Op wat voor paden draven jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:38

Ik zit vlak aan het bos, dus ik draaf voornamelijk op bospaden. Soms een stuk fietspad en door de duinen draaf ik ook gewoon. Kwestie van opbouwen. Als ik een keer een stuk woonwijk of polder (berm voornamelijk) meepak, dan draaf ik daar ook gewoon waar mogelijk.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:16

Ik draaf eigenlijk alleen maar op zandpaden of in de berm. Op het harde draaf ik eigenlijk nooit, ja heel af en toe een heel klein stukje, maar pony heeft geen hoefijzers.

MyrtheJ

Re: Op wat voor paden draven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:01

Ik draaf eigenlijk op alle ondergronden. Mits natuurlijk niet té glibberige modder.

Een galopje op asfalt kan geen kwaad, mits goed opgebouwd. En met ijzers zou ik het ook niet zo snel doen.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:07

ik draaf nooit in de berm. bij ons heb je route in bos voor fietsers en paarden maar daar fietsen haast nooit mensen en dat vind ik fijn draven en gallopeer er ook ik ga meestal egen de avonden dan fietsen er owieso geen mensen het is gewoon zand niet heel los maa niet te zwaar

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:09

Ik draaf overal en 90% op het asfalt. :j (heb geen bos hier)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:11

Ik draaf/ galoppeer ook vrijwel overal. Van ruiterpad tot berm en van door het dorp tot het strand. Ik kijk natuurlijk wel de situatie even aan en anticipeer daarop.

MyrtheJ schreef:
Een galopje op asfalt kan geen kwaad, mits goed opgebouwd. En met ijzers zou ik het ook niet zo snel doen.

Mijn paard vind het af en toe wel leuke om op asfalt te galopperen en zij heeft rondom ijzers. Gaat eigenlijk probleemloos al durf ik zelf niet in galop op asfalt en scherpe bocht om te gaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:12

horlynnses schreef:
ik draaf nooit in de berm. bij ons heb je route in bos voor fietsers en paarden maar daar fietsen haast nooit mensen en dat vind ik fijn draven en gallopeer er ook ik ga meestal egen de avonden dan fietsen er owieso geen mensen het is gewoon zand niet heel los maa niet te zwaar

Het gaat er niet alleen om dat er geen fietser zijn maar ook dat paardenhoeven misschien het zandpad van de fietser kapot trappen. ;)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:37

fransje23 schreef:
Ik draaf/ galoppeer ook vrijwel overal. Van ruiterpad tot berm en van door het dorp tot het strand. Ik kijk natuurlijk wel de situatie even aan en anticipeer daarop.

MyrtheJ schreef:

Mijn paard vind het af en toe wel leuke om op asfalt te galopperen en zij heeft rondom ijzers. Gaat eigenlijk probleemloos al durf ik zelf niet in galop op asfalt en scherpe bocht om te gaan.

Het gaat idd om het bochtenwerk dat het lastig maakt. De kans op uitglijden is dan gewoon net even iets groter. Heb zelf om die reden heel bewust voor kunststof beslag gekozen. Extra voordeel: meteen extra schokdemping :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:40

MyrtheJ schreef:
Het gaat idd om het bochtenwerk dat het lastig maakt. De kans op uitglijden is dan gewoon net even iets groter. Heb zelf om die reden heel bewust voor kunststof beslag gekozen. Extra voordeel: meteen extra schokdemping :)

Mijn heet ook een tijdje op kunststof gestaan, Gera Hippoflex, maar dat beviel bij haar niet, misschien dat ik ooit nog de duplo's ga proberen.

MyrtheJ

Re: Op wat voor paden draven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:42

Ik heb idd ook de duplo's.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:52

Ik ben 40 minuten stappen onderweg naar het bos. Als de berm goed is kan ik een stukje draven - maar voor het grootste gedeelte is de berm te smal- , maar draven op asfalt doe ik nooit, dan hou ik geen hoeven over ben ik bang (geen ijzers).
In het bos draven en galoperen we volop.