heidy_wilco schreef:Ik vind ook dat er wel bekeuringen uit gedeeld mogen worden, wij zijn ook weggebruikers. Waarom zou een fietser zonder licht wel een bekeuring krijgen en een ruiter die geen goede verlichting in het donker heeft niet? Ik heb zelf nog geen bekeuring gekregen, maar ik houd eigenlijk een beetje de fietsers regels aan.
Ik kom niet op paden waar geen paard langs mag, ik zorg ervoor dat ik geen bende achterlaat, zoals perkjes die helemaal omgetrapt zijn, zorg gewoon dat het tuig in orde is (Mag ook wel op gecontroleerd worden, dat het veilig tuig is!) En ik ga niet met mijn pony naar buiten als hij vervelend is. Ook gewoon netjes aan de kant gaan, en vriendelijk groeten naar mensen die netjes langs mij rijden met de auto. En natuurlijk hand uitsteken en goed uitkijken.
Ik zie ook genoeg ruiters die verkeerd bezig zijn! Mensen die denken dat ze over de stoep kunnen, en als de paarden eens mesten, niet opruimen, ik heb het laatst zelfs op een bushalte gezien! Ruiters die denken dat ze ten aller tijden voorrang hebben omdat ze met een paard zijn die kan schrikken, en ruiters met paarden die gewoon levensgevaarlijk zijn op de weg omdat ze overal voor wegschieten etc.
mooi verwoord!
sluit ik me wel bij aan!
ik ben namelijk met mijn paard ooit eens aangereden door een auto, het was een kwestie onwetendheid van de automobilist, hij had geen idee wat hij aanmoest met mij en mijn paard als verkeersdeelnemer...
ik merkte toen, en nogsteeds, dat verkeersdelnemers onderling nou van elkaar niet weten wat wel en niet mag, dat maakt het gevaar waar we ons in bevinden onnodig veel groter!
Dus laat de politie maar de ruiters zelf ook controleren! Wij willen wel dat de weg voor ons veilig is, maar dan moeten we zelf ook meewerken!