Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brendaaaa schreef:Hahaha nou Ulyse, dat lijkt me ook echt heeeelemaal te gek, maar ik heb helaas helemaal niemand in mijn kennissenkring die er in thuis is en me er mee kan laten kennis maken. Maar het is wel de sport die ik OOK het leukste vind!
Brendaaaa schreef:Martingaal en Thiedemann hebben geen effect.
Ik heb inmiddels al weer een aantal keer gereden. Alleen ging het PERFECT geen enkel gedoe, netjes luisteren en terugkomen. Maar met het stalgenootje waar ik me rij en haar fries (wat echt een relaxed beest is verder) gaat het voor geen meter. Hij wil maar hard... Ik heb besloten dat ik voorlopig alleen op pad ga, en alleen lekkere stapritjes samen te maken met mn stalgenootje als we allebei genoeg gewerkt hebben die week. Het is niet anders....
Narita schreef:Wat je ook altijd nog kan proberen is écht streng optreden, zodra je paard boven je tempo uitgaat, hup een versnelling terug, gelijk gaan stappen en desnoods stilzetten, ho = ho. Dan maar even heel streng maar dan ben je er wel sneller vanaf.
Brendaaaa schreef:Mijn paard is echt een superrelaxed beest. Vooral in de omgang. In de bak is het een brave vent die altijd zn best doet. Alleen met buitenrijden begint het nu echt een probleem te worden; de draf gaat stelselmatig over in galop. Hij word erg jolig met zn bijna 14 jaar, en ik heb gewoon weinig meer te vertellen. Ik baal daar stevig van inmiddels, want hij word door onze training steeds sterker. Ik vind het heel vervelend maar ik moet nu regelmatig in zn mond hangen om hem terug te krijgen in draf, want eenmaal in galop gaat hij ook steeds harder en harder als ik hem de kans geef.
Ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet doen. Les heeft me niet verder geholpen. Hij doet het vooral als er andere paarden bij zijn, hij wil persé voorop lopen, en zéker niet achterblijven want dan raakt hij in paniek. Moet ik dan voortaan maar alleen naar buiten? Wel erg jammer....Hoe nu toch verder?
Brendaaaa schreef:Ja, wat is consequent zijn... ik BEN consequent, maar moet ik hem dan aftuigen of zo? Wat bedoelt men er precies mee......Als ik het er niet mee eens ben maak ik ophoudingen, net zolang tot hij terug is.
Brendaaaa schreef:Narita schreef:Wat je ook altijd nog kan proberen is écht streng optreden, zodra je paard boven je tempo uitgaat, hup een versnelling terug, gelijk gaan stappen en desnoods stilzetten, ho = ho. Dan maar even heel streng maar dan ben je er wel sneller vanaf.
Uiteraard heb ik dat al geprobeerd. Resultaat is vaak dat ie dan helemaal in paniek is, omdat ik boos word (gebruik zelfs alleen mn stem) ik ben nooooit echt boos. Die paniek veroorzaakt dan weer dat hij alleen maar harder gaat... dus dat is niet de manier
Succes!