bob de bouwer ruiters: ruim aub je hindernissen op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:28

Top, wij menners zijn er blij mee, bever kaus _/-\o_

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:32

janouk schreef:
Top, wij menners zijn er blij mee, bever kaus _/-\o_

:') :))

Als je er met een menwagen gewoon omheen kunt (zonder halsbrekende levensgevaarlijke toeren uit te halen) vind ik het prima. Maar de meeste bevertjes hier bouwen padbreed :))

Zouden meer vooruitdenkende bevertjes moeten hebben :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:36

Ziet bevers met brede padden in de weer, waar vervolgens de mountainbikers en paardenkarretjes over heen stuiteren...
Een gezellige boel in het bos... *-:) :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:43

Afbeelding

Afbeelding

Duke

Re: bob de bouwer ruiters: ruim aub je hindernissen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:53

Ik vind het behoorlijk aso eigenlijk dat mensen dat gewoon laten liggen. Ik ben westernruiter en ik spring dus niet met mijn paardje. Wordt ook wat pijnlijk met die knop. Dus ik heb dan ook moeite met zo'n hindernis op het ruiterpad. Ik heb alleen nog maar gezien dat zulke hindernissen op paadjes parallel aan het ruiterpad zijn gemaakt. Dan is het prima. Kun je kiezen of je voor de hindernissen gaat of het vlakke ruiterpad.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:58

Heb wel even moeten lachen oo je openingspost janouk. Kun je geen springkoets kopen dan?

Ik vind tijdens het honden uitlaten wel eens van die hindernissen en meestal zijn ze nog gevaarlijk ook. Scherpe punten enz. Ik gooi ze dan maar aan de kant.
Ach we willen allemaal van de natuur genieten en het is gewoon wel zo prettig als mensen na hun springfun even weer de boel opruimen. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:54

ik ben ze hier nog niet tegen gekomen, van die bob de bouwer bevers :D maar ik kan me de ergenis goed voorstellen
hier heb je dan ook meer menners als buitenrijders, dat zal wel schelen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:00

jaja spatter, jullie hebben vast stiekem aan beverbestrijding gedaan _O- :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:06

nee, wij hebben echte bevers, die slepen hun hout tenminste netjes mee naar hun burcht :D

hier echt weinig ruiters die buiten rijden, kom werkelijk nooit iemand tegen en ken iedere ruiter hier in de buurt die buitenrijd maar die rijden op andere tijden als ik
we hebben hier een hele nummertjes route dus genoeg om buiten te rijden zonder moeilijk gedoe maar ook al heten het ruiterpaden, het zijn eigenlijk menpaden, verharde wegen zitten er ook tussen zonder echte vermelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:10

Hier deden de meiden van stal het ook een tijdje, heel irri!
Tegenwoordig gelukkig geen last meer van

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 06:58

Bij jullie zijn dus ook de bevers bestreden hahahahaha

Maar van mij mogen ze bouwen, als wij er met de koets veilig langs kunnen zonder het terrein kapot te maken. En anders het bouwwerk weer opruimen als ze klaar zijn.

kiwana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:00

he zou inderdaad leuk zijn als ze je een springpaardje hebt maar met de koets begrijp ik het dat het lastig is. Afstijgen, opstijgen, afstijgen, opstijgen...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:11

Ik bouw ze zelf ook :') En ruim ze niet op. Maar dan wel op de brede paden en aan de zijkant, zodat iedereen en dus ook menners er ruim langs kunnen. Ik ken ook een aantal menners in de buurt en weet hoe vervelend het voor ze is. We hebben gelukkig genoeg van zulke brede paden hier. Soms bouwen anderen in de buurt ook wat dingen, maar altijd wel op de brede paden. Deze worden dus ook niet opgeruimd (vind ik soms wel prettig).
Opruimen vind ik wel een must als het op paden zijn waar je anders niet langs kunt. Sowieso vind ik de hele weg breed een hindernis bouwen niet echt heel fijn. Stel dat je aan het rijden bent en op dat moment moet er ook iemand langs.. En dat kan dat niet. De keren dat er echt niemand langs kan zijn op één hand te tellen gelukkig.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:21

Hier zo\n bob de bouwer...
Wij mennen en rijden veel op vacantie's, dus wil je idd wel eens een sprongetje maken, liefst meer dan 1.
Als we mennen, kijk ik rond om mooie stronken te spotten, zetten de wagen stil om ze neer te leggen, WEL ruim aan de kant, zodat wij als menners er langs kunnen.
Als er dan onder de man gereden wordt, hupsen we daar overheen, hartstikke leuk..
We leggen ze altijd op paden die minimaal breder zijn dan 4 meter, daar stikt het van op de Veluwe of in Drenthe, dus niemand heeft er last van.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:35

Bij ons in het bos wordt er altijd een cross georganiseerd in september, waardoor er heel soms wat hindernismaterialen blijven liggen. Dan gaan ruiters fanatiek deze hindernissen nabootsen, soms ook dwars over bredere ruiterpaden. Ik ben wel eens sociaal van mijn paard gestapt en een hindernis afgebroken, maar degene die niet in de weg stonden lekker laten staan.

Heel begrijpelijk dat het hinderlijk is voor menners, maar niet iedereen denkt daar gelijk als ze een leuke crosshindernis aan het bob de bouweren zijn :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:43

Vandaar deze oproep aan de bob de bouwers en bevers op bokt, om hindernissen die ze padbreedte bouwen na gebruik weer af te breken.
Ik woon in de randstad en wij hebben heel erg weinig menpaden tot onze beschikking.
En het zou mooi zijn als die ook in de vakantie tijd obstakelvrij blijven.

Veel bouw- en springplezier. En opruimlol. Bevers en bob de bouwers

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 09:32

Naar aanleiding van dit topic kreeg ik deze foto (met dank)

:D :D

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:16

Zal iedereen nu zijn hindernissen opruimen? Leuke foto.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:22

:')
Maar goed initiatief hoor Janouk!

Hier gelukkig helemaal geen last van. Maar zou het zelf ook niet op prijs stellen nee (als menner zijnde).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:37

ElineS schreef:
Ik bouw ze zelf ook :') En ruim ze niet op. Maar dan wel op de brede paden en aan de zijkant, zodat iedereen en dus ook menners er ruim langs kunnen. Ik ken ook een aantal menners in de buurt en weet hoe vervelend het voor ze is. We hebben gelukkig genoeg van zulke brede paden hier. Soms bouwen anderen in de buurt ook wat dingen, maar altijd wel op de brede paden. Deze worden dus ook niet opgeruimd (vind ik soms wel prettig).
Opruimen vind ik wel een must als het op paden zijn waar je anders niet langs kunt. Sowieso vind ik de hele weg breed een hindernis bouwen niet echt heel fijn. Stel dat je aan het rijden bent en op dat moment moet er ook iemand langs.. En dat kan dat niet. De keren dat er echt niemand langs kan zijn op één hand te tellen gelukkig.

Misschien in het vervolg wel ff opruimen. Wordt gewoon een grote zooi wanneer iedereen zijn "hindernis" laat staan. tis fijn wanneer ruiterpaden goed onderhouden worden, dat kost geld. Extra zooi is niet bevordelijk en kan een reden zijnvoor gemeentes om de ruiterpaden zelfs te sluiten (bezuinigen)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 15:31

In de Paard & Sport editie september 2013
is het stuk ook geplaatst. Alleen een beetje herschreven: geen sarcasme meer over Bob de Bouwer en zijn Bevers :D
Als het verzoek maar duidelijk is.
Afbeelding

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:34

De bob de bouwers moeten voortaan gwn aan de zijkanten een schans bouwen :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:40

Hahaha, hier heb ik nou nog nooit last van gehad in mijn bossen :) Ja, er ligt wel eens een boom of een bundel takken over het pad, maar ik dacht altijd dat die daar zelf gewoon waren omgevallen :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 15:42

Nee joh, dan heb je last van Bob de Bouwer en zijn Bevers.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:53

Janouk, je hebt het helemaal verkeerd aangepakt. Kijk, de gebroeders Bever hebben speciaal voor dit doel de Dierebosse alarmcentrale opgericht - druk op de knop en je hulp komt eraan. Zie hier: