Maar: hoe gedragen wij als ruiters ons in het verkeer? Hoe gaan we zelf om met het wettelijke kader dat ons daarvoor wordt opgelegd? Wie heeft er tips voor mederuiters om je in dit wettelijke kader zo veilig mogelijk te bewegen? Is er nood aan actie op dit gebied? Zo ja, hoe hunnen we ons zelf helpen?
Eigenlijk zouden die laatste thema's ons als ruiter op de openbare weg toch veel en veel meer moeten interesseren, niet? Maar het is natuurlijk gemakkelijker om met een beschuldigende vinger naar de mede-weggebruikers te wijzen.
Oh, ik weet heel erg goed wat je als ruiter op de weg zo allemaal mee maakt, vaak ook situaties waarin andere mensen -bewust en onbewust- levensgevaarlijke situaties veroorzaken. Informatiecampagnes over de omgang met paarden in het verkeer zijn volgens mij dus ook zeker nodig. De vraag blijft alleen: wat doen we zelf in het verkeer? Welke overlast veroorzaken wij zelf en welke gevaarlijke situaties creeren wij zelf. En dan ben je op een paardenforum als Bokt eerder op het juiste adres om een discussietopic daarover te starten. Maar we steken niet zo graag de hand in eigen boezem.

Blij met zulke mensen!
Zag de stok nog het raam uitsteken
Pony schrok zich natuurlijk een ongeluk, dus kwam helemaal niet in mijn hoofd op om het kentekennummer te onthouden.