Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heleenxx schreef:[VVDD] 2 weken nieuw paard, krijg haar het erf niet af alleen
Of ze moet voor deze rit een ander paard gebruiken?
Dit was imo rampzalig afgelopen. Ik had een reus van 1.80 die in goede conditie was en die stapte net aan 6,3 km per uur. Napie schreef:60 km op een mendurance wedstrijd deed ik 5 uur over maar dan heb je het over bijna continu draven en galop. Mijn ervaring is dat je 5 km per uur stapt en dan ook nog pauzes tussendoor elke 2 uur. Met een beetje geluk ben je 15 uur verder. Als je niet op enduranceniveau heb getraint vind ik dit plan wel een beetje ambitieus. Stappen op zich prima, kunnen ze lang volhouden (its not the distance but the speed that kills the horse) maar de combi met de duinritten en weer terug is overvragen. Hoe ga je je paard drenken. Met opvouwbare emmers zeg je. En dan water uit de sloot. Kans dat e het of niet drinken of vervuild is.
. Als je het nou toch een andere keer wil doen zou ik het opknippen in ritten van max 30 km per dag. Je rijdt gauw een keer verkeerd of een route klopt niet, of je mag ergens niet in of wat dan ook. En onderweg ergens overnachten en dan de dag erna weer verder is echt HEEL gaaf. Trektochten zijn dik verslavend kan ik je vertellen...haha. Ik zou het over een jaar of 2 plannen en dan lekker voorbereiden zodat je ook fijne spullen hebt om mee te nemen. Die voorbereiding is ook ZO leuk, moet je echt de tijd voor nemen. Tot die tijd...heel veel plezier met je vakantie
moviechannel schreef:Napie schreef:60 km op een mendurance wedstrijd deed ik 5 uur over maar dan heb je het over bijna continu draven en galop. Mijn ervaring is dat je 5 km per uur stapt en dan ook nog pauzes tussendoor elke 2 uur. Met een beetje geluk ben je 15 uur verder. Als je niet op enduranceniveau heb getraint vind ik dit plan wel een beetje ambitieus. Stappen op zich prima, kunnen ze lang volhouden (its not the distance but the speed that kills the horse) maar de combi met de duinritten en weer terug is overvragen. Hoe ga je je paard drenken. Met opvouwbare emmers zeg je. En dan water uit de sloot. Kans dat e het of niet drinken of vervuild is.
toch: een mens kan marathons afleggen van 42 km in ruim 2 uur, is het dan zo dat een mens sterker is dan een paard? Of hoe moet ik dat zien? mensen hebben dan geen gewicht mee te dragen maar wij zijn dan ook geen paarden...