Strandrit @ eigen paard: welk strand kan/mag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:28

Ingrid_92 schreef:
PeterK schreef:
Ik zou kiezen voor het strand bij Burgh Haamstede, daar heb je een kleine 20 km breed strand tot je beschikking bovendien erg mooi en kans om zeehonden te zien.

+ je mag daar in het hoogseizoen ook 's middags op het strand komen! :j

Niet overal, het eerste stuk vanaf de Oosterschelde kering t/m de 1e strandovergang voor paarden is verboden, verder mag je vanaf de 1e overgang wel naar rechts, richtind de vuurtoren/Renesse.

byloulou

Re: Strandrit @ eigen paard: welk strand kan/mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:35

Oh wauw toevallig dat ik dit zie.. waar ben jij nu op het strand geweest??? Ik ga toevalling nu zondag en komt ook uit jou buurt..
Hoelang heb je erover gereden.. vertell vertelll. Ik had gekeken naar Burgh Haamstede maar dat is zo al 2.15u rijden laat staan met de trailer.
Wat irritant trouwens dat je bij sommige stranden al vanaf 15 sept erop mag en anderen vanaf 1 okt.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:56

ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar Burgh Haamstede! Kan iemand mij vertellen hoe ja dan precies moet rijden???

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:06

op de website van Paardenhotel Burgh staat een filmpje van het strand en en verwijzing kaart van het strand waar precies op staat aangegeven wat wel en wat niet mag. Na 15 september mag je weer over het gehele strand. Meer informatie vind je hier:
http://www.paardenhotelburgh.nl/vakantie/omgeving/

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:25

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:00

Het strand is nu weer lekker rustig,dus ideaal om te rijden..
Helaas kan ik dat niet zeggen van het bos, waar je meestal eerst doorrijd om naar het strand te gaan, veel wortels liggen bloot, dus de kans op struikelen is zeer groot.
De korte route richting strand gaat goed, behalve dat je paard dan z'n vel kapot loopt door de woekerende bramen struiken, de lange(mooie) route is veel stijgen en dalen, en daar is de grond weggeslagen door de regen.

Ben bezig om Staatsbosbeheer te informeren, maar het blijven ambtenaren, dus maar afwachten.....
Peterk,het zou fijn zijn als jullie klanten, of jullie zelf, de problemen in het bos op willen schrijven of melden, als niemand ooit iets zegt, maakt het ook geen indruk op SBB.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:13

Mag je bij manege Jonker zo parkeren?
We willen morgen naar t strand en hebben de vorige keer op t Meyendel geparkeerd, maar vond het nog een flink stuk naar het strand zo door de mulle duinen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:11

Marije_jiplover schreef:
Oostvoorne voormalig autostrand of Rockanje, parkeren Tweede Slag. Je kunt van het een naar het ander rijden en achter de duinen langs terug (of gewoon weer over het strand).

Marije weet je of je in september al mag rijden met he paard over het strand en zit de parkeerplaats vlak bij het strand ?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:13

@bertine, je mag er het hele jaar rond op het strand rijden, ik heb je pb vanmiddag al beantwoord met een linkje met informatie.