Midweekje paardrijden in het buitenland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: Midweekje paardrijden in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:06

Ja precies :) Dat moet wel altijd wel goedkomen. Alleen moet ik wel de website zien te ontcijferen haha :') Kan geen woord frans haha

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:06

Shanna_ schreef:
Thanks weer voor alle info!

Wat betreft het eigen paard mee nemen op vakantie; dat gaat helaas niet lukken. We zoeken dus echt iets waar we paarden kunnen huren :)

Countrygirl, dat klinkt top zeg! Heb je een indicatie van de prijzen voor het huren van de paarden?

Nee, geen flauw idee! Maar je kunt ze misschien wel vragen hoor... en ik denk niet dat het echt duur zal zijn.
De prijzen hier liggen rond de 10-15 euro per uur, of een totaalbedrag voor een hele buitenrit waar misschien niet naar de tijd gekeken wordt.

Het is geen professionele manege maar meer hobbymatig inzetten voor tourisme... denk ook niet dat iedereen zomaar op die paarden komt.

Het is een paardenkliniek en fokkerij, http://www.clinicadoalmargem.pt
De DA's (broers dus) spreken beiden goed Engels.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:39

Shanna_ schreef:
Ja precies :) Dat moet wel altijd wel goedkomen. Alleen moet ik wel de website zien te ontcijferen haha :') Kan geen woord frans haha

Ik begrijp het wel in grote lijnen, dus als je iets niet weet, mag je het altijd vragen :j

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:49

Oh, nou dan zou ik wel wat indicaties van prijzen willen van zoiets wat jij beschreef :D Dat klinkt echt super! Mag ook iets korter dan een week. Zie wel de prijzen staan maar weet dan nog niet wat het inhoud haha :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:43

Shanna_ schreef:
@ Loetie: ooh dat klinkt juist super vet! We zijn niet bang van een stukje spanning!

BiHB ik ga gelijk eventjes kijken :)

http://www.ranch.be/

Echt top was het!! Tis ook nog eens niet zo heeeeeel erg ver weg, maar wel een top locatie, leuke B&B en fijne paarden. Hardwerkende beestjes die goed afgericht zijn. Ik vind het zeker een aanrader...

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:02

Wat een leuke plaatsen allemaal!
TS als je ergens bent geweest laat je dan weten hoe het was?
Ookal duurt het misschien nog even ik ben gewoon heel benieuwd :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 20:02

Thanks voor de site Loetie!

Janna ik zal het tegen die tijd wel hier vermelden :D

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:39

Shanna_ schreef:
Thanks voor de site Loetie!

Janna ik zal het tegen die tijd wel hier vermelden :D

Oké top!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:33

Shanna_ schreef:
Oh, nou dan zou ik wel wat indicaties van prijzen willen van zoiets wat jij beschreef :D Dat klinkt echt super! Mag ook iets korter dan een week. Zie wel de prijzen staan maar weet dan nog niet wat het inhoud haha :')

Dit weekend heb ik meer tijd, zal me er dan eens aanzetten! :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 19:25

Super, dankjewel :D

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:02

Ik vertaal enkel het gedeelte voor de trektochten in vrijheid, hele website is een beetje teveel werk :P
(vrije vertaling naar eigen interpretatie)

Raid enfin libre (Raid? 'eindelijk vrij')

Geniet volop tijdens een trektocht te paard, leer opnieuw volledig vrij / alleen te zijn op je reisroute, op je eigen tempo, rekening houdend met de inspanning van je paard.

A Hue et a dia en zijn eerste klasse paarden, zelfstandig en tredzeker, ontvangen u graag en nodigen u uit op zijn trektocht. Met een vijftiental deelnemers opgedeeld in kleine groepjes naar eigen keuze, rijdt u over ongemarkeerde wegen met kaart en kompas, om elkaar opnieuw te ontmoeten op het einde van de dag, waarbij men onder het genoegen van een avondmaal de ervaringen en belevenissen van de dag kan delen met de andere deelnemers.

Een unieke fomule, in het hart van het regionaal park van de Morvan, in samenwerking met de UCPA (soort vereniging?)
Deze tochten vinden plaats in een vlot tempo, over veelal vergeten paden die mee de rijkdom vormen van het zuidelijke bos van de Morvan. In het land van oude bergen, levendige rivieren en verloren meren, waar het goed is om te baden, ontvangt A hue et a dia U met open armen voor een waar paardrij-avontuur.

Programma:

Zondag: ontvangst in Sommant vanaf 18 uur, ofwel in het station van Autun bij aankomst met de trein of auto. Voorstelling van het verblijf, de paarden en de fokkerij.

Maandag: Initiatie dag met controle van de algemene conditie en rijvaardigheid. Keuze van de paarden, voorbereiding van het materiaal. Training/les in het kaartlezen en oriënteren met kompas en technische adviezen. Gevolgd door een voorbereidende tocht van een twintigtal kilometer in groepjes samengesteld naar eigen keuze. Maaltijd bereidt met uw medewerking, overnachting in Sommant.

Dinsdag tot vrijdag: Trektocht/rijden naar de overnachtingsadressen. Verschillende mogelijke routes zijn beschikbaar.

Zaterdag: Onderhoud van het materiaal. Verzorging van de paarden. Ondekking van de Volbloed Arabieren.

Voor ruiters in goede conditie die de drie gangen beheersen.

Prijzen: Laagseizoen 565 euro, hoogseizoen (juli-augustus) 585 euro.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 12:53

Aahh super bedankt :D
Heb je ook enig idee of ze die trektochten (rijden naar de overnachtignsadressen) ook bijvoorbeeld een midweekje doen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:18

Waar ze wel met begeleiding rijden, maar wat een ontzettend leuk adres is, is www.paardrijvakantie.com.
De natuur is prachtig, de paarden zijn super en Edwin en Erica zijn hartstikke aardig en hartelijk!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:44

Hallo,

Bij ons in Portugal is het ook echt geweldig rijden! neem eens een kijkje op de site voor de mogelijkheden en de prijzen! en er is bij ons nog meer te doen dan alleen paardrijden :-) wij hebben een vakantiehuisje te huur, maar ook mensen met tent e.d. zijn van harte welkom!
http://www.quintadatapadinha.com

groetjes wendy

mosyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:24

Wat een geweldig topic is dit! Hier lift ik even op mee hoor.
Hier zitten heel veel zeer interessante sites bij, met waardevolle info...
Dank je wel voor de ideeën ;-)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:03

Bedankt weer voor de laatste 2 tips :)! Zijn heel veel leuke sites zo! Ga er maar een dag goed voor zitten om ze allemaal eens op een rijtje te zetten :)!

@mosyl leuk hè! Echt handig, bokt!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:14

Soms is bokt wel handig ja, en soms zie je door de bomen het bos niet meer. ;-))
Het allerbeste is gewoon om er zeker even voor te gaan zitten en zien wat je/jullie nu precies willen.
Per slot is je vakantietijd gewoon kostbaar en dan moet het goed zijn, ja toch?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:30

Precies! Zie nu idd door de bomen het bos niet meer haha maar we moeten er maar eventjes voor gaan zitten :) Zal dan ook vast nog wel contact met sommige opnemen die een tip hebben gegeven in het topic voor eventuele informatie :)

Ja nouja we studeren dus opzich, vakantietijd hebben we haha.. Denk dat het in ons geval meer gaat om dat we toch 'waar' voor ons geld willen :) We zijn tenslotte 'arme' studentjes :')

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:56

Ik lees ook lekker mee :)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:46

Shanna_ schreef:
Aahh super bedankt :D
Heb je ook enig idee of ze die trektochten (rijden naar de overnachtignsadressen) ook bijvoorbeeld een midweekje doen?

Geen idee. Daar zou je best eens voor bellen denk ik, er is volgens mij wel redelijk veel mogelijk :)

angela_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:56

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:04

Wat leuk dat de morvan hier al genoemd is :) Zelf hebben ik en een vriendin van me een kleine rijstal waar ook buitenritten gemaakt worden :) www.loisebbing.com daar kan je meer vinden.

Ook in de Morvan dus, Frankrijk. Over zonder begeleiding rijden zouden we het dan moeten hebben. Als jullie geinteresseerd zouden zijn ;-)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:53

Onder het mom van van niet geschoten altijd mis...
weet iemand toevallig leuke adressen waar dit mogelijk is met Trekpaardachtigen of Shires? wellicht in belgie, duitsland of evt oosternrijk bv?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 20:26

Bedankt weer voor de tips! :)