Strandrit bij een manege in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Erica_Risje

Re: Strandrit bij een manege in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:12

Ik kan Manege Grol echt AFraden...wat een verschrikking daar...uitleg doe ik alleen via pb TS...

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:17

Erica_Risje schreef:
Ik kan Manege Grol echt AFraden...wat een verschrikking daar...uitleg doe ik alleen via pb TS...

Ik vraag me af waarom je dit afraad, dus graag uitleg via pb :)

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:18

Iedereen bedankt voor het meedenken! ik ben een beetje aan het rondkijken. Wat is leuk/goed en goedkoop. En natuurlijk rekening houdend met de overnachting!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:20

V_eraa schreef:
http://www.manegedeijslander.nl/
Deze manege doet iedere avond in de zomer strandritten, ik weet niet zeker of dit zonder proefles is
/

Ijslander is zonder proefles en erg leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:22

Ik ga een weekje naar het Ponyhof op de camping :j Wel deels eigen paarden maar je kunt ook paarden lenen geloof ik.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:38

Erica_Risje schreef:

Helemaal mee eens, is een topic over hier op Bokt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:47

Watvoor wensen heb je nog meer? Ik denk dat als je een paar dagen komt, je ook wel voorkeuren hebt in wat je verder aanspreekt. In Renesse bijv. is het leven echt heel anders dan in bijv. Aagtekerke, hoewel daar dan weer grotere steden bij zitten.
Denk dat het goed is je af te vragen wat het is dat je zoekt in de rest van je verblijf :)

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:55

We zijn eigenlijk van plan om één overnachting te doen. Vanuit de manege zijn we met een paar dames die nog eens een 1 of 2 strandritten willen maken, aangezien dit in Limburg natuurlijk niet mogelijk is. Veel wensen hebben we dus eigenlijk niet. We willen een leuke strandrit met een goede overnachting voor een redelijke schappelijke prijs :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:27

Dan heb je eigenlijk:
dag 1: vertrek en strandrit
dag 2: strandrit en vertrek

Denk dat ik er zelf dan voor zou kiezen om beide strandritten bij verschillende maneges te doen, dan heb je goed vergelijkingsmateriaal.
Topografisch denk ik dat je dan snel op Walcheren zit met
* de Zwaanhoek (dishoek)
* Ride by the Sea (dishoek)
* Ponyhof (aagtekerke)
* de eendracht (vrouwenpolder)
* de IJslander (biggekerke)
* Duno (oostkapelle)

Op Walcheren is heel veel heel prima overnachting te vinden (wat zoek je?) en ook nog wat te beleven (naar Zeeuwse begrippen dan := )
Vooraf informeren bij de maneges is een sterk plan overigens: voor zover ik weet heeft Ponyhof niet veel paarden voor volwassenen, en van Ride by the Sea weet ik niet eens zeker of ze nog wel ritten maken...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:31

Ik vind de zwaanhoek persoonlijk geen aanrader :( Duno en de ijslander zijn allebei heel leuk. De eendracht ken ik alleen van wedstrijden en ponyhof omdat mijn zusje daar een feestje gaf. Ride by the sea ken ik ook alleen maar van erlangs rijden

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:32

Manege grol in renesse :-)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:12

Ride by the sea heeft hele leuke (western) strandritten, maar wel heel duur (€50,- ongeveer). Hier in de buurt zijn genoeg campings vlakbij, en het strand/zoutelande (shoppen/terrasje) is ook dichtbij. Middelburg en vlissingen zijn ook goed te doen op de fiets. In de zomer zijn er bij ponyhof weer genoeg paarden voor volwassenen, in de winter wat minder i.v.m. 'winterstalling' bij particulieren. Je kan op de camping slapen, of in een huisje. Domburg is hier heel dichtbij, en leuk om te shoppen/terassen/uitgaan 's avonds. De ijslander is heel gezellig, ze hebben een soort appartementje boven de kantine en zadelkamer waar je zou kunnen slapen. Vrouwenpolder/Oostkapelle/biggekerke is wel minder te beleven/te doen in de buurt. Maar als je één nachtje gaat is dat misschien helemaal niet nodig! (op manege duno staat een pony die vroeger bij ons stond, monty. gewéldige pony.)

allychiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:48

manege de zwaanhoek is een leuke manege en je kan daar ook buitenrijden

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:23

Zelfs al een topic? nou dan ben ik dus echt niet de enige die het niets vind daar,;);)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:27

Je hebt het over Grol neem ik aan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:31

Zijn eerder genoemde maneges allemaal maneges waar je zonder begeleiding weg mag? Mij lijkt het namelijk ook heel gaaf om net als TS eens een strandrit te maken, maar (al snap ik helemaal dat veel maneges dit willen) als het even kan, niet onder begeleiding (na 15 jaar rij-ervaring heb ik dat denk ik ook niet meer nodig).

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:42

Maartje: of dat op de Zwaanhoek kan: ik weet het eerlijk gezegd niet. Maar houd er ook rekening mee dat begeleiding niet (alleen) is om te kijken of je wel fatsoenlijk te paard zit, maar ook om te zorgen dat je niet dat ene pad pakt dat doodloopt, of dat je bij strandopgang nr 4 wéér retour kunt omdat er een trap zit. En om je uit de linke stukken te houden kuilgravende touristen zijn zeer verraderlijk) en om in geval van nood gewoon héél snel de juiste kanalen in te schakelen.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:50

Ponyhof raad ik ook aan. wij gingen met begeleiding kregen wel vaak onervaren paardjes mee. maar 2e keer aangegeven dat we dat niet meer wilden en kregen andere paarden mee. In overleg is er veel mogelijk.

lisiduna is gestopt.
grol vond ik persoonlijk absoluut niet leuk. paarden wouden halverwege de rit niet meer en.bleven gewoon staan. Niks hielp dan.Niet heel gek want ze hadden al een rit erop zitten, kwamen terug en werden gelijk overgenomen voor de volgende rit.

er zit een stoeterij in burg haamstede die ook ritten doet die was wel erg leuk weet alleen de naam noet meer.

begeleiding vind ik zelf erg fijn dat ze.meegaan. Ondanks dat ik zelf 17 jaar rij.
Zij kennen de paarden, de omgeving ed. voel me met hun erbij toch wat fijner. En die die wij mee hadden waren vrij flexibel en fijn om mee te hebben

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:59

Ik zou je aanraden even te bellen naar maneges die je leuk lijken. In overleg is inderdaad veel mogelijk, en als je belt weet je precies wat wel en wat niet. Ik denk wel dat het inderdaad slim is wel de weg te weten voordat je op pad gaat, dat is voor jezelf ook veel leuker. Als je 'boekt' in een niet drukke periode kan je vaak met een klein groepje (alleen je vriendinnen en een begeleider) op rit, maar in de zomer denk ik niet dat de kans groot is dat dat zo zal zijn. Al kun je dat natuurlijk altijd vragen, nee heb je &ja kun je krijgen. (als je netjes blijft natuurlijk, haha :+ )

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:27

Maartje1990 schreef:
Zijn eerder genoemde maneges allemaal maneges waar je zonder begeleiding weg mag? Mij lijkt het namelijk ook heel gaaf om net als TS eens een strandrit te maken, maar (al snap ik helemaal dat veel maneges dit willen) als het even kan, niet onder begeleiding (na 15 jaar rij-ervaring heb ik dat denk ik ook niet meer nodig).

Zie mijn post op de vorige pagina: wij hebben dat bij Ponyhof in Aagtekerke gedaan, een paar jaar geleden :)
Wij (paar vriendinnen) hadden gevraagd per mail of we zonder begeleiding weg konden, maar geen antwoord op gehad. Eenmaal daar aangekomen kregen we 3 paarden in onze handen geduwd en weg waren we (geen gegevens uitgewisseld, ze hebben ons niet eens zien rijden, etc.).
Ik vind dat heel onverantwoordelijk van ze, maar we hadden wel wat we wilden: een heel geslaagde rit op leuke paarden, zonder begeleiding.

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 12:07

Nogmaals bedankt voor de tips. Wij willen ook graag met begeleiding rijden, aangezien we helemaal niet bekend zijn in Zeeland en dan is begeleiding wel handig. Ik heb enkele maneges gemaild voor info en prijzen. Ik houd jullie op de hoogte ;)

blub93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 12:09

delerium schreef:
Dan heb je eigenlijk:
dag 1: vertrek en strandrit
dag 2: strandrit en vertrek

Denk dat ik er zelf dan voor zou kiezen om beide strandritten bij verschillende maneges te doen, dan heb je goed vergelijkingsmateriaal.
Topografisch denk ik dat je dan snel op Walcheren zit met
* de Zwaanhoek (dishoek)
* Ride by the Sea (dishoek)
* Ponyhof (aagtekerke)
* de eendracht (vrouwenpolder)
* de IJslander (biggekerke)
* Duno (oostkapelle)

Op Walcheren is heel veel heel prima overnachting te vinden (wat zoek je?) en ook nog wat te beleven (naar Zeeuwse begrippen dan := )
Vooraf informeren bij de maneges is een sterk plan overigens: voor zover ik weet heeft Ponyhof niet veel paarden voor volwassenen, en van Ride by the Sea weet ik niet eens zeker of ze nog wel ritten maken...

Leuke tip! Zal het eens in de groep gooien, kijken wat de mogelijkheden zijn en wat de rest er natuurlijk van vindt :P

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:13

Chessje schreef:
Manege Lisidina in Burgh-Haamstede vond ik een fijne manege voor een strandrit. Ligt 10 minuten van het strand, dus je strandrit vindt ook praktisch helemaal plaats op het strand. Ik heb andere maneges meegemaakt waar je enkel even heen en weer mag galopperen op het strand. Deze maneges liggen ook vaak een half uur van het strand.

Veel plezier in ieder geval!

Ik ben ook bij Manege Lisidina geweest in Burgh-Haamstede en vond het echt tegenvallen! We hebben alleen maar gestapt en rengalop gedaan! Ik vond het iig tegenvallen daar! :)

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:14

Ponyhof Aagtekerke is zeker aan te raden! Ik ben er 2 keer op kamp geweest en de strandritten zijn echt super leuk!
www.ponyhof.nl

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:15

Mossje_bobb schreef:
Ponyhoff is echt geweldig!!!! Ik heb er nu drie keer een strandrit gedaan en alle keren wwas het geweldig. Ik ben 1 keer meegeweest met de beginnersgroep dan draaf en gallopeer je niet. We reden toen in een groepje van 8 (2 begeleiders). Ook ben ik er 2 keer met de gevordenen groep meegereden.. Allebei de keren superleuk. Je gallopeerd er veel op het strand maar ze denken wel aan het paard (dat die het niet TE zwaar heeft).

Mwoah, daar ben ik het niet mee eens. Tijdens het ponykamp seizoen lopen de populaire paarden gemiddeld 8 uur per dag, en dat weken achter elkaar.