Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:30

lalalaa, ik zou inderdaad ook met SH contact zoeken als je daar behoefte toe voelt, als het niet lekker zit kunnen zij misschien iets voor je doen om het makkelijker te maken.
Ontzettend veel sterkte en ook petje af dat je dit geplaatst hebt, zulke dingen kunnen herbelevenissen zijn.

Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:32

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:33

Wauw zo iets ergs had ik niet zien aankomen.
Heel veel sterkte met het verwerken!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:33

JEEZUS!!! Wat erg om dit mee te hebben moeten maken!
Begrijpt iemand mij nu als ik zeg dat Bedouin het daar op z'n zachts gezegd ook niet makkelijk heeft met die kerel?? ( Voor ik weer beticht wordt van olie op vuur gooien, stemmingmakerij enzv.?)
Dat het op zo'n plek... zo ver van huis.. niet veilig is voor meiden.

Kan er niets aan doen maar moet het toch kwijt... Bij hoeveel meiden is 't 'm wel gelukt? Meiden die er met geen woord over durven te reppen...??

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:36

HolyPope schreef:
Kan er niets aan doen maar moet het toch kwijt... Bij hoeveel meiden is 't 'm wel gelukt? Meiden die er met geen woord over durven te reppen...??

Dit is dus wat ik ook probeer te zeggen in het andere topic. En misschien ook wel incl. haar zelf?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:37

ja maar daar is bedouin toch zeker zelf bij... als je hiervan op de hoogte bent, dat jouw vent dit doet, in zich heeft. kiest ze ervoor dr ogen te sluiten en steeds nieuwe meiden in dr spinneweb te lokken ... hoe leef je dan met jezelf? wanneer wordt je dan wakker ? hoe stop je dit bedouin? ...dit maak je nooit meer goed zeg ik je

lalalaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 00:41

nog een poging, mn posts komen niet door, of ik zie ze niet. sorry als het er nu voor de derde keer op komt te staan

Hmm net nog een eindje doorgetypt maar dat is verdwenen.

Hierna heeft hij me laten gaan, naar huis gebracht zelfs aangezien ik de verkeerde kant op liep. B was thuis en nog wakker maar ik ben regelrecht naar mn kamer gebanjerd. s'ochtends bood A zn excuses aan, de wijn heeft een slecht effect op hem en hij zou het niet meer doen. Ik blijk bespottelijk vergevingsgeind te zijn, blijf en aangezien B niet vraagt naar wat er is gebeurd hou ik mn mond.

Dag 3: na het rijden of eten ga ik met A mee naar zn zus om een henna patroon uit te zoeken. Daar besluit hij dat hij nog koffie wil gaan drinken en onder de voorwaarde dat dat dichtbij gaat gebeuren ga ik mee. Dat dichtbij is of niet goed begrepen of hij heeft er lak aan, na aandringen stoppen we iig an het begin van de toeristische zone bij een hotel. Ipv direct terug naar huis te rijden scheurt hij zonder waarschuwing of vraag de woestijn in, gaat niet helemaal goed dus ik kan van de brommer af springen en loop terug. En daar in mn eentje rondwandelen in het donker voelt ook niet heel goed. Hij brengt me weer naar huis.

Die nacht en de dag erna ben ik ziek, hoesten en koorts. A verandert in een sper zorgzame vent en blijft slepen met thee en citroen hoestdrankjes. maar ook met natte washandjes waarmee hij elke keer weer mn shirtje in probeert te duiken. ook komt hij ongevraagd mn kamer binnen.

Dag 5: ik ben nog aardig gammel maar help wat mee bij de paarden en ga weer met A mee op de brommer richting zus voor de henna. daar haalt hij me met een leugen over om weer mee naar de toeristen show te gaan, B komt ook met de taxi. Daar is de plek gesloten voor bezoekers maar je kan wel drinken aan de poort bestellen. Wijn wordt m niet meer dus ik wil fanta en ik wil ook niet dat hij wijn drinkt. Toch komt er een fles wijn waar ik uiteindelijk een half glaasje uit drink. Ik krijg zijn telefoon zodat ik B kan bellen als ik naar huis wil, uiteraard is ze er toch niet. We lopen weer de woestijn in en daar begint het massage verhaal opnieuw. na een paar keer 'ne ehet is genoeg' ben ik het zat en wil B bellen maar ik snap zn mobiel niet. Hij helpt me wel even en stopt de telefoon dood leuk in zn zak. Toen was het echt echt echt genoeg voor (ja ik weet het, het werd eens tijd, geen idee waarom ik dit besluit niet na de eerste keer heb genomen) en ben op goed geluk terug naar de poort van de toeristen show gelopen voor een taxi. Ik mocht direct het terrein op en achter die poort kon ik zien dat er een opstootje ontstond omdat A agressief werd. UIteindelijk ben ik door de eigenaar en een politie agent thuis gebracht en A door een andere auto met ook een agent. Thuis heb ik het verhaal aan B verteld, ik geloof dat ik het proberen te zoenen en handen in mn broek achterwege heb gelaten. Ze heeft A hiermee geconfronteerd maar volgens hem was alles een leugen. naar mijn idee gelofde ze me en we hebben de dag erna fatsoenlijk afscheid genomen bij de bus.

terug naar douz ga ik nooit meer A was daar met gebaren vrij duidelijk in, hij maakt me af (gemeend of niet, wel uitgesproken). Ook heeft hij me daar nog in mn gezicht gespuugt.

lala is idd niet mijn eigen naam, dit verhaal hoeft ook niet per se de hele wereld in op het moment dat iemand aan het googlen slaat. Ik ben op het moment voor 3/4 aan het werk omdat mn hoofd nog teveel een chaos is en ik loop bij een psycholoog om alles te verwerken en vooral ook om te dealen met de vraag waarom ben ik niet weg gegaan?

ik ben idd de bokker die via een derde persoon de meiden heeft gewaarschuwd, wilde het niet meteen op bokt oid gooien omdat ik nog een soort van hoopte dat ik iets niet helemaal had begrepen en dat het daardoor eenmalig zou zijn of dat B de boel in de hand kon houden en het alsnog niet vaker ging gebeuren. Ik ben dus zonder enige waarschuwing in Douz aangekomen, ik kan heel wat hebben, werk in een mannen wereld waardoor ik A waarschijnlijk te dichtbij heb laten komen waardoor het zo mis ging. ik heb geen idee, maar al liep ik er rond in een minirok of bikini dan nog is een nee een nee en daar heb je je als kerel aan te houden.

lala

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:42

Juist omdat ze dit wist HP en misschien zelf (dat kunnen wij dus niet oordelen) in deze situatie zit, laat je geen meisjes meer komen lijkt mij.

Die man spreekt geen Nederlands, dan zet je toch geen advertentie neer voor dit soort praktijken?? Hij kan het toch niet lezen, nu heeft Bedouin ZELF meisjes binnengehaald en is dus net zo schuldig als haar man.

Dat ze het zo moeilijk zou hebben daar moet ze dan zelf uitkomen en geen andere meisjes erin mee sleuren. Ik vind dat er tegen haar eigenlijk ook wel een aanklacht ingediend kan worden, ik weet niet of dit in Nederland ook kan TS? Maar ik zou er zeker werk van gaan maken.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:43

Sterkte met dit alles.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Yaemyn op 07-08-12 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:45

Jezus, t verhaal werd dus nog erger. :n
meid wat ben jij door een hel gegaan!
:(:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:45

Ja, maar ik denk dat Bedouin toch inmiddels "gekleurd" is door haar leven in Tunesie met deze man. Niet goed te praten... natuurlijk... maar hoe sterk moet je zijn om je los te maken uit zo'n relatie in een vreemd land van een man, die toch de liefde van je leven (is geweest?) Je eigen droom los moeten laten. Pff.
Natuurlijk, het is internet en enige nuancering t.a.v. de verhalen is gepast. Maar ook al nuanceer ik heel veel richting Bedouin.... Natuurlijk wil je niet meteen je man afvallen. Maar eh. Als er zoveel zijn die hetzelfde verhaal vertellen...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:47

Neen natuurlijk hoef je je man niet direct af te vallen, maar om àl die verhalen dan maar neer te leggen en de slachtoffers het zo nog moeilijker te maken doordat mensen hen niet eens gaan geloven dan. Dat is de zaken gewoon nog erger maken dan ze al zijn! Lijkt me heel erg dat je dan eindelijk met zo'n verhaal naar buiten durft te komen, en dat je je dan nog moet gaan verantwoorden ook, omgekeerde wereld.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:48

echt heel erg, ik wens je nogmaals heel veel sterkte hoor! Jij en alle anderen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:49

Lalalaaa zoek aub de schuld niet bij jezelf. Deze man heeft keer op keer je geintimideerd. Alleen hij en zijn vrouw zijn schuldig.

floordbg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:51

Heftig !!

Ja het is aanranding want je werd onder dwang gezoend enzo dus ja.
xx veel sterkte met je leven weer op te pakken

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:52

Lala, heel veel sterkte. En ik ben met je van mening... Ook al loop je er in minirok rond...
Ik kan me voorstellen dat je waarschuwt (omdat je niet alle mannen in Tunesie in de hand kunt houden :D :D :D ) Maar je eigen man... Bedouin, zie het nou in. Deze man is niet de geschikte om zo'n bedrijf mee op te bouwen. Je idee was/is leuk.. maar niet met hem.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:55

Kanonne wat een verhaal..

Maar jeetje meid.. Dat je elke keer nog met hem mee ging en je liet overhalen dingen te doen ('koffie drinken' etc)..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:58

ts heel veel sterkte met het verwerken van deze enorme ellende :(:)
wat een verschrikkelijke angstige tijd heb jij daar meegemaakt en dan ook nog met zo'n vieze vent

ik lees je verhaal met kippenvel, boos en opstandig omdat dit niet had gehoeven als bedouin had ingegrepen

het valt me op bij iedereen die zijn eigen ellende omschrijft daar, ze denken dat ze zelf schuld hebben
ts wat de man van bedouin heeft gedaan is onvergevelijk :( en had nooit mogen gebeuren en was niet jou fout :n

nogmaals sterkte :(:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:58

BAHBAHBAH! vréselijk dit!

Ik kan me niet voorstellen hoe bang je moet zijn geweest..

Hoe durft zij nog meisjes te laten komen en dit goed te praten?!

En heel veel sterkte

lalalaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 01:03

Zwitsal, ik heb werkelijk geen flauw idee. Naief? Tegen beter weten in bewijs zoeken dat het niet aan mij lag? Tegen beter weten in hopen dat de excuses oprecht waren en er ook echt niets meer aan de hand zou zijn?

Ik heb er wel een flinke les uit geleerd, dat dan weer wel. Rennen als je nog rennen kunt..

Dankjewel voor alle lieve posts en pbtjes

juliailuj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:05

Hallo beste bokkers,

Ook wij hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst, wij kunnen daarom ons bericht niet hier: [BEU] WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin plaatsen. Sandra zal dit bericht daarom quoten in dat topic.

Omdat jullie meerdere malen om onze kant van het verhaal hebben gevraagd hebben wij besloten om een uitleg aan jullie te geven. Ten eerste willen we aangeven dat we met Sa_ndraT alle berichten die zij heeft geplaatst hebben doorgenomen en het op alle vlakken met haar eens zijn.
Wij zijn Julia en Baukje en hebben, samen met Sandra, bij Bedouin vrijwilligerswerk gedaan. De bedoeling was om er een maand naartoe te gaan, maar dit werd na een aantal incidenten flink ingekort.

Als eerst willen we reageren op de houding van Sandra, die was volgens Bedouin erg brutaal en onbeschoft. Ook deze woorden zijn afgevuurd op Baukje. Het valt ons op dat Bedouin alleen Sandra aanvalt op bokt, terwijl dit in Douz ook gerust tegen Baukje werd gezegd. Naar onze mening is Sandra alles behalve dat. Ze is juist erg vriendelijk, bescheiden en aardig. Toen wij de eerste dag mee gingen naar de paarden was het Sandra die ons keer op keer rustig uitlegde hoe alles in z´n werk ging. Bedouin liet dit karwijtje dan ook gerust aan Sandra over.
Baukje heeft inderdaad een 1 op 1 buitenrit met Bedouin gemaakt. Hierbij zijn geen delicate privé zaken besproken. Mocht Bedouin dit wel vinden, dan mag ze gerust bekend maken over welke privé zaken we het hebben gehad.

Daarnaast willen we even uit de wereld helpen dat wij meningsloze ja-knikkers zijn. We zijn beiden geen muurbloempjes en ook wij zeiden gerust wat wij van bepaalde zaken vonden, want (zo had Wenda in haar mail gezet) we konden alles wat we op ons hart hadden met haar bespreken. In het begin hadden we dan ook verwacht dat ze als een volwassen vrouw op onze mening zou reageren. Maar na onze eerste gesprekken kwamen we erachter dat ze zich meteen in een hoek gedreven voelde en direct op een aanvallende toon antwoord gaf. Wij vonden het erg jammer dat onze meningen kwaad werden opgevat, terwijl ze juist goed bedoeld waren. De adviezen die we gaven vielen ook lang niet altijd in de goede aarde, wat erg jammer was aangezien we alleen maar probeerden te helpen.

Tijdens ons verblijf voelden we ons niet veilig in de aanwezigheid van de man van Bedouin, we hadden namelijk al wel wat dingen vernomen over zijn ‘reputatie’. Gelukkig waren wij er met z’n drieën en zorgden we dat we elkaar niet uit het oog verloren. Dit is, gezien het verhaal van lalalaa, ons geluk geweest.

Ook onze manier van vertrek was anders dan we hadden verwacht. Wij hebben vanaf het begin af aan aangegeven onze taxirit zelf te willen regelen, dit wilden we omdat de ruzies zo hevig waren opgelopen. We wilden we per direct vertrekken zonder nog langer afhankelijk van hun te blijven. Want, zeg zelf, als de man des huizes zijn handen niet kan thuis houden en (op dat moment) erg agressief was, zouden jullie toch ook niet bij hem in de auto willen zitten? En dat hij ons alleen rustig achterna zou zijn gelopen is totaal verkeerd uitgedrukt. Want we werden door hem, en zijn vriend, achtervolgd in een auto. Allerminst vriendelijk en erg angstaanjagend, aangezien we bij ons vertrek al een scheldkanonnade over ons heen hebben gekregen en toen wij richting de deur liepen kregen wij er nog een rochel spuug achteraan… Het zal wel aan ons liggen, maar wij vinden het vreemd dat dit wordt verstaan onder goed bedoeld een taxi regelen? Het was gewoon angstaanjagend en zal ons nog lang blijven achtervolgen. In een vreemd land, een grote taalbarrière, ruzie met je ‘gastgezin’, totaal verloren en 400 kilometer vanaf het vliegveld stonden we daar met onze koffers in het zand, totaal bezweet en hulpeloos. Toen we een andere taxi hadden aangehouden kwamen Abderrahim en zijn vriend er opeens aan met de auto. Ze stopten bij de taxichauffeur en opeens ging de ritprijs fors omhoog, nog wat Arabische woorden werden er gesproken en toen zei Abderrahim met een gemene grijns dat deze taxi ons wel naar Djerba zou brengen. We vertrouwden het niet meer (stel dat hij ons midden in de woestijn zou droppen?!) en trokken bang onze koffers bij de taxi vandaan en we zeiden dat we het zelf wilden regelen. Hij keek kwaad naar ons en stapte weer in de auto. Weer kwamen ze langs ons heen gesjeesd en terwijl het stof langzaam weer daalde kwam er een nieuwe auto in zicht. Een vriendelijk uitziende man, met een kindje naast zich, stopte en vroeg of hij ons kon helpen. Toen wij hakkelend hadden uitgelegd dat wij zo snel mogelijk naar de toeristische zone wilden bood hij aan ons te brengen. Nog even twijfelend, maar toch snel onze kans grijpend gooiden we zowat onze koffers bij hem achterin de auto. Toen de man ons, al rijdend, vroeg waar we hadden verbleven in Douz, deden we alsof we hem niet begrepen om maar niet te hoeven zeggen dat we bij Bedouin en haar man hadden doorgebracht (wie weet waren ze vrienden en zou hij per direct omkeren en ons naar hun huis terug brengen…). Eenmaal bij de Zone Touristique aangekomen liepen we zo snel mogelijk naar het grote hotel wat daar gevestigd was. Daar hebben we ons verhaal gedaan over de ruzie en Abderrahim. De man knikte een paar keer en had toen binnen tien minuten een taxi voor ons geregeld. Pas toen we al een paar uur onderweg waren stopte ons hart met keihard bonken en konden we eindelijk weer ontspannen. Wat begon als een leuke vakantie, eindigde in een angstaanjagende vlucht.

Wij zijn beiden ernstig geschokt van de verhalen die allen zijn losgekomen door dit topic, we willen al deze mensen sterkte en kracht toewensen bij het herstellen van deze traumatische ervaringen. Deze grijpgrage man verdient geen nieuwe kans op ‘vers vlees’. Wees daarom allen gewaarschuwd en denk nog drie keer na voordat je naar deze paardenranch gaat!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:12

Had in het andere topic al gereageerd, maar misschien is 't gepaster om dat hier te doen.
Nu deel 2 ook gelezen, ben er nog stiller van. :(:) voor jou, lala.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:17

Pff jeetje... volg het andere topic ook en vond dat al schokkend maar dit slaat echt alles..
Dikke knuffel voor de meiden :(:)
En Lala... ik hoop dat je het een plekje kan geven.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:18

Ook voor jullie, Baukje en Julia, heel veel sterkte.

Bedouin, ik vrees dat er geen redden meer aan is meid. Ook jou wens ik sterkte, maar vooral veel wijsheid toe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:18

Lala verwijt jezelf niets omdat je niet eerder bent weggegaan. Ik heb ooit iets naars meegemaakt, in dezelfde trant, hoeft niet openbaar op bokt in details maar ik werd wakker met een jongen naast me die er niet lag toen ik in slaap viel, en in plaats van dat ik mijn huisgenoten wakker heb gemaakt en om hulp riep, ben ik na het hele gebeuren op mijn dakterras gaan zitten, met een boek, wachten tot er iemand wakker was. Hoe stom? Maar angst verlamd en onder angst maak je hele rare keuzes.