden! De paarden hadden stalling voor zichzelf en een stuk weide voor zichzelf. Super goed verzorgd! Evenals wij zelf. Echt een aanrader!!