Bruggen en tunnels, wanneer wel en wanneer niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:00

Koper schreef:
Brug: in een trailparcours sowieso :Y)
Over het algemeen kom ik weinig bruggen tegen. Heel smalle bruggetjes zonder leuning, of natte houten bruggen lijkt me inderdaad niks.
Zoiets ook niet: https://www.facebook.com/photo.php?v=380933889825 :=

Wow. Krijg er kriebels van :Y)
Mijn haflinger is echt 100% bomproof, ik ga dan ook over allerlei bruggen, viaducten over grote snelwegen, onder een spoorweg door, etc. Ben nog nooit ergens voor afgestapt, hoewel ik dat met elk ander paard zeker zou doen, just in case.
De Ijssel bij Deventer over zou ik dus ook gewoon te paard doen, maar zo'n bruggetje als Koper aanhaalt; no thanks :')

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:03

Wauw zeg ha ik niet eens gezien dat filmpje.
Tjok tjok en hij gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:06

Hier gaat met paarden 4 daagse iemand met een 4 span belgen over de houtenbrug := , zo weet ik meteen dat ik geen zorgen hoef te maken voor rest van het jaar

Blackfyre

Re: Bruggen en tunnels, wanneer wel en wanneer niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:40

tunnels kan ik blijven zitten, een viaduct ben ik nog nooit over geweest.
mocht ik dit ooit een keer wel moeten doen dan stap ik toch af gewoon omdat ik niet weet hoe hij zal reageren.

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:19

xSlvna schreef:
patricia2403 schreef:
K heb ook een vraag in dit topic, ik weet niet of iemand de Deventer brug hier kent? Die loopt over de IJssel. Wil al een tijdje met mn paard die in wilp staat naar Deventer rijden maar is dit realistisch of vinden jullie dit echt heel gevaarlijk? ivm verkeer en toestand.

Zitten van voor tot achter hekken (Weliswaar open hekken) om dus IK zelf zou het wel gewoon doen.

Jaa dat is wel waar maar het verkeer is ook behoorlijk druk daar.. En paard is nogal moeilijk buiten dus vind het wel eng wil wel is stijgeren, springen etc

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:22

Als je paard niet goed verkeersmak is moet je niet over zulke bruggen willen gaan, tenzij je het dier kunt inklemmen tussen 2 ervaren rustige paarden. (en dan nog loop je er naast, als het paard besluit over de railing te springen hoef jij niet mee....)

patricia2403

Re: Bruggen en tunnels, wanneer wel en wanneer niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:44

Paard is enorm verkeersmak, bomproof alleen meneer heeft vaak t idee dat die terug maar huis wil.. Dat is het probleem

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 05:30

In principe zou je overal 'gewoon' overheen of onderdoor moeten kunnen, toch?
Niet dat ik dat doe, want ik ben een bangeschijterd :+ Loopbruggetjes zou ik wel mee uitkijken.
Achter een ander braaf paard aan wil ik nog wel blijven zitten, maar dat ligt maar net aan het paard en de situatie.