Dreamybol schreef:Dit is precies de reden waarom ik geen strandritten meer durf te maken. Strand is bij de meeste bedrijven een kwestie van goed vasthouden en hopen dat je zitten blijft, want het heeft imo niets met paardrijden te maken. De paarden kunnen er niets aan doen, dat zijn gewoontedieren en als je vanaf dag 1 bij Paal 10 hard mag/moet en bij Paal 14 moet remmen, dan zullen ze dat niet snel laten.
Ik heb nog 1 bedrijf heel hoog zitten, helaas is dat wel een autorit van 2,5 uur van mij af, maar als het kan, dan kies ik voor hen. Daar luisteren de paarden gewoon, draf is draf, galop is galop en rengalop is rengalop, maar dan nog steeds met een rem en stuur aanwezig. Ook op het strand. Daar bepaalt degene voorop welke gang er wordt gereden en niet de paarden.
Dreamybol, ik weet niet welk bedrijf jij bedoelt, maar ik kan je met een gerust hart manege Smit in noordwikerhout aanraden. Hier wordt geen rengalop gedaan op het strand en je kan zonder problemen stappen en draven op het strand, zonder dat de paarden helemaal gek worden.
Paar maanden geleden ging ik een buitenrit doen en het strand was echt heel zompig, bleek na een stukje draven. Dus eigenlijk voornamelijk gestapt op het strand, geen probleem.
Ik vind het jammer dat als mensen hier op bokt vragen voor een adres voor een strandrit, er altijd rengalop moet worden gedaan (en het liefst gaat men zonder begeleiding op pad, maar dat is een andere discussie waar ik al een topic over heb geopend).
Vroeger heb ik als klein meisje strandritten op Vlieland meegereden. Daar zat ik op de kleinste pony en reed ik met de rengalop voorop, maar op het moment dat we bij het galopstuk aankwamen, gingen de paarden al en kon ik nooit horen waar we zouden moeten stoppen. Gelukkig wist oonylief dat ook. Achteraf vind ik het hardstikke onverantwoord!
Geef mij maar gewoon een lekker handgalopje op het strand. De rengalop doe ik wel op vakantie in Frankrijk!