Waarom mag je als ruiter niet op menpad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:47

Als er én het hoefijzertje én het wagenwiel op 1 pad staan, mag je er dus mennen en rijden.
Als er 1 van beide op staat, mag je volgens de boswachter van Natuurmonumenten alleen die activiteit uitvoeren, die op het paaltje staat.
Alleen bruine kop met wagenwiel is uitsluitend menners, aleen blauwe kop met hoefijzer uitsluitend ruiters (op de Veluwezoom gelden deze kleuren).
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 11-12-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Re: Waarom mag je als ruiter niet op menpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:48

tja dat is dan lastig, want op de Veluwe (in ons deel dan tenminste) zijn ze beide groen ;-)

Marije_jiplover

Re: Waarom mag je als ruiter niet op menpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:50

Ik heb het aangevuld, de kleuren die ik noemde, gelden op de Veluwezoom.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:54

Wel jammer, wij willen over een tijdje ook een pony kopen voor de kleine en die moet ook voor de kar kunnen. Plan was dan om oa vanaf de camping langere ritten te gaan maken, iemand te paard en iemand met dochterlief op de kar. Kunnen we dus nog niet samen rijden -O-

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:48

Sjolvir schreef:
Andersom gaat ook niet echt passen, tenminste.. niet op de paadjes die ik her en der ken en jij ook, zie me al met kar en al in een boom hangen.

Lijkt me haast ook dat je op menpaden gewoon mag rijden, maar misschien is dat mijn dommigheid.
Paard met wagen of paard zonder.. bijna hetzelfde toch?

L en D mag het ook hoor, als ruiter op de menpaden. Dat staat ook zo in de regels van het park. Het verbaast me overigens wel waar ik af en toe sporen van menners tegenkom, je zou verwachten dat het niet past, maar blijkbaar toch wel :+